Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 0:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Allimentatieverhoging door samenwonen?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nigel12

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2007 22:13    Onderwerp: Allimentatieverhoging door samenwonen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wordt er bij samenwonen of inwonen bij iemand alleen gekeken naar het salaris dat in het betreffende "huishouden" verdient wordt? Wordt er ook gekeken naar de hoogte van een hypotheek? Weet iemand hier iets van?

1 juli is het huis van mij en mijn ex overgedragen aan de nieuwe bewoners en heb ik mij maar in laten schrijven bij mijn nieuwe vriendin die ik 3.5 maand ken. Mijn kinderen heb ik nu nog 3 dagen per week en zij slapen bij mijn ouders. Vanwege ruimtegebrek (ik kan bij mijn ouders niet slapen) heb ik mij daarom in laten schrijven bij mijn vriendin. Ik kom niet voor urgentie in aanmerking en een huurwoning duurt zon 5 jaar. Na de vakantie is het de bedoeling dat ik de kinderen 1 weekend per 2 weken krijg en daar zou ik meer allimentatie voor gaan betalen, wat logisch is. Onlangs riep mijn ex dat ik de loonstrook van mijn vriendin ook maar mee moest nemen naar de notaris aangezien ik nu flink meer kan gaan betalen volgens haar.

Nu vraag ik mij dus af om wat voor bedrag dat zal gaan. Niemand kan of wil mij daar iets over zeggen. Maakt het nu nog verschil als ik me weer inlaat schrijven bij mijn ouders? Wordt dat ook gezien als dubbel inkomen aangezien dit anders is dan een relatie hebben? Het enige waar mijn ex aan denkt is GELD terwijl dat nog niet eens naar de kinderen gaat aangezien zij in 2dehands kleren lopen.

Hoe kan ik voorkomen dat mijn ex mij onnodig kaalplukt want dat is helaas haar doel. Kan iemand mij hiermee helpen? alvast bedankt.

Nigel
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2007 22:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kijk hier maar eens voor het begin van een antwoord.

De hoogte van de alimentatie kunnen wij je vanaf hier ook niet vertellen. Er zijn speciale rekenprogramma's waarmee dat berekend wordt: hoe groot is je draagkracht, rekening houdend met je vaste lasten e.d. Om dat te kunnen berekenen moet iemand alle financiële gegevens hebben...

En wat wonen bij je ouders betreft: als duidelijk is dat je tijdelijk bij hen inwoont, wellicht kost en inwoning betaalt, wordt hun inkomen echt niet bij het jouwe opgeteld. Het enige nadeel is dat je vaste lasten dan waarschijnlijk lager zijn dan wanneer je een huis huurt o.i.d. Maar goed, als het slechts een tijdelijke situatie is, kun je dat sowieso aangeven, en mocht daar geen rekening mee gehouden worden, dan kun je altijd t.z.t. weer een verzoek tot verlaging van de alimentatie indienen.

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2007 22:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt mij dat het inkomen van de persoon met wie je nu samenleeft ook niet direct van invloed kan zijn op de hoogte van de alimentatie die jij moet betalen. Misschien wel indirect, in die zin dat jij door een gezamenlijke huishouding te voeren redelijkerwijs wellicht wat meer geld overhoudt in vergelijking met een situatie waarin je alleen woont.

De link van LeChat lijkt dit helemaal te bevestigen Smile
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds