|
Auteur |
Bericht |
Luckyme
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 jul 2007 12:13 Onderwerp: Verdeling van schuld na scheiding |
|
|
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn ex over de verdeling van de schuld en ik hoop dat ik hier wat antwoorden op mijn vragen kan krijgen.
Hier eerst het verhaal:
Tijdens het huwelijk (in gemeenschap van goederen) zijn schulden die voor het huwelijk zijn gemaakt en die tijdens het huwelijk zijn ontstaan in een 2e hypotheek gestopt.Na de scheiding is de hele boel verdeeld en stond het huis nog op onze beide namen.Ik betaalde in het begin netjes mijn deel (van die 2e hypotheek + de levensverzekering die daaraan gekoppeld is),door omstandigheden (ik raakte zwanger en verloor een groot deel van mijn inkomsten) kon ik da niet meer betalen.Ik ben toen het schuldsaneringstraject ingegaan maar dat is uiteindelijk afgewezen.
Op dit moment heb ik een inkomen wat op het minimum grenst en heb niet de mogelijkhied om in de nabije toekomst meer te gaan werken.Ik ben ook nog overspannen op dit moment en krijg hievoor ook hulp.
Nu wil hij mij dus dwingen om een kontrakt te tekenen via de notaris waarin staat dat hij mijn schuldeiser wordt.Ik kan dat dus echt niet aan en zeker op het moment niet.Door alles wat hij mij heeft aangedaan (vreemdgaan enz enz) kan ik het gewoon niet aan om de rest van mijn leven aan hem vast te zitten want het is een vrij grote schuld.
Nu is mijn vraag dus,in hoeverre staat hij in zijn recht nu?
Ik heb geen aflossingscapaciteit en kan dus ook niks afbetalen,hoe gaat de rechter (bij de eventuele rechtszaak die hiervan komt) hiermee om?
Ik ben van plan om een advocaat te nemen maar of dat nut heeft?
Alvast bednakt voor julie tips
met vriendelijke groet,
A. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 17 jul 2007 13:45 Onderwerp: |
|
|
Jij bent gewoon aanspreekbaar voor jouw deel van de schuld. Waarom je ex dat nog eens wil vastleggen begrijp ik niet.
Als de aflossing een enorm probleem is/blijft, dan moet je wellicht eens over de verkoop van het huis gaan denken? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Luckyme
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 jul 2007 14:23 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Verkoop van het huis gaat niet want dan zou het met verlies verkocht moeten worden (hoe dat precies zit weet ik niet,ik heb d epapieren niet bij de hand).Maar bij verdeling van het huis moet de 2e hypotheek verdeeld worden,daar ben ik dus aansprakelijk voor.Nu wil mijn ex die 2e hypotheek aflossen met een andere hypotheek die op de naam van hem en zijn nieuwe vrouw staat.En voor die schuld die hij dan aflost wil hij mij voor d ehelft aansprakelijk stellen. |
|
|
|
 |
|