|
Auteur |
Bericht |
Angelx
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 22:44 Onderwerp: Rechten Moeder |
|
|
Een Kennis van mij heeft een kind van een jaar is niet getrouwd, heeft geen samenlevings contract maar woont wel samen al 12 jaar, Ook staat het kind niet op haar naam maar op de naam van de vader. Het Huis waarin ze wonen staat ook op zijn naam, kan hij haar buiten zetten en het kind daar houden, zonder dat zij er aansprak op kan maken.
De Vader heeft de Canadese nationaliteit, als hij besluit met het kind er van door te gaan heeft ze dan nog recht op haar kind en hoe kan ze deze uitoefenen
Wat in haar geval te doen, Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Alvast Bedankt. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 23:06 Onderwerp: |
|
|
Is het haar kind in de zin van: uit haar geboren?
Zo niet, dan moet ze misschien eens met de vader gaan praten over de mogelijkheid de juridische moeder te worden via adoptie. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 06 jul 2007 23:13 Onderwerp: |
|
|
Misschien bedoelt Angelx dat het kind in het paspoort van de vader staat bijgeschreven?
Anders vraag ik me af hoe in de moderne tijd een mens op iemands naam kan staan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: za 07 jul 2007 7:31 Onderwerp: |
|
|
Aansluitend bij Bona Fides en TikSimone: als je kennis de echte moeder van het kind is, dan staat dat volgens mij altijd ook op het geboortecertificaat van het kind, en heeft zij juridisch een heel sterke positie. De vader kan dan niet zomaar het kind bij haar weghouden.
Als het kind bijgeschreven staat in het paspoort van de vader, dan kan hij, in het ergste geval, het kind meenemen naar het buitenland zonder moeders toestemming, ook al mag dat misschien niet. Gelukkig is hij dan een Canadees en geen Syrier ofzo: er is dan denk ik een grote kans dat de Canadese overheid zal meewerken aan het terugbrengen van het kind naar Nederland (op basis van het Verdrag inzake de burgerrechtelijke aspecten van internationale ontvoering van kinderen, zie http://www.kinderontvoering.nl/treaties.html). |
|
|
|
 |
Angelx
|
Geplaatst: za 07 jul 2007 10:10 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Is het haar kind in de zin van: uit haar geboren?
Zo niet, dan moet ze misschien eens met de vader gaan praten over de mogelijkheid de juridische moeder te worden via adoptie. |
Ja het is uit haar geboren |
|
|
|
 |
Angelx
|
Geplaatst: za 07 jul 2007 10:11 Onderwerp: |
|
|
EJB_CH schreef: | Aansluitend bij Bona Fides en TikSimone: als je kennis de echte moeder van het kind is, dan staat dat volgens mij altijd ook op het geboortecertificaat van het kind, en heeft zij juridisch een heel sterke positie. De vader kan dan niet zomaar het kind bij haar weghouden.
Als het kind bijgeschreven staat in het paspoort van de vader, dan kan hij, in het ergste geval, het kind meenemen naar het buitenland zonder moeders toestemming, ook al mag dat misschien niet. Gelukkig is hij dan een Canadees en geen Syrier ofzo: er is dan denk ik een grote kans dat de Canadese overheid zal meewerken aan het terugbrengen van het kind naar Nederland (op basis van het Verdrag inzake de burgerrechtelijke aspecten van internationale ontvoering van kinderen, zie http://www.kinderontvoering.nl/treaties.html). |
Dank je wel voor de reacties |
|
|
|
 |
|