Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 22 jul 2025 10:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

mijn rug tegen de muur
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ruby

Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 03 jul 2007 10:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

We waren op huwelijkse voorwaarden getrouwd, het enige gemeenschappelijk bezit was de echtelijke woning. Doordat mijn ex zich zo heeft misdragen ben ik met onze kinderen waarvan de jongste net geboren was, vertrokken en ondergedoken. Hij is in de woning gebleven. Bij de voorlopige voorzieningen kreeg ik de woning toegewezen, maar omdat hij in een kantoorpand er illegaal naast woonde ben ik naar mijn huidige woning vertrokken. UIteraard was er gehakketak over de hoogte van het bedrag om het te koop te zetten, dus ik ben naar de rechtbank gegaan en daar is een makelaar aangewezen en de prijs in de bschikking gezet. Toen bleek dus dat hij niet mee werkte met bezichtigingen, dus ik heb een machtiging gekregen van de rechtbank. Huis was verleden jaar verkocht, maar toen weigerde hij het voorlopig koopcontract te tekenen. Dus kort geding en daar heeft hij moeten tekenen en ik heb een achtiging gekregen om bij de notaris te passeren. Vervolgens een maand later belde de makelaar mij dat de kopers van de woning afzagen. Dus ik heb toch even kontakt gezocht met de kopers, maar deze mensen wilde niet meer omdat ex het terug gedraaid heeft zonder opgaaf van reden. Nog geprobeerd toch tot afname te komen..maar helaas de kopers werden in hun gelijk gesteld en ex kreeg een tik op zijn vingers (waar die natuurlijk om ston dte lachen)

Nu is het zo dat hij nog steed sdaar woont, met zijn ex (eerste ex) hun kinderen en een kind van haar erbij. Ik wacht dus al 3,5 jaar op mijn geld en helaas het is niet zo'n klein beetje.

Ook alimentatie wil hijniet betalen en ziet steeds redenen om herzieningen aan te vragen, echter de uitspraak van onlangs zal; nu wel zorgen dat er minder geprocedeerd wordt. Er staat letterlijk in dat ex de verkeerde weg heeft genomen en hoger berop verleden jaar heeft laten liggen, daarnaast is d erechter van mening dat er misbruik wordt gemaakt van de rechtbank door ex.

Als het goed is wordt er binnenkort een stuk land geveild om zo de achterstallige ali te innen. Echter weet ik van de notaris dat als hij weer een nieuwe zaak opstart voor de veiling, dat de notaris niet kan veilen.

Ik ben onderhand uitgedacht, aan het einde van mijn latijn en kan de kinderen niet geven waar ze recht op hebben..Ik werk wel maar zit onder bijstandniveau en dat is vaak zwaar.

Vandaar mijn gang deze kant op in de hoop hier mensen te vinden die mij raad kunnen geven.

Hoe is het toch mogenlijk alle uitspraken gewonnen te hbben, maar geen handhavingsmiddelen te hebben????
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marco Knol

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: do 05 jul 2007 3:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals ik al zei; ontruiming vorderen. Kan ie ook niet meer de verkoop frusteren.

Als ie er illegaal naast woont of gaat wonen; even de gemeente op de hoogte stellen, inclusief een kopie van het gehele dossier. Immers, in kantoorruimte mag ie niet wonen en als de gemeente het complete dossier heeft zie ik niet in waarom ze zouden gedogen.

Voor de zekerheid natuurlijk ook vorderen dat ie de kantoorruimte ontruimt.

En tot slot met het gehele dossier naar politie en/of OM stappen. Aangifte wegens verduistering (art. 321 Sr) lijkt mij wel kans van slagen te hebben. Aangifte in verband met art. 348 Sr zou wellicht ook kunnen maar daar zal je bank meer van weten. Twisted Evil
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds