|
Auteur |
Bericht |
spring2007
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 jul 2007 13:20 Onderwerp: partner buiten de eu naar nederland halen |
|
|
mijn partner woont dus niet in europa en de eisen zijn zo streng dat ik daar niet aan kan voldoen. dan bedoel ik de inkomenseis, dat red ik niet.
zijn er andere manieren om hem toch hier te laten komen? dan bedoel ik niet met werk want dan dan moet hij minimaal 40000 krijgen en dat lukt ook niet.
best wel oneerlijk als je genoeg verdient kan hij wel hier komen, terwijl hij zo werk kan krijgen en heus niet van mij afhankelijk wordt!
 |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 02 jul 2007 13:36 Onderwerp: |
|
|
Als je in België of een ander EU-land gaat wonen, zou dat je probleem in 1x op kunnen lossen (misschien afhankelijk van de manier waarop jullie partners zijn).
Als je zelf Belg of andersoortig EU-onderdaan (niet-Nederlander) was, zou je in Nederland veel minder problemen hebben.
Ik weet niet precies welke procedure een Belg hier zou moeten opstarten, maar het lijkt mij interessant om als Nederlander die weg te proberen te bewandelen, waarbij je je beroept op art 8 jo. 14 EVRM, art 26 IVBRP en art 1 van het 12e protocol bij het EVRM. Discriminatie op afkomst is immers verboden.
edit: voor alle duidelijkheid, volgens mij heeft het bovenstaande kans van slagen al zal het traject 10-15 jaar in beslag nemen (tja). Weet iemand of dergelijke procedures al gestart zijn? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 05 jul 2007 1:30 Onderwerp: |
|
|
Gezien de duur van het traject zou ook ik dan toch voor de België route kiezen.
Maar de TS kan natuurlijk ook om opslag vragen. Of in ieder geval een werkgeversverklaring. TS (en werkgever) zullen de eerste en de laatste niet zijn die op die wijze het systeem belazeren. Illegaal is 't natuurlijk wel als 't alleen bij die verklaring blijft. En de belastingdienst kan 't controleren.
Er zijn ook malafide clubjes die je hierbij helpen tegen veel geld.
Alles bij elkaar afwegend; de België route is legaal, relatief goedkoop en relatief snel. Gauw verhuizen dus.  _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
spring2007
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 05 jul 2007 18:26 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor de reacties.
ja, de belgieroute, daar had ik ook al over gehoord. maar dan moet ik alles opgeven maar dan heb ik wel mijn partner, anders heb ik hem ook niet moeilijk hoor. |
|
|
|
 |
|