Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 19 jul 2025 22:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

mijn rug tegen de muur
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ruby

Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 14:29    Onderwerp: mijn rug tegen de muur Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,
Ik ben ruim 3 jaar gescheiden. Echter deze scheiding is onderhand in een stadium dat ik niet meer weet hoe of wat. Ook mijn advocaat weet geen raad meer.

Is er iemand ide mij kan helpen?

k ben 3,5 jaar eleden met de kinderen uit huis gevlucht. De rechter wees alimentatie toe alsmede dat de boedelscheiding geregeld moet worden. Nu 3 jaar later, 26 rechtzaken verder is de stand van zaken de volgende.

Kinderen zijn mij toegewezen ik heb gezag en er is geen omgangsregeling. Mijn ex woont in de echtelijke woning, ik heb een machtiging maar mee werken aan verkoop doet hij niet! We hebben 3 zittingen gehad hierover maar meneer weigert mee te werken.

Ook zijn er al heel wat zittingen geweest (stuk of 16) over de alimentatie. Hij betaald uiteraard niet en de achterstand is zo hoog dat de notaris binnenkort een onroerende zaak gaat veilen (mits hij niet weer een zaak opstart, we zijn al 2 jaar bezig om het geveild te krijgen) Er ligt loonbeslag voor een klein deel, maar nu is hij gestopt met werken om maar niet te hoeven betalen.

Ik heb de zorg voor de kinderen en werk sinds kort maar de andere kant is dat ik zoveel schulden moet maken omdat ex de boedel niet wil verdelen.

Wie weet raad en kan mij helpen???

Uiteraard is dit het verhaal in vogelvlucht en is het in praktijk veeeeeel langdradiger en nog lastiger.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 19:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar uit je verhaal blijkt dat er al een aantal gerechtelijke uitspraken zijn geweest betreffende gezag/omgang/alimentatie en er zelfs als beslag op zijn loon is gelegd.
Wat is dan precies nog je vraag? Zo te horen heb je alle stappen die mogelijk zijn om je recht te halen al genomen, daarna houdt het zo'n beetje op helaas.
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 19:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het probleem lijkt in zijn opstelling te zitten. Hij werkt niet (goed) mee. Iemand moet met hem praten. Wie vertrouwt hij, van wie neemt hij aan?
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007 19:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dat snap ik wel, maar dat is dan meer psychologisch advies dan juridisch he.... Wink
Marco Knol

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: za 30 jun 2007 19:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na zoveel rechtzaken en onwilligheid lijkt praten mij niet echt een route die tot een oplossing leidt.

Is het een koopwoning? Dan zou ik die gewoon laten ontruimen en verkopen en vervolgens de opbrengst verdelen.
Voor wat betreft de boedel; ik zou via een deurwaarder beslag leggen en overgaan tot verdeling.

Daarbij uiteraard ook de schulden die hij bij jou heeft wegens niet betaalde alimentatie en de kosten vanal het gedoe meenemen.

Ik denk dat je alleen wel eerst bij de rechter langsmoet. Maar ik zou me gewoon opstellen als schuldeiser (dat ben je namelijk ook) en minder als -ex.

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2007 17:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zou ook mijn idee zijn.

Hee Ruby, heb jij geen advocaat? Laat die dat allemaal maar zo lang doorlopen? Komt die niet met ideeën er over?
Ruby

BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2007 18:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een advocaat.

Omgang is er niet en ik heb het gezag gekregen. (dus dat is geen probleem)
Mijn ex maakt dus misbraak van de juridische gang (heeft de rechter in de laatste uitspraak ook gezegd) Probleem is dat hij alleen al aan de alimentatie al 16 zittingen heeft gevoerd en allemaal verloren.
Betalen doet hij niet en er ligt idd loonbeslag, beslag op de echtelijke woning en een stuk land. Nu is het al 3x tot een veiling gekomen maar net voor de veiling werd de zaak om vage redenen geseponeerd.
Het Lbio doet niet mee in het verhaal, want dan moet het beslag gedeld worden dus niet handig.
De echtelijke woning moet volgens een aantal uitspraken verkocht worden en de overwaarde gedeeld. Echter ex woont er en werkt niet mee. Dus een uitspraak voor medewerking (bezichtigingen ) ligt er, een machtiging voor de verkoop voor mij alleen en machtiging als er bij verkoop getransporteerd moet worden. Echter de woning was verkocht en meneer heeft dat ongedaan laten maken dus ik zit al 3,5 jaar op een koper te achten... en ben ik met man en macht bezig de achterstallige ali binnen te halen.

Daarnaast wil ik wel vermelden dat mijn ex vervolgd is voor mishandeling en stalking. (het laatste gaat ook nog steeds door ondanks straat en contact verbod)

Mijn advocaat komt niet echt met nieuwe dingen en na 3,5 jaar heb ik ervoor gekozen wat meer zelf op pad te gaan wat dat betreft omdat ik leegloop op de advocaat.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2007 19:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Daarnaast wil ik wel vermelden dat mijn ex vervolgd is voor mishandeling en stalking. (het laatste gaat ook nog steeds door ondanks straat en contact verbod)

Verbaast me niet.
Je schreef dat je huis uit bent gevlucht. Had hij geweld gebruikt?
Ik heb het idee dat hij de breuk niet kan/wil aanvaarden, dat hij macht op je wil oefenen, je leven wil beheersen. Een psychiatrische of persoonlijkheidsstoornis. Zulke mensen kunnen vrij gevaarlijk zijn/worden.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2007 19:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan wordt het misschien toch eens tijd een andere advocaat in te schakelen, al zul je daarbij misschien wel weer leeglopen op de dossierbestudering.

Wat irritant is dat, joh!

Ik heb nog geen Burgerlijk Procesrecht gehad, maar het lijkt me niet zo normaal als de veroordeelde partij de oordelen van de rechter zomaar naast zich neer kan leggen.

Wie helpt Ruby op weg v.w.b. de mogelijkheden nu? Mij schiet gijzeling als dwangmiddel in gedachten, maar ik weet eigenlijk niet of dat in dit geval kan.
Ruby

BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 10:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je wel tiksimone,
Ik zat ook al aan gijzeling te denken.. In principe kan dat toch ingezet worden in mijn geval?? Iedere weg is bewandeld en nog lukt het niet om binnen te halen op datgene dat van mij en mijn kinderen is.

Dat ik ben gaan werken heb ik geen moeite mee, maar het is met een hoop kunst en vliegwerk daar ik nog een peuter thuis heb lopen. Als ex gewoon zijn verplichting eens nakwam naar ons toe (dus mee werken met de verkoop van het huis en de opgelegde KA betalen, kon ik er meer voor de kids zijn)

Ik heb zelf ook het gevoel dat het niet gaat om de zaak op zich bij mijn ex maar meer om de macht. Ik heb 17 mei 2004 besloten geen woord meer met hem te wisselen (iedere keer die valse hoop en al die leugens) Het is een prima beslissing geweest voor de rust in mijn hoofd, maar minder met het contact zoeken..hij wacht nu de kinderen op school op of op straat als ze buiten spelen. Het lijkt wel of we nergens veilig zijn.

op de een of andere manier wil hij in beeld blijven.

Maar hoe zit het dan met de woning??? Dit kan toch ook niet jaren doorgaan? Volgens mijn advocaat heeft het geen zin een verzoek in te dienen om mij uit te kopen, als ex zegt geen geld te hebben is het klaar, maar meneer woont er wel al 3 jaar.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 12:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ruby,
Zou je iets kunnen hebben aan de kennis van een notaris (verkoop woning/veiling woning)?

De notaristelefoon, voor algemene vragen op werkdagen van tussen 09.00 tot 14.00 uur, 0900-3469393 (0,25 ct./p.m.).
( http://www.notaris.nl/page.asp?id=387 )
Ruby

BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 15:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je wel jetkroket.
Ik ben bij de notaris geweest mbt de openbare verkoop van een stuk land. Nu blijkt dus dat als ik de woning gedwongen wil laten verkopen bv door de alimentatie achterstand in te zetten, kan ex ten tijde van die procedure weer een nieuwe opstarten zodat de notaris niet over kan gaan tot veiling.

Hoe we de woning wel verkocht moeten krijgen...niemand schijnt het te weten. En hoe ik het bedenk...hij zal nooit meewerken..Dus ideetje..graag
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 16:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
hij zal nooit meewerken..

Toch maar even niet naar kijken. Ontmoedigend bij voorbaat.

De Vereniging Eigen Huis, zou deze iets voor je kunnen betekenen?
( www.verenigingeigenhuis.nl )

Ze hebben ook een forum.
http://www.eigenhuis.nl/Forum/ShowForum.aspx?ForumID=9

Met ministerie van VROM ( www.vrom.nl )
Een brief schrijven of mailen en de situatie goed uiteenzetten.
Op de ministeries zit veel kennis.
Vroeger (vóór internet) ben ik meerdere malen uitstekend geholpen door een ministerie. Dat ging telefonisch. Via voorlichting of het algemene telefoonnummer. En dan doorverbonden met een licht op gebied van de vraag die ik stelde!!

Laatst aangepast door JetKroket op ma 02 jul 2007 16:31, in totaal 1 keer bewerkt
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 16:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan mij niet goed voorstellen dat een goede advocaat geen einde kan maken aan deze vertoning.

Blijkbaar is het al eens gelukt om de woning mbv een machtiging verkocht te krijgen. Als meneer dat weer ongedaan heeft weten te krijgen, dan heeft volgens mij iemand een fout gemaakt.

tikSimone

BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 18:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zijn er nog mer schuldeisers? Want dan wil een verzoekje tot faillietverklaring wellicht ook wel helpen............
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds