|
Auteur |
Bericht |
bengel
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 22 jun 2007 14:31 Onderwerp: heeft mijn werkgever gelijk ? |
|
|
mijn man heeft in totaal 4 arbeidscontracten voor bepaalde tijd gehad.
Nu loopt aan het eind van deze maand het 4de arbeidscontract af en zegt de werkgever niet te willen overgaan in een contract voor onbepaalde tijd.
Echter bij aanvraag voor een WW uitkering blijkt dat hij al helemaal geen 4de contract voor bepaalde tijd had mogen krijgen.
Mijn werkgever zegt dat dat volgens het CAO voor het technisch installatiebedrijf, waar wij ondervallen, wel kan.
Ik loop me gek te zoeken op internet maar ik kan het nergens vinden!
Heeft iemand een idee hoe dat zit of een link naar het betreffende CAO ?
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: vr 22 jun 2007 14:46 Onderwerp: |
|
|
Direct linken lukt helaas niet. Ga naar cao.szw.nl (zonder www dus), daar staan alle CAO's die algemeen verbindend zijn verklaard en daar staat ook de CAO "M EN T Technisch installatiebedrijf" tussen. Zie m.n. artikel 14.
Maar let op: die CAO was slechts een relatief korte periode algemeen verbindend verklaard, en voorzover ik zo snel gezien heb is 'ie het nu niet meer/weer...
Dan is dus de vraag of de werkgever lid is van een werkgeversvereniging die de CAO heeft afgesloten, of de werknemer lid is van zo'n vakbond, of dat de CAO in de arbeidsovereenkomst van toepassing is verklaard. _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: za 23 jun 2007 2:24 Onderwerp: |
|
|
Wijs UWV nadrukkelijk op artikel 7:668a lid 5 BW en laat het hun uitzoeken. Stel daarbij ook nadrukkelijk dat je van ze verwacht dat ze daar bij een eventuele afwijzing op ingaan. Enerzijds kan dat je baas helpen overtuigen dat je nog in dienst bent, anderzijds geeft het een goed aangrijpingspunt voor bezwaar als ze er niet op ingaan maar wel de aanvraag afwijzen. Leg ook het standpunt van je baas bij UWV over. Als ik het mij goed herinner van toen ik daar werkte hebben ze ook bij UWV een database van Cao's.
Tot die tijd; stel je nadrukkelijk (dus per aangetekende brief) beschikbaar voor het verrichten van arbeid en geef aan dat je aanspraak maakt op loon + wettelijke verhoging (artikel 7:625 BW). |
|
|
|
 |
|