|
Auteur |
Bericht |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 28 feb 2007 18:02 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht dat de huurcommissie in overlastzaken niet thuis geeft.
Bovendien, het duurt erg lang.
Wel een goed idee. Eerst even checken, dus. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: vr 02 mrt 2007 12:48 Onderwerp: |
|
|
Figuurtje,
Misschien is het een idee een klacht over de verhuurder in te dienen bij de ‘Klachtencommissie Woningcorporaties’. Dit is een onafhankelijke commissie die wordt, in ieder geval werd, voorgezeten door een mr. in de rechten. Het is kosteloos.
Het probleem is dat ik er geen landelijke adreslijst van kan vinden en ook niet weet waar je woont. Google even met de zoekterm ‘klachtencommissie woningcorporaties’. Krijg je het er niet uit, bel dan even met een woningcorporatie in je woonplaats en vraag naar het adres. Misschien geven ze een folder uit. Handig om eerst even in de kijken. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
figuurtje
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: di 19 jun 2007 21:18 Onderwerp: |
|
|
Goedendag,
Het bovenstaande probleem speelt nog steeds.
Ik wil de verhuurder in gebreke stellen en een oplossing voor
het probleem eisen. Nu wil ik daarbij hulp.
Nu heb ik geen rechtsbijstandsverzekering. Wat ik weet van rechtsbijstandsverzekeringen is dat zij niets doen met conflicten die
ontstaan zijn voordat deze verzekering is afgesloten.
Particulier een advocaat inschakelen lijkt mij een erg dure grap.
Bij welke instantie kan ik redelijk betaalbaar gebruik maken van
juridische hulp?
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: di 19 jun 2007 21:37 Onderwerp: |
|
|
Figuurtje,
Vreselijk rot voor je. Je zult zo langzamerhand wel op raken. Ik ken het probleem.
Quote: | Wat ik weet van rechtsbijstandsverzekeringen is dat zij niets doen met conflicten die ontstaan zijn voordat deze verzekering is afgesloten. |
Voor zover ik weet is dit juist.
Is het met de ‘Klachtencommissie Woningcorporaties’ niets geworden?
Als ik me goed herinner studeer je. Beneden een bepaald inkomen, kan er aanspraak gemaakt worden op gesubsidieerde rechtsbijstand. Kijk het hier even na: http://www.hetjl.nl , onder rechtsbijstand. Ik denk dat je eigen bijdrage 92,= euro is. Voor zover ik weet ben je vrij in het kiezen van een advocaat. Ook buiten het gebied waar je woont. In dat geval handelt de advocaat van je keuze en niet het Juridisch Loket de papierwinkel af. Ik raad je wel aan een advocaat te kiezen die thuis is in deze problematiek. Het is veel minder eenvoudig dan het lijkt.
Het ging om overlast veroorzaakt door blaffende honden. Heb je gegoogled met de zoekterm dierenoverlast.
Hoe sterk sta je met bewijzen? Wie eist bewijst. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: di 19 jun 2007 22:06 Onderwerp: |
|
|
Quote: | CULEMBORG - De gemeente Culemborg heeft een blafverbod ingesteld voor honden. In de algemene plaatselijke verordening wil het college van burgemeester en wethouders een passage opnemen die het verbiedt dieren te houden op een manier die voor omwonenden hinderlijk of schadelijk kan zijn. |
Heb je de Algemeen Plaatselijke Verordening er al op nagekeken? Deze zal te vinden zien op of via de site van de gemeente waar je woont.
Kan de gemeente iets voor je betekenen? _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
figuurtje
|
Geplaatst: wo 11 jul 2007 23:36 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Je zult zo langzamerhand wel op raken |
Inmiddels ben ik zo gestressed door de overlast dat ik ga proberen
een urgentieverklaring te regelen op grond van de inmiddels
optredende psychische klachten (overgevoeligheid, overspannen, slaapstoornissen ). Het resultaat van twee jaar lang geen rust
kunnen krijgen. Ik wens het niemand toe. |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: do 12 jul 2007 19:42 Onderwerp: |
|
|
overlast = poging tot moord _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
figuurtje
|
Geplaatst: vr 13 jul 2007 15:34 Onderwerp: |
|
|
Hoi. Ik werd gister gebeld door een bureau dat mediation aanbiedt
(ik had hun nummer gekregen van de politie en heb hun antwoord-
apparaat ingesproken dat ik graag teruggebeld wilde worden) .
Dit bureau wilde meteen in actie komen, maar ik heb aangegeven
liever eerst even de folder door te lezen om een beeld te krijgen
van de eventuele kosten van mediation (ik houd niet van onver-
wacht hoge rekeningen op de deurmat). Daarbij wil ik ook de uitspraak
van mijn psycholoog afwachten ivm een eventuele urgentieverklaring.
Zijn kosten voor mediation overigens niet te verhalen als ik
bijvoorbeeld rechtsbijstand heb? (Hoort trouwens de verhuurder dit
niet eigenlijk gewoon te betalen, gezien zij al jaren in gebreke
zijn? De vraag is natuurlijk of ze die kosten zouden betalen)
Mijn huisarts dringt inmiddels aan op verhuizen. Hiervoor zal ik de
eerder genoemde urgentieverklaring nodig hebben (die zal
waarschijnlijk via mijn psycholoog te regelen zijn).
Goed dat er nu mensen zijn die zien dat overlast ook echt lijden
is. Slecht dat er pas wordt opgetreden als iemand er psychisch
aan kapot gaat. Misschien kan ik daar nog op terugkomen bij
de verhuurder als ik straks weer bij krachten ben.
Ik ben jullie erg dankbaar voor alle steun! |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: vr 13 jul 2007 18:35 Onderwerp: |
|
|
Fantastisch dat er hulp komt. Maar veel te laat, helaas.
Het is schandalig hoe de verantwoordelijken zich opstellen.
Ik gun die gasten stuk voor stuk ernstige overlast en graag jarenlang.
Quote: | Zijn kosten voor mediation overigens niet te verhalen als ik
bijvoorbeeld rechtsbijstand heb? (Hoort trouwens de verhuurder dit
niet eigenlijk gewoon te betalen, gezien zij al jaren in gebreke
zijn? De vraag is natuurlijk of ze die kosten zouden betalen) |
Je bedoelt de eigen bijdrage verhalen op de verhuurder. Strikt genomen wel. Het probleem kan als een gebrek worden aangemerkt. De verhuurder is verplicht dit binnen 6 weken te verhelpen. Doet hij dat niet, dan kan de huurder het gebrek zelf laten verhelpen en de kosten aftrekken van de huur. Let wel: dit is een beetje kort door de bocht. De verhuurder moet in gebreke worden gesteld en op de huurder rust een bewijslast.
Als ik jou was zou de kosten meenemen in de mediation. Het probleem moet worden opgelost. Daar zal de verhuurder bij aan te pas komen. De verhuurder dient er niet alleen van doordrongen te raken hoe schandalig hij heeft gehandeld, maar ook dat hij de (alle) kosten dient te vergoeden.
(Je had op www.hetjl.nl ook de informatie over mediation gelezen?)
Heel veel sterkte. Ik leef met je mee. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: za 14 jul 2007 15:32 Onderwerp: |
|
|
Figuurtje,
Het kan zijn dat er een schadevergoeding mogelijk is. Lees het onderstaande maar eens. Dat het schip hier onder de vlag stalking vaart, lijkt me niet uit te maken. In jou geval dien je, lijkt me, (een deel van de) schadevergoeding te vorderen bij de verhuurder. Deze is immers gruwelijk in gebreke gebleven. Let goed op dat je bewijs kunt leveren. Zonder bewijs kom je juridisch nergens. De psycholoog, de huisarts en wellicht de mediator zouden je kunnen helpen.
Had je dit al gelezen?
-----------------------------------
Politierechter veroordeelt buren voor stalking
Zutphen, 13 juli 2007 - De politierechter in Zutphen heeft twee mannen en een vrouw uit Aalten schuldig bevonden aan het stalken van hun directe buren. In het eerste half jaar van 2006 hadden zij vanuit hun achtertuin de beide buurmannen, een getrouwd homoseksueel echtpaar, waarvan er één al 16 jaar op hetzelfde adres woonde, vele malen op discriminerende wijze beledigd en bedreigd. Het werd uiteindelijk zo onhoudbaar dat de buurmannen zijn verhuisd. De politie en de woningstichting konden, ook na bemiddeling, niet veel uitrichten. Belastende verklaringen van andere buren leverden uiteindelijk het sluitend bewijs tegen de verdachten op zodat de officier van justitie een vervolging kon instellen.
Stalking
Door de lange duur, de herhaling en de indringende wijze van lastig vallen is er wel degelijk sprake geweest van een vorm van stalking, oordeelde de rechter. De verdachten legden tijdens de zitting de schuld geheel buiten zichzelf. Ze toonden weinig inzicht in de gevolgen van hun gedrag en waren niet berouwvol. De politierechter sprak de verdachten hier op aan benadrukte dat zij hierdoor de verantwoordelijkheid voor hun daden niet namen. Ook bracht de rechter naar voren dat als andere instanties zo weinig kunnen doen de rechter maar flink moet straffen wanneer burgers vanwege geaardheid worden gestalkt en gediscrimineerd. Als signaal naar de samenleving, dat dergelijk gedrag gewoon niet wordt gepikt.
Straf
De twee mannen werden door de rechter veroordeeld tot 60 uur werkstraf, indien het werk niet of niet voldoende wordt uitgevoerd te vervangen door een hechtenis van 30 dagen. Als waarschuwing voor de toekomst kregen de verdachten nog een voorwaardelijke gevangenisstraf van 2 maanden opgelegd, met een proeftijd van 2 jaar. De vrouw werd eveneens veroordeeld tot een werkstraf van 60 uur. Zij kreeg een iets kortere voorwaardelijke gevangenisstraf omdat zij een geringer aandeel in het geheel had gehad.
Schadevergoeding
De psychische schade bij de beide slachtoffers, zo blijkt uit hun schriftelijke slachtofferverklaringen die ter terechtzitting werden voorgelezen, was zeer groot. Zij vorderden smartengeld en vergoeding voor verhuiskosten en dubbele huur.
Een deel van de schade was volgens de rechter eenvoudig vast te stellen. De rechter schatte dit op1000 Euro per slachtoffer. Hij veroordeelde de drie verdachten die bedragen aan de mannen te betalen. Het meerdere dat aan schade geclaimd werd kon niet in behandeling worden genomen omdat daar een verdere onderbouwing voor nodig was. Hierover kunnen de aangevers als ze dat willen een proces starten bij de burgerlijke rechter.
De vrouw was ook een ander feit ten laste gelegd, de vernieling van een bril cq. kunstgebit bij een eerdere ruzie in een andere buurt. Hiervan werd zij vrijgesproken. De rechter achtte de bewijsvoering in deze zaak te mager.
Bron: www.rechtspraak.nl Datum actualiteit: 13 juli 2007 _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
figuurtje
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 14:08 Onderwerp: |
|
|
Hallo! Ik heb een nieuwe woning gevonden, godzijdank een woning zonder
buren en met een andere verhuurder.
Inmiddels is er een burenruzie tussen de overlastgever en mij ontstaan, maar gelukkig woon ik er vanaf volgende maand niet meer  |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: di 31 jul 2007 15:46 Onderwerp: |
|
|
Heel blij dit bericht te lezen. Het heeft veel te lang geduurd voor je. Gelukkig is het bijna voorbij.
Laat die ruzie maar knallen, maar let op dat je niet aan de verkeerde kant van de streep komt te staan.
Heel veel plezier in je nieuwe woning.
Klein feestje:  _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
RichardA
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 09 aug 2007 16:03 Onderwerp: |
|
|
je had de rijdende rechter moeten inschakelen!!  |
|
|
|
 |
vleegske
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 aug 2007 1:15 Onderwerp: ook overlast door zwarte bijverdienste maar in koopwoning |
|
|
Ik heb ook overlast van mijn buren.
Dat is eigenlijk al gestart toen ze hier kwamen wonen in 2002.
Ze vonden het schijnbaar heel normaal om een gaatje te boren om 22.55. Daarna ging het verder met de deur gooien, schreeuwen en om 7 uur op zondagmorgen stofzuigen, schilderijtje of iets dergelijks ophangen en in de tuin de tegels aankloppen 3 meter van ons raam af.
wij en ook de buren aan de andere kant hebben met ze gesproken voor zover dat ging, aangezien ze gebrekkig nederlands spreken. En ze vonden het heel erg dat we overlast hadden en ze beloofden beterschap maar twee dagen later was dus alles wat wij hadden gezegd dat we hoorden en last van hadden dus om 1.30 's nachts. nou ben ik niet zo plezierig als je me in mijn slaap stoort. dus fout van mij, ben ik heel kwaad omgegaan en gezegd "laat het de laatste keer zijn anders..."
als antwoord kreeg ik, anders wat.
mijn geluk was dat mijn vrouw me aan mijn arm trok anders was die kei dus echt door het raam gegaan.
paar dagen later hebben ze een val opgezet, ik kwam thuis en ineens ging de muziek aan, knallend hard. zo hard dat toen ik mijn geluids installatie aanzetten op volle kracht, ik nog steeds hun muziek hoorde, toen ik om ging stormde tien man naar buiten en er onstond wat duwen en trekken, ik heb toen mijn knuppel gepakt en gezegd dat iedereen die mijn tuin in komt voor mij zou zijn.
ik heb later aangifte gedaan maar daar is niks mee gedaan omdat zij zeiden dat ik met de knuppel aan hun deur had gestaan, bovendien toen ze in de gaten kregen dat de andere buren de politie gebeld hadden, ging het zooitje er van door.
wij zijn toen samen met de buren aan de andere kant, die toevallig ook niet van nederlandse afkomst zijn, naar de bouwvereniging gegaan en onze klachten geuit.
zij hebben daarna een gesprek met de buren alleen gehad en met ons samen dit heeft 0,0 geholpen.
toen zij de bouwvereniging dat ze het met de wijkagent hadden overlegd en die was ook van mening dat zij niet thuis hoorde in onze wijk, dus ze gingen een andere woning voor ze zoeken, mijn buren mochten wel aangeven waar ze het liefst zouden wonen, omdat overlast juridisch moeilijk te bewijzen viel. daarop kozen mijn buren voor 2 van de betere wijken bij ons in de stad, waardoor we wisten dat het wel eventjes kon duren aangezien zij een uitkering hadden.
Maar we hadden hoop op een goede afloop.
zij raadde ons ook aan om bij overlast de politie te bellen, maar ja, ga je bellen als je buren zijn aan het stofzuigen of timmeren 's morgens vroeg, dat is meestal te kort om de politie het te laten horen maar wel lang genoeg om je wakker te maken.
we hebben in al die tijd twee keer de politie gebeld 1x omdat ze na tienen nog karaoke waren aan doen, toen ze de poltiewagen de straat in zagen komen ging het geluid uit en was het dus niet waarneembaar voor de agenten en de buren aan de andere kant waren weg, dus nog geen bewijs.
de tweede keer was toen de vrouw des huizes er stevig van langs kreeg en schreeuwde als een varken.
toen is de politie wel even binnen geweest.
op 3 jaar geleden werden de huizen te koop aangeboden, wij hebben toen dat van ons gekocht omdat we meteen een leuke overwaarde zouden hebben door verbouwingen die we zelf gedaan, en omdat die buren binnenkort toch wel zouden verhuizen, niet dus.( deze belofte staat niet op papier maar is ons en de andere buren mondeling toegezegd).
begin dit jaar hebben we een aangetekende brief naar de bouwvereniging gestuurd en gevraagd of ze aub haast wilde maken met de geplande verhuizing, omdat er nu ook wel meetbare overlast was, zoals een piano wat ze hadden aangeschaft en waarop ze speelden wanneer het hun uitkwam of het nu heel vroeg of heel laat was en rotzooi wat bij hun voor ligt ligt ineens bij mij in mijn voortuin, ze vegen het wel mooi onder onze rozenstruik in.
als antwoord gingen ze weer in gesprek met de buren en als antwoord kreeg ik dat mijn buren ook last van mij hadden en omdat het volgens hun ging om een oude ruzie zeiden ze niks te kunnen doen en zij raadde mij een bemiddelaar aan.
hier heb ik na 5 jaar dus echt geen zin in.
sind een paar maanden hebben ze een bakkerij achter in het hok, en kunnen wij dus vrijwel de hele week naar de machines luisteren die het deeg kneden en de geur van vers en verbrand brood ruiken.
dat het proffesioneel is zie ik wel aan de hoeveelheid en aan het feit dat ze tenminste 1 machine hebben laten komen van een horeca en bakkerij groothandel .
ik heb aan de opzichter gevraagd of hun er toestemming voor gegeven hebben, maar die wist van niks en zou het uitzoeken, dit is 2 maanden geleden en het draait nog steeds.
ik denk dat ik komende week maar eens contact ga opnemen met mr tomlow, om te kijken of er een mogelijkheid is om hun weg te krijgen, want zelf zijn wij aan het einde van ons latijn en denken zelfs over verhuizen, maar ik woon hier al 26 jaar en eigenlijk voor hun nooit problemen gehad, tot nu weiger ik te zwichten voor hun teror maar er komt een dag... |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: za 18 aug 2007 6:15 Onderwerp: |
|
|
Mr. Tomlow is alweer terug van vakantie hoor. Maar ik zou in dit geval eens contact opnemen met de gemeente. Voor een bakkerij moet vergunning worden verleend en het pand zal aan bepaalde voorschrifteen moeten voldoen. De afdeling Bouw- en Woningtoezicht enerzijds en de afdeling Milieu van je gemeente kunnen je er als het goed is alles over vertellen. Gewoon even bellen, bij voorkeur ook aangeven wanneer de bedrijfsactiviteiten plaatsvinden, en bij heterdaad is men 't haasje. Daarnaast zal wellicht ook de sociale dienst geïnteresseerd zijn.  _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
|