Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 26 jun 2025 1:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

HBO Recht: carrièreperspectieven
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vince

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 14:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Streber schreef:
Even weer terug naar het onderwerp. Dit stond op de site van de HAN:
[...]Baangarantie voor studenten HBO-Rechten
Daardoor verbetert de kwaliteit van de opleidingen.

Dat is nog eens positief nieuws! Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 18:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vince schreef:
[
[...] want ik denk dat een Albert Einstein of Archimedus of een Christiaan Huygens, niet echt types waren die "moeilijk leerden" en dat zijn ook niet echt voorbeelden die niet veel bereikt hebben Wink , en dan dus voorbeelden die WEL gewaardeerd worden.

Hangt er ook maar van af hoe je het bekijkt... Einstein is op zijn vierde (!) al van school gegooid omdat ie teveel zat te klieren. Laughing
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 18:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moeilijk kunnen leren is hoe dan ook geen voorwaarde om later in je leven gegarandeerd te zijn van waardering.

Een ander punt is dat moeilijk kunnen leren in het algemeen niet verwijtbaar is (vernielde hersens door een overmatige levensstijl daargelaten). Slecht presteren door niet je best te doen is dat wel.

Een rechtenstudent die moeilijk kan leren zal er normaal gesproken niet in slagen rechter te worden. Een rechtenstudent die zijn studie haalt op Boom Basics en één oog open tijdens het college is niet de meest voor de hand liggende kandidaat voor het rechterschap, maar kan daar m.i. nog best komen wanneer hij eenmaal de smaak te pakken heeft gekregen.

Overigens, als je niet kunt leren kun je altijd nog Statenlid worden.

BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 19:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Moeilijk kunnen leren is hoe dan ook geen voorwaarde om later in je leven gegarandeerd te zijn van waardering.

Een ander punt is dat moeilijk kunnen leren in het algemeen niet verwijtbaar is (vernielde hersens door een overmatige levensstijl daargelaten). Slecht presteren door niet je best te doen is dat wel.

Een rechtenstudent die moeilijk kan leren zal er normaal gesproken niet in slagen rechter te worden. Een rechtenstudent die zijn studie haalt op Boom Basics en één oog open tijdens het college is niet de meest voor de hand liggende kandidaat voor het rechterschap, maar kan daar m.i. nog best komen wanneer hij eenmaal de smaak te pakken heeft gekregen.

Overigens, als je niet kunt leren kun je altijd nog Statenlid worden.

Ben ik het mee eens.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 19:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moeilijk kunnen leren maakt het juist lastiger om later van waardering gegarandeerd te zijn, voor zover die waardering natuurlijk al betrekking heeft op het intellectuele.

V.w.b. het Randstad-initiatief: geldt dat niet voor universitair afgestudeerden?
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 23:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo te lezen niet. Maar volgens mij hebben universitair afgestudeerden hun plek op de arbeidsmarkt reeds verworven.

Mijn arbeidsmarktperspectieven zien er sinds vandaag weer wat beter uit. Ik ga vanaf volgende maand aan de slag bij een gerechtsdeurwaarderskantoor. In de vakantie even fulltime en daarna, na mijn eigen vakantie parttime. Heb er heel veel zin in.

BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 10:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Zo te lezen niet. Maar volgens mij hebben universitair afgestudeerden hun plek op de arbeidsmarkt reeds verworven.

Mijn arbeidsmarktperspectieven zien er sinds vandaag weer wat beter uit. Ik ga vanaf volgende maand aan de slag bij een gerechtsdeurwaarderskantoor. In de vakantie even fulltime en daarna, na mijn eigen vakantie parttime. Heb er heel veel zin in.

Gefeliciteerd! Very Happy
UsualSuspects

Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 17:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als hbo-functie wordt vaak de rol van gerechtssecretaris genoemd. Brengt dat ook met zich mee dat je als universitair geschoolde 'onder je niveau' gaat zitten als je gerechtssecretaris wordt? Doe je jezelf daarmee tekort of is daar geen sprake van? Heeft iemand, bv. iemand met ervaring in die functie, hier kijk op?
UsualSuspects

BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vreemd stukje tekst op Wikipedia:

Quote:
Een juridisch medewerker is een jurist, die zijn opleiding Nederlands recht en zakelijke dienstverlening voltooid heeft op MBO-niveau 4.

Juridische medewerkers zijn vaak werkzaam bij gemeentes, vluchtelingenorganistaties en andere openbare instellingen. Ze zijn onder andere werkzaam op terreinen zoals ruimtelijke ordening, milieurecht en bezwaar.

Daarnaast werken ze ook bij uitzendbureau's, deurwaarderskantoren en bij het gerecht, waar ze ook wel gerechtssecretaris worden genoemd.

Ik ken toch echt maar weinig juridisch medewerkers die MBO-4 hebben gedaan. En ik ken er heel wat. Snapt iemand bovenstaande passage?
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Op Wikipedia kom je wel vaker vreemde stukjes tekst tegen.
Mijn advies: bewerk deze tekst!

Laten we zorgen dat op Wikipedia het juridische juist is.
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze wijziging is misschien wat dubieus. Maar eerlijk gezegd vraag ik me af wat het nut is van de hele entry. Een juridisch medewerker is een iemand die juridisch meewerkt. Volgens mij heeft de term geen betekenis die specifieker is dan dat.

Vergelijk voetballer.

Patricia20

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 22:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb de opleidingen Sociaal Juridisch medewerker Sociale-zekerheid en Sociaal Juridisch medewerker Arbeidsvoorziening en Personeelswerk afgerond. Beide opleidingen op MBO niveau 4. Heb toendertijd een verzwaard traject gevolgd. Op die manier kon ik beide diploma's in 3 jaar halen. Maar dat je jezelf dan jurist mag noemen, is volkomen nieuw voor me.

BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 14:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Ik heb de opleidingen Sociaal Juridisch medewerker Sociale-zekerheid en Sociaal Juridisch medewerker Arbeidsvoorziening en Personeelswerk afgerond. Beide opleidingen op MBO niveau 4. Heb toendertijd een verzwaard traject gevolgd. Op die manier kon ik beide diploma's in 3 jaar halen. Maar dat je jezelf dan jurist mag noemen, is volkomen nieuw voor me.

Ik heb mij laten vertellen door een leraar rechten, als je een juridische opleiding hebt afgerond en in desbetreffende sector werkzaam bent, mag je jezelf jurist noemen. Het is een erg brede term, het is dan ook niet zo dat alleen afgestudeerden HBO-recht studenten ( of hoger ), juristen zijn.

Zoals Bona fides al aangaf, "juridisch medewerker" het spreekt voor zich.
Leyla!

Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HL

BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 17:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UsualSuspects schreef:
Quote:
Een juridisch medewerker is een jurist, die zijn opleiding Nederlands recht en zakelijke dienstverlening voltooid heeft op MBO-niveau 4.
Juridische medewerkers zijn vaak werkzaam bij gemeentes, vluchtelingenorganistaties en andere openbare instellingen. Ze zijn onder andere werkzaam op terreinen zoals ruimtelijke ordening, milieurecht en bezwaar.
Daarnaast werken ze ook bij uitzendbureau's, deurwaarderskantoren en bij het gerecht, waar ze ook wel gerechtssecretaris worden genoemd.
Ik ken toch echt maar weinig juridisch medewerkers die MBO-4 hebben gedaan. En ik ken er heel wat. Snapt iemand bovenstaande passage?
Ik heb de opleiding MBO- zakelijke dienstverlening afgerond. Op mijn diploma staat geschreven opleiding:
Administratief Juridisch Medewerker Zakelijke Dienstverlening.
Het is weliswaar Juridisch Medewerker, maar ADMINISTRATIEF Juridisch Medewerker!
Vince

BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 18:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leyla! schreef:
UsualSuspects schreef:
Quote:
Ik heb de opleiding MBO- zakelijke dienstverlening afgerond. Op mijn diploma staat geschreven opleiding:
Administratief Juridisch Medewerker Zakelijke Dienstverlening.
Het is weliswaar Juridisch Medewerker, maar ADMINISTRATIEF Juridisch Medewerker!
Dan ben je toch jurist.. Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds