|
Auteur |
Bericht |
Mara
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 06 jun 2007 16:40 Onderwerp: |
|
|
Even uit m'n hoofd, maar er stond geen exacte datum in het contract dat ik des tijds aan ging. Wel dat er jaarlijks (datum wisselde nog wel eens), zonder opzegging, automatisch een bedrag zou afgeschreven worden. Verhogingen werden trouwens ook nooit schriftelijk medegedeelt.
Da's punt één. Maar mijn punt is dan weer dat ik de NS telefonisch heb laten weten dat ik in de WSNP zat en dat de bank mijn automatische machtigingen had ingetrokken. Iets waar ik dus niets meer aan kon doen. Als bank (geen uitzonderingen) en NS (alleen automatische machtigingen, acceptgiro's doen we niet) bij hun standpunt blijven en ik die kaart nodig had, dan zit je dus met een flink probleem en kan het eindigen zoals in de situatie waarin ik nu ben beland.
Ik vind dit hoogst onterecht. Daarom had ik graag normaal contact met de NS hier over gehad zodat dit op een normale manier was opgelost. Nu moet ik voor kosten gaan opdraaien die niet gemaakt hadden hoeven worden als er fatsoenlijk gecommuniceerd wordt.
Ik heb het incasso bureau geen toestemming gegeven om een uittreksel bevolkingsregister te halen en heb ook niet gevraagd om informatiekosten buitendienst (wat dat ook moge wezen). Ik was in overleg met de NS en wachtte op antwoord en daar moet ik nu voor gaan betalen? |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: wo 06 jun 2007 16:45 Onderwerp: |
|
|
Dat is dus de vraag.
Al vraag ik me af of Mara zich sowieso zou kunnen verdedigen met het feit dat de ingebrekestelling te laat is aangekomen.
Quote: | Normaal was het zo dat als ze het niet konden afschrijven ik daar een brief over ontving. Nu dus niet. Die kwam pas in december en dat was meteen al een herinnering. |
Ze heeft dus een herinnering gehad in december. Of dat de bewuste brief is weet ik niet, maar even daarvan uitgaande: ze heeft de ingebrekestelling december gehad. Weliswaar te laat, maar je kan toch je best doen om er zelf nog voor te zorgen dat je binnen een redelijke termijn betaalt.
Maar ze betaalde pas in mei.
Aan de andere kant zal ook wel meespelen dat ze zelf diverse malen geprobeerd heeft contact op te nemen met de NS maar daar niet in slaagde. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 06 jun 2007 17:31 Onderwerp: |
|
|
Er vindt inderdaad in beginsel conversie plaats naar een redelijke termijn.
Werd in die brief van december al gevraagd om vergoeding van extra kosten?
Ik lees overigens dat een ingebrekestelling waarin meer wordt gevorderd dan hetgeen verschuldigd is, ingebrekestellende kracht heeft ten aanzien van het werkelijk verschuldigde. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Mara
|
Geplaatst: wo 06 jun 2007 19:33 Onderwerp: |
|
|
Euh...eventjes tussen door hoor. Maar wij krijgen van ons juridisch advies bureau te horen...
Je stuurt:
1. De factuur
2. De herinnering
3. De aanmaning
4. De In gebreken stelling.
Ik heb dus nr. 2 wel gehad, rest niet!!
Owwww....leuk tussendoortje. We krijgen net een telefoontje...dat er op ons oude adres post is gekomen van de NS. Naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe ov kaart . M'n vriend haalt morgen die post op, maar als dit daadwerkelijk om een nieuwe ov gaat, dan ga ik heel hard gillen en op zoek naar een goeie advocaat, want ik ben dit dus nu méér als zat  |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: wo 06 jun 2007 20:45 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is er geen enkele verplichting om voor de ingebrekestelling een herinnering en aanmaning te sturen hoor...kan ik me in vergissen natuurlijk.
Je zegt zelf dat je een brief hebt gehad waar een termijn in stond genoemd waarbinnen je moest betalen.....er stond dus enrgens in die brief dat het een ingebrekestelling was? Ik weet ook niet of dat er ook explicitiet in moet staan, of dat een brief waarin nakoming binnen een bepaalde termijn wordt bevorderd ook al als een ingebrekestelling is aan te merken.
Sowieso heb je een termijn overschreden en ben je denk ik sowieso in verzuim, ingebrekestelling of niet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 06 jun 2007 21:07 Onderwerp: |
|
|
De factuur kan reeds als ingebrekestelling gelden, bij mijn weten. De herinnering zal zeker als ingebrekestelling gelden.
Bovendien kan de overeenkomst al een fatale datum voor betaling stellen, in welk geval ingebrekestelling niet nodig is. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Mara
|
Geplaatst: wo 06 jun 2007 21:26 Onderwerp: |
|
|
Nou ik heb het iig met ze gehad, want ik kreeg het voorgevoel m'n bankrekening eens te checken met het oog op die brief.....
En ja hoor!!!! Ze hebben een automatische incasso gedaan . En dat terwijl ik in januari dus schriftelijk heb opgezegd. Dit krijg je dus als een bedrijf alleen maar met een standaard brief terug antwoordt en niet de moeite neemt om de brief eens te lezen die je gestuurd hebt.
Morgen dus naar de bank en terug halen die hap. Ik vertik het om dit te betalen. Die lui die mogen van mij #*$@*  |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 07 jun 2007 4:22 Onderwerp: |
|
|
En natuurlijk je kaart, samen met een kopie van de opzeggingsbrief per aangetekende post aan NS sturen met een rekening voor de aangetekende brief en administratiekosten.  |
|
|
|
 |
Mara
|
Geplaatst: do 07 jun 2007 9:59 Onderwerp: |
|
|
Ha, thnx voor de tip  |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 07 jun 2007 10:59 Onderwerp: |
|
|
En voor de eigen administratie even kopietjes van de hele rimram maken, dus ook van je OV-kaart.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Mara
|
Geplaatst: do 07 jun 2007 11:35 Onderwerp: |
|
|
Gwenny schreef: | En voor de eigen administratie even kopietjes van de hele rimram maken, dus ook van je OV-kaart.
Gwen |
Hihihi altijd hè . En op advies van m'n mams, die nieuwe ov-kaart doorgeknipt in de envelop dan kan daar géén misbruik van gemaakt worden  |
|
|
|
 |
|