Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 10:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Conflict met de NS
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mara

Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2007 16:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even uit m'n hoofd, maar er stond geen exacte datum in het contract dat ik des tijds aan ging. Wel dat er jaarlijks (datum wisselde nog wel eens), zonder opzegging, automatisch een bedrag zou afgeschreven worden. Verhogingen werden trouwens ook nooit schriftelijk medegedeelt.

Da's punt één. Maar mijn punt is dan weer dat ik de NS telefonisch heb laten weten dat ik in de WSNP zat en dat de bank mijn automatische machtigingen had ingetrokken. Iets waar ik dus niets meer aan kon doen. Als bank (geen uitzonderingen) en NS (alleen automatische machtigingen, acceptgiro's doen we niet) bij hun standpunt blijven en ik die kaart nodig had, dan zit je dus met een flink probleem en kan het eindigen zoals in de situatie waarin ik nu ben beland.

Ik vind dit hoogst onterecht. Daarom had ik graag normaal contact met de NS hier over gehad zodat dit op een normale manier was opgelost. Nu moet ik voor kosten gaan opdraaien die niet gemaakt hadden hoeven worden als er fatsoenlijk gecommuniceerd wordt.

Ik heb het incasso bureau geen toestemming gegeven om een uittreksel bevolkingsregister te halen en heb ook niet gevraagd om informatiekosten buitendienst (wat dat ook moge wezen). Ik was in overleg met de NS en wachtte op antwoord en daar moet ik nu voor gaan betalen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MarijnP

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2007 16:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is dus de vraag.

Al vraag ik me af of Mara zich sowieso zou kunnen verdedigen met het feit dat de ingebrekestelling te laat is aangekomen.

Quote:
Normaal was het zo dat als ze het niet konden afschrijven ik daar een brief over ontving. Nu dus niet. Die kwam pas in december en dat was meteen al een herinnering.

Ze heeft dus een herinnering gehad in december. Of dat de bewuste brief is weet ik niet, maar even daarvan uitgaande: ze heeft de ingebrekestelling december gehad. Weliswaar te laat, maar je kan toch je best doen om er zelf nog voor te zorgen dat je binnen een redelijke termijn betaalt.

Maar ze betaalde pas in mei.

Aan de andere kant zal ook wel meespelen dat ze zelf diverse malen geprobeerd heeft contact op te nemen met de NS maar daar niet in slaagde.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2007 17:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er vindt inderdaad in beginsel conversie plaats naar een redelijke termijn.

Werd in die brief van december al gevraagd om vergoeding van extra kosten?

Ik lees overigens dat een ingebrekestelling waarin meer wordt gevorderd dan hetgeen verschuldigd is, ingebrekestellende kracht heeft ten aanzien van het werkelijk verschuldigde.

BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2007 19:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Euh...eventjes tussen door hoor. Maar wij krijgen van ons juridisch advies bureau te horen...

Je stuurt:

1. De factuur
2. De herinnering
3. De aanmaning
4. De In gebreken stelling.

Ik heb dus nr. 2 wel gehad, rest niet!!

Owwww....leuk tussendoortje. We krijgen net een telefoontje...dat er op ons oude adres post is gekomen van de NS. Naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe ov kaart Shocked . M'n vriend haalt morgen die post op, maar als dit daadwerkelijk om een nieuwe ov gaat, dan ga ik heel hard gillen en op zoek naar een goeie advocaat, want ik ben dit dus nu méér als zat Evil or Very Mad
MarijnP

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2007 20:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij is er geen enkele verplichting om voor de ingebrekestelling een herinnering en aanmaning te sturen hoor...kan ik me in vergissen natuurlijk.

Je zegt zelf dat je een brief hebt gehad waar een termijn in stond genoemd waarbinnen je moest betalen.....er stond dus enrgens in die brief dat het een ingebrekestelling was? Ik weet ook niet of dat er ook explicitiet in moet staan, of dat een brief waarin nakoming binnen een bepaalde termijn wordt bevorderd ook al als een ingebrekestelling is aan te merken.

Sowieso heb je een termijn overschreden en ben je denk ik sowieso in verzuim, ingebrekestelling of niet.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2007 21:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De factuur kan reeds als ingebrekestelling gelden, bij mijn weten. De herinnering zal zeker als ingebrekestelling gelden.

Bovendien kan de overeenkomst al een fatale datum voor betaling stellen, in welk geval ingebrekestelling niet nodig is.

BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2007 21:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ik heb het iig met ze gehad, want ik kreeg het voorgevoel m'n bankrekening eens te checken met het oog op die brief.....

En ja hoor!!!! Ze hebben een automatische incasso gedaan Evil or Very Mad . En dat terwijl ik in januari dus schriftelijk heb opgezegd. Dit krijg je dus als een bedrijf alleen maar met een standaard brief terug antwoordt en niet de moeite neemt om de brief eens te lezen die je gestuurd hebt.

Morgen dus naar de bank en terug halen die hap. Ik vertik het om dit te betalen. Die lui die mogen van mij #*$@* Evil or Very Mad
Marco Knol

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 4:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En natuurlijk je kaart, samen met een kopie van de opzeggingsbrief per aangetekende post aan NS sturen met een rekening voor de aangetekende brief en administratiekosten. Twisted Evil
Mara

BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 9:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ha, thnx voor de tip Twisted Evil Laughing
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 63
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 10:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En voor de eigen administratie even kopietjes van de hele rimram maken, dus ook van je OV-kaart.

Gwen
MSN messenger
Mara

BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 11:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gwenny schreef:
En voor de eigen administratie even kopietjes van de hele rimram maken, dus ook van je OV-kaart.

Gwen

Hihihi altijd hè Wink . En op advies van m'n mams, die nieuwe ov-kaart doorgeknipt in de envelop dan kan daar géén misbruik van gemaakt worden Twisted Evil
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds