Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 25 jun 2025 10:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

HBO Recht: carrièreperspectieven
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vince

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 15:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martine schreef:
patrice temming schreef:
Alle HBO-rechtenstudenten die volgend jaar aan de universiteit willen beginnen wil ik daarom graag op het hart drukken om vanaf het begin als een fanaticus te gaan studeren. Doe alsof je gek bent en maak er een gewoonte van elke dag tot 10 uur 'savonds te studeren.

Laat ik vooropstellen dat ambitie hebben natuurlijk goed is! Good Ik wens iedereen, HBO'er of WO'er, dan ook veel succes met zijn/haar studieplannen. Maar ik vraag me wel 1 ding af: hoor je wel op een universiteit thuis als je vanaf het begin van je studie al tot 10 uur 's avonds moet studeren? Kun je het niveau dan wel 4 jaar bijhouden?

Kijk dat bedoelde ik dus ook!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 15:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eerst maar even die BSA-periode doorkomen, toch? Wink
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 18:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martine schreef:
Laat ik vooropstellen dat ambitie hebben natuurlijk goed is! Good Ik wens iedereen, HBO'er of WO'er, dan ook veel succes met zijn/haar studieplannen. Maar ik vraag me wel 1 ding af: hoor je wel op een universiteit thuis als je vanaf het begin van je studie al tot 10 uur 's avonds moet studeren? Kun je het niveau dan wel 4 jaar bijhouden?

Persoonlijk heb ik veel meer waardering voor iemand die hard werkt om z'n studie te halen, dan voor iemand die er weinig of geen moeite voor hoeft te doen. Daarbij weet ik haast wel zeker dat de mensen uit de eerste categorie veel meer gedreven zullen zijn in hun werk dan de mensen uit de tweede categorie.
Bekijk de homepage
Vince

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 19:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Martine schreef:

Persoonlijk heb ik veel meer waardering voor iemand die hard werkt om z'n studie te halen, dan voor iemand die er weinig of geen moeite voor hoeft te doen. Daarbij weet ik haast wel zeker dat de mensen uit de eerste categorie veel meer gedreven zullen zijn in hun werk dan de mensen uit de tweede categorie.

Ben ik niet helemaal met je eens, ik vind niet dat je mensen mag beoordelen op intelligentie, of moeite die ze ergens voor moeten doen.
Natuurlijk zijn er mensen waartegen een antephatie gevormd wordt omdat die mensen dus "makkelijker" leren.

En de opmerking dat mensen die "makkelijker leren" of dus gewoon slimmer zijn ( het is maar net wat je de definitie van slimmer zijn vindt) dat die mensen minder functioneren dan mensen die er zogenaamd harder voor moeten werken, die wil ik dus helemaal uit de wereld helpen want ik denk dat een Albert Einstein of Archimedus of een Christiaan Huygens, niet echt types waren die "moeilijk leerden" en dat zijn ook niet echt voorbeelden die niet veel bereikt hebben Wink , en dan dus voorbeelden die WEL gewaardeerd worden.
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 19:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vince schreef:
Ben ik niet helemaal met je eens, ik vind niet dat je mensen mag beoordelen op intelligentie, of moeite die ze ergens voor moeten doen.

Intelligentie is geen verdienste, maar de moeite die iemand ergens voor doet, die vind ik wel degelijk belangrijk.
Bekijk de homepage
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Intelligentie is geen verdienste, maar de moeite die iemand ergens voor doet, die vind ik wel degelijk belangrijk.

Je zou je erg thuis hebben gevoeld in een communistisch systeem Smile

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Vince schreef:

Dan kan je nog steeds niet beoordelen of hij die minder moeite heeft gedaan bij het halen van zijn diploma dat diegene minder functioneerd of minder gedreven zal zijn dus minder zal presteren. Ik vind dat je dan al die mensen een hak zet.

Maar meningen verschillen gelukkig en visies ook.
Vince

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 20:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
StevenK schreef:

Very Happy
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 20:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
StevenK schreef:

ROFLMAO. Dat verwijt heb ik werkelijk nog *nooit* naar m'n hoofd gekregen. Een communist in een maatpak, 't moet niet gekker worden.
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 20:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vince schreef:
StevenK schreef:
Vince schreef:

Dan kan je nog steeds niet beoordelen of hij die minder moeite heeft gedaan bij het halen van zijn diploma dat diegene minder functioneerd of minder gedreven zal zijn dus minder zal presteren. Ik vind dat je dan al die mensen een hak zet.

Mijn ervaring heeft mij toch echt geleerd dat je bij iemand die weet wat het is om z'n best te doen, de kans groter is dat zo iemand in zijn werk ook zijn best zal doen.

En voor het geval je denkt dat ik iets heb tegen mensen die makkelijk leren, dan vergis je je Very Happy
Bekijk de homepage
Vince

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 20:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Vince schreef:
StevenK schreef:
Vince schreef:

Mijn ervaring heeft mij toch echt geleerd dat je bij iemand die weet wat het is om z'n best te doen, de kans groter is dat zo iemand in zijn werk ook zijn best zal doen.

En voor het geval je denkt dat ik iets heb tegen mensen die makkelijk leren, dan vergis je je Very Happy

Ik bespeurde enige antephatie Very Happy lol, nee ik begrijp je heel erg goed maar dat zijn bepaalde "types" die er gewoon met de pet naar gooien en gewoon weg onuitstaanbaar zijn.
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 20:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
bona fides schreef:

ROFLMAO. Dat verwijt heb ik werkelijk nog *nooit* naar m'n hoofd gekregen. Een communist in een maatpak, 't moet niet gekker worden.

Verwijt vind ik nou weer zo negatief klinken Smile

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 21:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In een communistisch systeem hoef je toch juist niet je best te doen? Blond
Daar maakt het namelijk niet uit.

Over dat makkelijk leren .... nee, over dat "er weinig moeite in stoppen": je hebt van die lui die er op pochen dat ze alleen even het uittreksel of de SIR-verslagen hebben gelezen en die vinden dat ook gewéldig goed van zichzelf. Dan bekruipt me toch altijd het gevoel dat ik even die persoon om zijn naam moet vragen en die naam moet noteren. En waarom? "Nou, dan weet ik wie ik later niet als advocaat wil." Wink
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 21:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
In een communistisch systeem hoef je toch juist niet je best te doen? Blond
Daar maakt het namelijk niet uit.

Iedereen hetzelfde basisloon, of je nu arts bent of putjesschepper, maar wie zich 110% inzet verdient ook 110%. Althans, zo heeft een Bulgaar het mij eens uitgelegd.

Leeftijd: 58
Studieomgeving (BA): HAN

BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 12:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even weer terug naar het onderwerp. Dit stond op de site van de HAN:

Baangarantie voor studenten HBO-Rechten

Bron: economie Datum: 24/05/2007

De opleiding HBO-Rechten van de HAN en Randstad hebben op 25 mei een samenwerkingsovereenkomst getekend. Hiermee zijn de afgestudeerde HBO-Rechten studenten verzekerd van een baan. De waardevolle opleiding HBO-Rechten vervult een behoefte in de markt naar praktisch ingestelde juristen.

Ook de hogescholen van Amsterdam, Den Haag en de Juridische Hogeschool Avans-Fontys (Tilburg/Den Bosch) werken mee aan deze samenwerking.

Grote marktvraag naar juridische medewerkers
Uit onderzoek van de Universiteit en Hogeschool Amsterdam blijkt dat er een enorme marktvraag is voor juridisch geschoolde medewerkers. Er zijn veel functies geschikt voor afgestudeerde hbo-juristen zoals:

juridisch adviseur
notarisklerk
bedrijfsjurist
parketsecretaris
Eigentijdse studie
De opleiding is een eigentijdse praktisch gerichte studie die voorziet in een groeiende klantvraag. Randstad als marktleider signaleert een groei in de vraag naar juristen met een pragmatische instelling.

Groot netwerk
Randstad Legal beschikt over een groot netwerk met bedrijven waar de afgestudeerde hbo-jurist aan de slag kan. De hbo-jurist krijgt een arbeidscontract met een looptijd van tenminste twee jaar. Door deze samenwerking doet een afgestudeerde hbo-jurist via Randstad Legal werkervaring op bij diverse werkgevers. De hbo-jurist werkt zo aan zijn carrièreversnelling. Daarnaast voorziet Randstad met regelmaat de vier partners van de HBO-Rechten opleidingen van juridische arbeidsmarktkennis. Daardoor verbetert de kwaliteit van de opleidingen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds