Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 20:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

HELP!!! achteraf toch cusus geld moeten betalen?????
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
chels1973

Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 29 mei 2007 21:20    Onderwerp: HELP!!! achteraf toch cusus geld moeten betalen????? Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik ben bezig met een cursus, eerste instantie heb ik een contract getekend waarop staat, dat als ik na het voltooien van de cursus binnen 2 jaar bij deze werkgever weg zou gaan ik een deel van de cursus terug moet betalen. mijn werkgever wist dat ik ,een aantal maanden later, bij hem weg wilde. heeft toen gezegd dat ik de cursus niet terug hoefde te betalen en dat het zo goed was, de plannen om dan bij een andere werkgever binnen hetzelfde pand te gaan werken waren toen ook al aanwezig maar niet concreet en hij wist hiervan. afijn, mijn eerste maand proef bij deze nieuwe werkgever was een ramp, het boterde niet, ik ben binnen de proeftijd weggegaan dus krijg ww. nu belt plotseling die oude werkgever op of ik de helft van deze cursus z.s.m. wil betalen, hij zegt dat ik hem toen waarschijnlijk verkeerd begrepen heb, terwijl ik hem letterlijk citeerde, en hij zegt dat hij een overeenkomt daarover had met die werkgever waar ik maar 3 weken heb gewerkt, ik zei dat ik dat niet geloofde en waarom wist ik hier niets van????? ik wil rechtsbijstand inschakelen, maar heb ik enige kans dit niet te moeten betalen???. Heb al een nieuwe baan per 1 juli. is een mondelinge afspraak ook geen afspraak, dit kan hij toch niet zomaar maken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 29 mei 2007 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In dit verhaal draait het om het kunnen *bewijzen* van zaken: de oude werkgever heeft zwart op wit (in de arbeidsovereenkomst) dat jij een deel v.d. cursusgelden terug moet betalen als je binnen 2 jaar weggaat (geen geheel ongebruikelijke regeling overigens).
Jij zult moeten bewijzen dat diezelfde oude werkgever heeft toegezegd dat hij die gelden níet zal incasseren. Met een mondelinge afspraak wordt dat erg lastig. Waren er mensen getuige en zo ja: zijn die ook bereid een verklaring af te leggen ten gunste van jou? (Met oud-collega's die nu nog in dat bedrijf werken is dat doorgaans niet gemakkelijk, die steken -begrijpelijk- niet graag hun nek uit.)

En wat rechtsbijstand betreft: heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan sowieso die instantie inroepen (als arbeidszaken gedekt worden natuurlijk, maar dat is meestal wel zo).
Om in het andere geval (niet verzekerd) te bekijken of je in aanmerking komt voor gefinancierde rechtshulp van een arbeidsrechtadvocaat, verwijs ik je naar www.rvr.org . Op die site is een tabel te vinden waarin je kunt aflezen of je met jouw inkomen in aanmerking komt voor een 'pro-deo-advocaat'. In eerste instantie kijkt men dan naar je inkomen en vermogen in 2005; eventueel kun je een zgn peiljaarverlegging aanvragen, voor berekening over 2007.

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 29 mei 2007 21:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zou prettig zijn als de werkgever schriftelijk bevestigt wat je hier schrijft: dat hij het precies zo heeft gezegd, maar er een afspraak over heeft gemaakt met de andere werkgever. Dan heb jij het bewijs van die afspraak tussen jou en hem, en de afspraak tussen hem en de andere werkgever kan hij toch niet tegen jou gebruiken. (Maar vermoedelijk zal hij zo dom/eerlijk niet zijn.)

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 29 mei 2007 22:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar is het dan niet zo dat mondelinge overeenkomsten ook geldig zijn. ik kan dit bedrag echt niet betalen. En hij heeft een afspraak/overeenkomst met die andere werkgever over dat contract en ik weet daar niets van, hij valt toch door de mand dan als dit niet waar is.

by the way, iedereen alvast bedankt voor het antwoorden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 29 mei 2007 22:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, mondeling is ook geldig, maar zoals LeChat al aangaf is het vaak erg lastig dat te bewijzen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds