Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 08 aug 2025 16:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Niet nakomen afspraak
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
essie

essie

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2007 19:00    Onderwerp: Niet nakomen afspraak Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lang weg geweest op dit forum.......... en nu heb ik jullie hulp nodig.

wie weet raad.

Ik en mijn vriend hebben een eigen bedrijf op Ameland. Wij organiseren personeels en bedrijfsuitjes en daarnaast ook een aantal evenementen die jaarlijks terug komen (nieuwjaarsduik e.d.)

Wij zijn in maart benaderd door een andere organisatiebureau met de vraag een kampvuur te organiseren voor een groep van 80 personen. wij hebben verder niks met die groep te maken, zij organiseren alles en wij het kampvuur meer niet Per email het e.e.a afgesproken prijs, data, tijdstip en eventueel een optie voor een tweede kampvuur (mocht het bevallen)

dit weekend was het dus zover. contactpersoon belde mij vorige week zondag op met de mededeling dat hij a.s. zaterdag (26 mei) mij 's middags nog zou bellen om het nog even allemaal goed door te spreken (vind ik altijd fijn, alles goed regelen) en het juiste tijdstip want dat kon nog veranderen voor die vond.
die zaterdag 17.00 nog steeds geen telefoon! Heel toevallig noem ik tijdens het bellen naar mijn vriend zijn naam en die groep van 80 komt net voorbij lopen en wijst naar de contactpersoon....Ik spreek de man aan en ik zei dat hij nog naar ons zou bellen. ow ja zegt hij en daarna dat het vanavond niks wordt vanwege het weer en dat het maar morgen moet gebeuren. Ik maak de duidelijke afspraak met hem dat hij zondag dan uiterlijk om 18.00 moet doorgeven of het doorgaat ja of nee, horen we niks dan gaat het gewoon door.............oke zegt hij en ik geef hem mijn kaartje met telefoonnummer en gegevens.

zondagavond 18.00 nog geen telefoontje en het regent pijpenstelen
mijn vriend zegt dat hij met dit weer echt geen kampvuur gaat houden (wind en regen!) maar wij hebben geen gegevens van contatcpersoon en kunnen niet bellen (alleen vaste nummer)........uiteindelijk de man gevonden in een kampeerboerderij en wederom leuk zeggen dat het niet doorgaat met zo'n weer. op de vraag of hij ons dan niet even had kunnen bellen zegt hij: vergeten.

wij hebben wel onkosten gemaakt voor die man + groep , die hij nu niet wil betalen omdat hij in zijn ogen geen kampvuur heeft gezien.
kunnen wij hem aanpakken want wij hebben wel onkosten?

afspraken zijn per email gegaan en telefonisch (emails hebben we nog)
algemene voorwaarden hebben we wel, maar omat het via de mail is gegaan en telefonisch heeft hij die niet ontvangen (staan wel op onze site)

wie kan mij helpen
dof

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UA

BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2007 22:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het regent pijpenstelen, dan kan je toch uberhaupt geen kampvuur maken. Lijkt me niet dat de man daarvoor moet betalen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2007 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat het kampvuur niet doorgaat is duidelijk. De vraag is voor wiens rekening de reeds gemaakte kosten komen.

Als daar verder niets over is afgesproken lijkt het slechte weer mij voor rekening te komen van de opdrachtgever, die toch zelf het tijdstip heeft uitgekozen.
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2007 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Dof: dat is niet de kwestie.
Als is overeengekomen dat het risico voor regen e.d. bij de klant ligt, dan zal deze ook moeten betalen als het regent.
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2007 23:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey,

Wat mij ook aan de orde lijkt is dat de persoon die het kampvuur had besproken op eigen verzoek het feest naar de volgende dag wil verplaatsen. Dat de TS daarmee instemt lijkt mij hoogst coulant aangezien de persoon die het kampvuur had besproken bovendien nalatig is geweest in het nakomen van de 'terugbelafspraak'.

Gwen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2007 23:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar ja, hoe nu praktisch verder? Het organisatiebureau maar gewoon even de rekening sturen?

Tip: stuur voortaan de AV even mee als je mailt Wink Of maak in elk geval een soort algemeen onderschrift in de trant van: Op al onze diensten zijn de algemene voorwaarden van toepassing (inclusief link naar die voorwaarden).
essie

essie

BerichtGeplaatst: ma 28 mei 2007 16:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tuurlijk gaat een kampvuur niet door als het regent, maar dan bel je als opdrachtgever toch af als dat de gemaakte afspraak is? dat is toch fatsoenlijk en kom je niet met een smoes aanzetten van : och vergeten....

en als ik die man toevallig niet had gezien die 1e dag dan hadden wij 's avonds gewoon op het strand gestaan met al onze materiaal, en dan echt voor jan *** gestaan omdat opdrachtgever te beroerd is om af te bellen.

algemene voorwaarden staan wel op onze website.

wij sturen gewoon een rekening van de gemaakte kosten en volgen onze algemene voorwaarden (herinnering sturen e.d.) en dan zien we wel waar het schip strand. maar 1 ding is zeker: met deze organisatie doen wij nooit geen zaken meer!
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 28 mei 2007 23:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou ook gewoon een brief sturen, waarin je de contactpersoon aansprakelijk stelt voor de gemaakte kosten. Is hier niet sprake van een tekortkoming in de nakoming, uit mijn hoofd art. 6:74 BW?

essie

BerichtGeplaatst: za 28 jul 2007 14:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

het zal waarschijnlijk een juridisch gevecht worden.

meneer wil niet betalen stelt hij in een brief aan ons vanwege onduidelijke en onvolledige afspraken.

Wij hebben per email een bevestiging dat hij akkoord gaat met het houden van een kampvuur en eventueel een 2e kampvuur, met daarbij de genoemde data, aantal personen, kosten e.d.

in onze ogen een overeenkomst (heb het uitgezocht, overeenkomst hoeft niet ondertekend te worden als er maar voldoende info in staat en dat staat er)

als hij een week van te voren nog belt en alles nog eens doorneemt dan kan er in onze ogen toch niks onduidelijks zijn? Maar ja een telefonisch gesprek is moeilijk te bewijzen wat je daarin allemaal gezegd hebt, het is zijn woord tegen het onze.

de 2e herinnering gaat nu de deur uit met begeleidende brief (wederom alles uitleggen) en dat er bij niet betaling een incassobureau wordt ingeschakelt
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds