bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 07 mei 2007 20:47 Onderwerp: |
|
|
Jjanna schreef: | Ook kreeg ik een telefoontje dat de merrie, die eigendom is van mijn man en mij, inmiddels is bevallen van een veulen, de merrie was gedekt zonder toestemming van ons.
Valt dit veulen nu ook onder het eigendomsrecht van Marty en mijn man cq ons. of is dit veulen nu gewoon eigendom van de natuurlijke moeder van Martje. |
Het veulen is als natuurlijke vrucht van de merrie (art 3:9 lid 1 BW) eigendom van de eigenaar van de merrie (art 5:17 BW). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
Jjanna
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 mei 2007 23:43 Onderwerp: |
|
|
Hallo
Hier even een update
7 mei is brief verzonden door onze advocaat, dat de tegenpartij 7 dagen de tijd geeft om een afspraak te maken voor levering van de paarden, waaronder het paard dat eigendom is van mijn man en de onroerende goederen welke eigendom zijn van Martje.
Moeder van Martje bleek 8 mei gebeld te hebben naar ons en ingesproken te hebben op het antwoordapparaat, met de vraag of we terug wilden bellen.
Gisteren 8 mei telefonisch contact gehad met de moeder, zij weigert de dieren af te geven en heeft de jaarling inmiddels verkocht, dit zonder medeweten van mijn bonusdochter, overige eigendommen van Martje zijn naar haar zeggen niet van Martje, omdat zij die gekocht had.
Zij zei door de telefoon dat ze het voor de rechtbank wilde laten komen, hierop heb ik bevestigend geantwoord.
9 mei 2007, we zijn ± 21.15 gebeld door degene die de jaarling aan Martje cadeau had gegeven en hij melde dat de jaarling (voskleurig) en diens tweelingbroertje (vos bont, eigendom van de moeder en door haar verkocht) beiden verdwenen zijn.
Nu is onze advocaat tot komende maandag met vakantie, dus we zitten nu even dat we niets kunnen doen.
Ik vraag me nu af ofdat de moeder niet strafbaar is, daar zij zelf verzocht via de telefoon aan ons om het voor de rechtbank te laten komen, en nu opeens de volgende dag de twee jaarling veulens, waaronder de jaarling, welke eigendom is van Martje heeft verplaatst.
Janna |
|