Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
drpiso
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 02 mei 2007 11:00 Onderwerp: Rechtsbijstand biedt weinig hulp na ongeval op parkeerplaats |
|
|
Ik heb op 26 december 2006 een auto ongeluk gehad op de parkeerplaats van een bouwmarkt in Berkel en Rodenrijs. Deze parkeerplaats is ingedeeld als een eenrichtingsverkeer weg en deze weg gaat volledig om het pand heen. Op de parkeerplaats staan overal pijlen die de rijrichting aangeven. Ik ga er vanuit dat dit een eenrichtingsverkeerweg geworden is door de te kort aan ruimte van de wegen, maar ben van plan om dit morgen na te gaan vragen bij de bouwmarkt. Verder wil ik ook nog langsgaan bij de locale politie om te vragen wat hun standpunt hierover is.
Ik kwam vanaf de juiste richting de parkeerplaats op en omdat ik moest wachten op een inparkerende auto was het stapvoets. Toen ik voorbij de inparkerende auto kon heb ik dat gedaan. En reedt ik de bocht in en hier kwam ik de tegenpartij tegen die dus tegen de richting in reedt. Hier schampte wij elkaar en kwamen we tot stilstand met als gevolg een grote kras over de zijkant van mijn auto.
In mijn ogen is dit een knip klare zaak, aangezien de tegenpartij zich niet hield aan de toegewezen rijrichting. De tegenpartij viel mij in een zin aan, waardoor ik me erg geïntimideerd voelde later bood hij wel zijn excuus aan, maar ik zat niet lekker in mijn vel. Hij vertelde dat het een schrikreactie was. Het vervelende was dat zij met zijn tweeën waren en ik alleen.
Verder bood er iemand aan getuigen te zijn, maar ik kan nergens meer zijn nummer vinden dit is te danken aan mijn ouders die huisgehouden hebben in de tijd dat ik op vakantie was. Weet iemand een manier om aan zijn nummer te komen. Deze persoon heeft namelijk de dag erop contact met mij gehad via ons huistelefoonnummer. Hij heeft mij dus gebeld, maar onze telefoon registreert alleen de laatste 10 nummers.
Verder had de tegenpartij op de schadeformulieren geschreven dat hij bijna stilstond. Bijna stilstaan is nog steeds rijdend. Ik geloof dat mijn rechtsbijstand dit niet geheel begrijpt, want ik heb het ze al 3 keer wijs proberen te maken, maar hier geen gehoor aan gekregen.
De rechtsbijstand heeft mij deze week een brief gestuurd waarin staat dat zij geen grond van verhaal zien. Wat betekend dat ik voor de schade op mag gaan draaien. En zoals duidelijk mag zijn ben ik het daar echt niet mee eens. In mijn ogen is de rechtsbijstand er om er voor te zorgen dat ik bijgestaan wordt in dit soort situaties helaas krijg ik het gevoel dat dit niet het geval is.
Wat ik graag zou willen ontvangen is alle advies die ik kan gebruiken en mocht het zo zijn dat u bekend bent met jurisprudentie / arresten die ik zou kunnen gebruiken om mijn positie te verbeteren zou ik die ook graag ontvangen.
Ik weet van 1 arrest over belijning dat het niet uitmaakt wie er de belijning neerzet maar dat wel de daaraan verbonden wetgeving gevolgd dient te worden. Helaas weet ik de naam van het arrest niet meer. Het gaat om een beheerder die op de stoep een gele belijning verft en een bewoner die daar blijft parkeren en in beroep gaat tegen de bekeuring die hij verkrijgt door het parkeren.
Hieronder staan een aantal foto's van de locatie: (De rechtsbijstand heeft ook deze foto's ontvangen.)
foto 1
De ingang van het terrein
foto 2
De weg waar ik moest wachten voor een inparkerende auto
foto 3
hier de bocht waar het ongeval gebeurde. alle vakken stonden vol die dag
foto 4
nogmaals de bocht
foto 5
de pijl die de tegenpartij had moeten volgen
foto 6
het bord van de uitgang
Mochten er verder nog vragen zijn verneem ik die graag.
Met vriendelijke groet,
Dennis Piso |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 02 mei 2007 22:27 Onderwerp: |
|
|
De borden die eenrichtingsverkeer aangeven lijken me wel geldig. De richtingspijlen op de weg vind ik zo snel niet terug in het RVV, dus het negeren van zo'n pijl lijkt me op zich geen verkeersovertreding. (Ik vind wel art 78 RVV over pijlen in een voorsorteerstrook, maar dat lijkt me hier niet van toepassing.)
Omdat ik geen borden zie die inrijden verbieden, is het mij niet direct duidelijk dat de andere auto echt een verkeersovertreding heeft begaan. Misschien is het duidelijk dat hij zich niet aan blauw eenrichtingswegbord heeft gehouden, maar uit de foto's maak ik dat niet zo snel op.
Maar goed, de pijlen op de weg geven natuurlijk wel aan hoe je daar als bestuurder moet rijden. Negeren is dan misschien geen verkeersovertreding, het lijkt me wel dat een botsing veel eerder aan je zal worden toegerekend.
Ik weet niet waarom de rechtsbijstandverzekering je niet wil helpen. Misschien is er een geschillencommissie waar je een klacht kunt indienen over je verzekering. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|