|
Auteur |
Bericht |
bruutone
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 apr 2007 13:58 Onderwerp: Tijdelijke huurverlaging ivm geluidsoverlast renovatie |
|
|
Beste mensen,
Ik woon tegenover het politiebureau. Ze zijn nu al 2 weken aan het renoveren. Vanaf 07.00-20.00 (ma-zat) rijden de kiepwagens af en aan, er wordt naar hartelust puin naar beneden gegooid, gedrild, geboord en wat al niet meer. Samengevat: ik ondervind de gehele dag geluidsoverlast
Nu vroeg ik mij af of er een optie is om een verzoek tot tijdelijke huurverlaging in te dienen en in hoeverre zo'n verzoek reeel is juridisch gezien. Waar moet ik dan aankloppen; bij de verhuurder, de gemeente of bij de politie zelf? Welke stappen dien ik te ondernemen?
Alle hulp is welkom! |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 17 apr 2007 14:36 Onderwerp: |
|
|
Ik verwacht niet dat je in dit geval vermindering van de huurprijs kunt vorderen. De verhuurder is, indien is voldaan aan het bepaalde in de wet verplicht, gebreken te verhelpen. Een gebrek heeft betrekking op de prestatie, niet op het verhuurde. Op grond daarvan is het in een aantal gevallen ook mogelijk immateriële 'gebreken', waaronder overlast, onderwerp te maken van 'toerekening' aan de verhuurder. Dat zal bijvoorbeeld het geval zijn wanneer de verhuurder meerdere huurovereenkomsten heeft gesloten en 1 van die huurders overlast veroorzaakt bij zo'n andere huurder. Ook kan er een contractuele verhouding bestaan met een derde, op grond waarvan aan de verhuurder tevens de verplichting toekomt het gebrek te verhelpen. Thans zal daar geen sprake van zijn. De verhuurder behoeft de overlast veroorzaakt door de werkzaamheden wettelijk gezien niet te verhelpen. Zou er wel sprake zijn van een gebrek welke door de verhuurder dient te worden verholpen dan zal zulks gezien het karakter van het gebrek, onder normale omstandigheden niet geschieden. Hetgeen onverlet laat dat vermindering van de huurprijs daardoor niet wordt geraakt. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 17 apr 2007 14:40 Onderwerp: |
|
|
Een verzoek tot huurverlaging dient ingediend te worden bij de verhuurder, eventueel de huurcommissie. Ik geef je geen kans. Je ondervindt geluidsoverlast van buiten komend. De verhuurder kan hier niets aan doen en kan hierop dus ook niet worden aangesproken.
Ook de politie kan hier waarschijnlijk weinig tot niets mee. Als er gedrild of geboord moet worden, dan is dat zo. Ik zie dat de uren bestemd voor de nachtelijke rust worden gerespecteerd. Dus ook op dit punt geen punt.
Zoiets is vreselijk, maar dit heeft een mens helaas te nemen. Ik hoop voor je dat de renovatie niet al te lang duurt.
Als ik jou ging ik toch even babbelen met de cops. Wie weet...bloemetje! _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
|