Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 22 jul 2025 23:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

reglementen / procedures bij rollerbankmeting
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2008 14:57    Onderwerp: reglementen / procedures bij rollerbankmeting Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn brommertje is door de politie (een tijdje geleden alweer) op de rollerbank gezet om het vermogen te meten. Er werd flink teveel vermogen geconstateerd.
Ik filmde de gang van zaken en ook dat de agent tijdens de meting de beide benen aan de grond had. Nja, afgelopen vrijdag was die agent als getuige bij het Hof Leeuwarden opgeroepen alwaar we eerst met z'n allen gezellig het filmpje gecheckt hebben en daarna verklaarde de agent dat een meting met een versnellingsbrommer met beide benen aan de grond diende te worden uitgevoerd en dat hij een opleiding tot rollerbankmeter had genoten.
De Advocaat-Generaal deed of zijn neus bloedde.
Ik sprak de agent tegen omdat ik regelmatig op internet de regels tegenkwam waar een rollerbankmeting aan moest voldoen en ik somde die regels daar op voor zover ze relevant waren. Eén been aan de grond is al teveel, laat staan twee; omdat er dan te weinig druk op het achterwiel is waardoor simpel gezegd de meter teveel vermogen gaat aanwijzen.
Vantevoren had ik de griffie gemaild met de vraag voor welke van de twee feiten (er werden twee feiten tegelijk behandeld, andere was omgebogen verzekeringsplaatje - 'bemoeilijken afleesbaarheid') de getuige kwam.
Ik kreeg een mail terug dat de getuige wegens het omgebogen verzekeringsplaatje zou komen. (Ik bedankte ze nog dat ik nu mijn zaak goed kon voorbereiden..)

Nja, om kort te gaan had ik liefst de reglementen bij me gehad vrijdag maar dat had ik dus niet omdat ik me er niet op had voorbereid.. nu is de zitting wederom geschorst om de A-G de mogelijkheid te geven om de rollertestbank-procedure op te vragen. Het gaat hier nog om de oude rollerbank van drie jaar geleden en niet om dat nieuwe kleintje dat in de kofferbak van een auto past.

Thuisgekomen vond ik op een forum voor snelle scootersjonnies de regels terug http://www.scooter-power.nl/sponsers.htm , de andere fora en sites die die info ook altijd hadden staan, hebben dat nu niet meer. Dat zou kunnen zijn omdat er nu een nieuwe rollerbank met andere meetmethode in gebruik is genomen..

Helaas geen bronvermelding zodat ik de sitebeheerder heb gemaild daarover. Eerlijk gezegd verwacht ik daar niet al teveel van.

Mijn vraag is kort en had bovenstaande inleiding niet echt nodig mja ik had zin om te typen.

Mijn vraag is deze: kan iemand mij een link geven naar de reglementen die behoren bij de rollerbank meting? Reglementen van de overheid uiteraard. Ik google me suf maar kom er niet uit tot nu toe.

Alvast bedankt Smile

Laatst aangepast door HenkR op wo 23 apr 2008 1:02, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2008 15:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ze officieel zijn gepubliceerd zou je ze op www.overheid.nl/op/ moeten kunnen vinden. Vermoedelijk in de Staatscourant.

HenkR

BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2008 16:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thnx Wink

Ik weet nu in ieder geval waar ik naar op zoek ben: de 'Handleiding behorende bij de bromfietsrollentestbank' .
Helaas is die daar niet te vinden, via google ook niet Blond

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2008 16:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
Ik weet nu in ieder geval waar ik naar op zoek ben: de 'Handleiding behorende bij de bromfietsrollentestbank' .

Misschien weten ze het hier .

Je had 'handleiding bromfietsrollentestbank' bij google ingevuld?
Ik krijg wat resultaten, maar ben niet in de gelegenheid het te lezen en te beoordelen of je er wat mee kunt.
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2008 17:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
HenkR schreef:

Misschien weten ze het hier .

Je had 'handleiding bromfietsrollentestbank' bij google ingevuld?
Ik krijg wat resultaten, maar ben niet in de gelegenheid het te lezen en te beoordelen of je er wat mee kunt.

Thnx voor de tip, na het brommerforum en het rechtenforum kan het politieforum er ook nog wel bij Razz

Ik kreeg ook resultaten met dezelfde zoekopdracht, waren er 5 als ik het me goed heug. Geen van die brachten mij een steek verder :S

Wel heb ik zowel aan overheid.nl alswel aan politie.nl een mail gestuurd met het verzoek om een link of aanwijzing waar ik de inhoud van de handleiding kan checken, subsidiair vroeg ik om (een kopie van) de handleiding zelf. Ik verwacht er niet teveel van iig.

Ik ga me nu maar eens storten in de wereld van het politieforum.nl Very Happy

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2008 17:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:

Zo te zien kom je uit op "Wijziging enkele regelingen op het gebied van Voertuigreglementering" (Stcrt. 22 augustus 2005, nr. 161, p. 20).
Quote:
d. wordt de meting uitgevoerd conform de bij de desbetreffende bromfietsrollentestbank behorende handleiding, mits de door de fabrikant in de handleiding opgenomen aanwijzingen niet strijdig zijn met de in deze en de vorige paragraaf opgenomen technische eisen en gebruikseisen.

Je hebt dus de handleiding nodig die de fabrikant heeft meegeleverd bij de specifieke rollentestbank die bij jou is gebruikt.

HenkR

BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2008 18:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Je hebt dus de handleiding nodig die de fabrikant heeft meegeleverd bij de specifieke rollentestbank die bij jou is gebruikt.

Inderdaad, en dat ding heet 'DE SNEEP' Shocked http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=18217&hilit=rollerbank+sneep

De agenten daar praten wel in mijn straatje, maar of ze het bij het juiste eind hebben, kan ik (nog) niet controleren..
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=14802&hilit=+rollerbank

HenkR

BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 0:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm, ik kreeg antwoord op de mail aan politie.nl Shocked :

Van: XXXXXXXX (XXXXXXXX@groningen.politie.nl) namens GRN PB Politie Servicecentrum (politieservicecentrum@groningen.politie.nl)
Gemiddeld risicoDeze afzender ken je mogelijk niet.Markeren als veilig|Markeren als onveilig
Verzonden: dinsdag 22 april 2008 14:22:22
Aan: Henk van Dijk (henk_koffie@hotmail.com)

Geachte heer Van Dijk,

Naar aanleiding van uw email bericht ik u het volgende.
Voor deze informatie wil ik u adviseren dit op internet te bekijken met google. Via verschillende sites (oa rechtenforum.nl; overheid.nl)kom je vast tot het antwoord.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

X.X. XXXXXX

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Henk van Dijk [mailto:henk_koffie@hotmail.com]
Verzonden: maandag 21 april 2008 16:30
Aan: GRN PB Politie Servicecentrum
Onderwerp: Handleiding bromfietsrollentestbank

Deze mail is verstuurd vanuit politie.nl (extern)
-------------------------------------------------

Bericht:
Hoi,

Ik ben op zoek naar de reglementen / procedures waaraan agenten zich moeten houden als ze een bromfietsrollentestbankmeting uitvoeren. Volgens overheidspublicaties is er een 'handleiding behorende bij de bromfietsrollentestbank'.
Weet u waar ik de inhoud van die handleiding kan vinden? Of kunt u mij een exemplaar toezenden in kopie o.i.d.?

Met vriendelijke groet, Henk van Dijk
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 8:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ja zeg! Wat een sukkels, 'google maar een beetje en zoek het lekker zelf uit'.

Quote:
Via verschillende sites (oa rechtenforum.nl; overheid.nl)kom je vast tot het antwoord.

Laughing Dat is dan wel weer lollig!
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 11:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Nou ja zeg! Wat een sukkels, 'google maar een beetje en zoek het lekker zelf uit'.

Psssst Shhh ze lezen mee hoor Taped

JetKroket

BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 12:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:

Fijn te constateren dat de 'sukkels' het rechtenforum lezen.
Kunnen ze nog wat van leren, met hun gebrekkige wetskennis...
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 12:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dat snap ik, maar ik heb ook niets geschreven wat ze niet zouden mogen lezen. Smile
Nou ja, 'sukkels' is natuurlijk niet zo aardig van mij. Desondanks blijf ik erbij dat dit een suf antwoord is.
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 12:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
HenkR schreef:

Fijn te constateren dat de 'sukkels' het rechtenforum lezen.
Kunnen ze nog wat van leren, met hun gebrekkige wetskennis...

Ik heb eerder het idee dat de agent in kwestie zelf aan het googelen is geslagen en het eerste het beste 'resultaat' aan mij heeft bericht Very Happy

Ik snap ook wel dat justitie de door mij gevraagde gegevens liever niet al te openbaar ziet worden maar ik vraag mij af hoe ver ze (mogen) gaan daarin.

JetKroket

BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 12:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
suk·kel (dem; sukkels)
1 onhandig, dom persoon

Het antwoord mag onhandig worden genoemd en getuigt niet van intelligentie.
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 12:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Quote:
suk·kel (dem; sukkels)
1 onhandig, dom persoon

Het antwoord mag onhandig worden genoemd en getuigt niet van intelligentie.

Helemaal met je eens Very Happy

Maar of het handig is om zoiets over agenten te zeggen Question Cool

Ik zou het niet meer durven..
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds