Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

werkgever betaalt ontslagvergoeding en deel salaris niet
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
delta



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 14:16    Onderwerp: werkgever betaalt ontslagvergoeding en deel salaris niet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,
Wie zou mij enige duidelijkheid kunnen geven in het volgende.

Door reorganisatie in het bedrijf, was mijn functie onder druk komen te staan. daardoor ben ik overspannen geraakt. De werkgever heeft geen ziekmelding gedaan. En mijn functie werd opgeheven.
Ze hebben via cwi ontslag vergunning gevraagt, en niet gekregen.
Waarna zw zich zonder salaris betaling stil hielden.
Dus rechtzaak met advocaat.
Nou heeft de Kantonrechter uitspraak gedaan dat achterstallig salaris
7 maanden en kantonrecht ontslag vergoeding 0,5 van toepassing is.
Doordat de werkgever maanden geen geld overmaakte kwam ik ook nog eens in betalings probleemen. nu ligt er dus ook loonbestag door een deurwaarder. Nu schermt werkgever dat e.e.a. moeilijk te regelen is door de loonbeslag. dus kunnen ze niet uitbetalen. terwijl het beslag maar voor een klein deel van het geld betreft. mijn advocaat zegt ja is even afwachten. en is nu met vakantie 3 weken.
Mag en kan dit alemaal zo maar, want elke maand zal het bedrag van beslag hooger worden.
Hoop dat iemand mij hier meer duidelijkheid in kan geven.
Alvast heel erg bedankt.
Ronnie
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 15:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Buiten of het allemaal kan of niet, lijkt mij dat je advocaat een waarnemer moet hebben, waar jij met je vragen terecht kan.

Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
delta



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 20:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vervanger, zegt dat ik gewoon moet wachten omdat het tijd nodig heeft om alles rond te maken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 595


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 21:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Naar mijn idee moet je (ex)werkgever alleen het loondeel dat vatbaar is voor beslag inhouden. Je behoudt recht op 90% van de toepasselijke bijstandsnorm (bedragen kun je op internet wel vinden). Dit bedrag kan je werkgever dan ook gewoon uitbetalen. Ik zou niet afwachten maar het advocatenkantoor maandag gelijk bellen en een afspraak met een vervanger maken. Succes!

Toevoeging: ik denk dat je advocaat met wachten bedoelt dat het voor je werkgever nogal veel administratieve rompslomp met zich meebrengt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2006 22:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ronnie, wanneer heeft de kantonrechter uitspraak gedaan?

En waar leef je nu trouwens van? WW?

Over die opmerking van de vervanger: tja, het zal allemaal wel, maar daar hoef jij de dupe niet van te worden! Het is extra lastig geworden door dat loonbeslag en dat ligt er (als ik je bericht goed begrijp) juist weer omdat de werkgever maar niet uitbetaalde en jij dus in de schulden kwam.

Ik vind dat die vervanger op grond daarvan best even zijn best mag doen om een voorschot voor je te regelen (en liever nog het hele bedrag). Zo ingewikkeld is dat toch niet? Want binnenkort krijg je weer als reden dat mensen met vakantie zijn en al die tijd kun jij maar fluiten naar het geld waar je ook volgens de rechter gewoon recht op hebt.

Bel de secretaresse maar en vraag of ze alsjeblieft gewoon in elk geval een flink voorschot willen regelen, zodat jij tenminste je schulden kunt afbetalen.

Gewoon flink blijven bellen tot ze helemaal gek van je worden. Elke keer om de voortgang vragen enzo Wink
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
delta



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bel de advocaat al plat. Maar telkens wil die ophangen, en zegt maar, ben ermee bezig... De werkgever is zo traag. zegt ie nu. En een voorschot, dat kan volgens hem allemaal niet. Er kan niets betaald worden.. Heb nu zelf de advocaat van de andere partij gebeld om te vragen waarom ik mijn geld nog niet heb, na de kantonrechters uitspraak van Maart. Het is net of ik helemaal geen recht heb en de andere wel. Ik moet maar wachten en alles accepteren. Ja zo werkt de wet word er telkens gezegd.. Een uitkering krijg ik ook nergens.. zeggen ze, je bent nog in dienst. Hoe kom ik te weten wat mijn rechten zijn? of dit allemaal wel in mijn voordeel gaat en niet dat ik achter mijn rug om omdat ik geen rechten verstand heb, eigenlijk de grond in word geduwd..?..
Hopelijk weer tot hoors. al bedankt voor de reacties nu.
gr. Ronnie
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 595


BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoi ronnie, ontslag heeft toch plaatsgevonden (uitspraak rechter)? wanneer was dat (zo te lezen medio maart)? dan heb je doorgaans (tenzij je akkoord met het ontslag bent gegaan en het niet aangevochten hebt) recht op WW. kun je deze info nog geven? je zou dan nl. een voorschot op je WW kunnen aanvragen. daarnaast vraag ik me af of de oplopende kosten niet op de tegenpartij verhaald kunnen worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 17:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Er kan niets betaald worden..


Waarom niet?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 21:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dames en heren ervaren mensen: kan Ronnie niet zelf met dat vonnis naar een deurwaarder?

Dit klinkt als te zot voor woorden, zeg!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2006 1:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
kan Ronnie niet zelf met dat vonnis naar een deurwaarder


Ja, dat kan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
delta



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2006 20:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ga morgen advocaat tegenpartij bellen en zeggen dat ze het in orde moeten maken.
Anders dat ik zelf stappen ga ondernemen naar de deurwaarder, met het vonnis.
Ik hoop dat het mij snel gaat lukken. Ik liet eerst alles over aan mijn advoacaat, maar ja nu ik merk dat die (niets) doet....En jullie zeggen dat ik zelf ook kan.
Een WW aanvragen zit er voor mij niet in, omdat ik aangemeld ben nu voor de wia-wao.
Als ik ww aanvraag vervalt mijn wia recht... zegt het cwi.

Er kan niets betaald worden, zegt mijn advocaat, omdat er beslag ligt.. Waarop ik al heb gezegd; er blijft nog altijd wat over voor mij, en dan haal je hetgeen wat teveel naar beslag is maar terug. maar dan kunnen ik mijn vrouw en kind, even vooruit leven met het geld.

Nogmaals, het is echt net of ik niets te vertellen heb. Zeg het allemaal zo vaak tegen de advocaat, maar .....gebeurd niets op moment,, heb ook al gezegd wat heeft een rechtersuitspraak dan voor zin?.. ja dat heeft degelijk zin zegt ie dan..
Moeilijk allemaal.
Bedankt. Ronnie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2006 21:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ronnie, ik zit d'r nog eens over na te denken en er zitten allerlei gekke kanten aan. Daarom heb ik nog een paar vragen aan je. Kijk maar of je daar op wilt antwoorden.

Je hebt ons verteld dat je overspannen bent geraakt en dat de werkgever je nooit ziek zou hebben gemeld. Ben je in die tijd zelf wel naar de dokter geweest? Is op andere manier duidelijk geweest dat je ziek bent?

Want normaal is het zo dat je dus niet ontslagen kunt worden als je ziek bent. Daarom snap ik dan ook niet zo goed wat de kantonrechter heeft beslist, op grond waarvan hij dat dan heeft gedaan.

Als tijdens die procedure niet aan de orde is gekomen dat jij ziek bent en als dat niet heeft meegespeeld, dan kun jij nu namelijk niet doorstromen naar de wao/wia, want je bent formeel niet ziek.
En als je wel ziek bent, dan zou je dus niet ontslagen kunnen zijn volgens mij.

Als je wel ziek bent, dan moet de werkgever normaal gesproken zo'n 70% van je loon betalen en dat in elk geval een jaar lang. Dus dan kan ik die 7 maanden van de kantonrechter niet zo plaatsen, tenzij men dus besloten heeft dat jij niet ziek zou zijn.

In dat geval ben je dan nu werkloos en niet ziek en kun je niet voor de wao/wia in aanmerking komen.

Begrijp je een beetje wat ik zeggen wil? Ik heb je spullen hier niet en ik ben ook maar een rechtenstudent, maar dit kwam zo even in mij op.

Je moet dat echt even goed laten uitzoeken, hoor! Het kan namelijk ook niet zo zijn dat jij nog een flink aantal maanden of misschien wel langer zou moeten wachten totdat je weer geld krijgt. En als je alleen werklos bent, dan ben je zelf verplicht dat te melden bij het cwi enz.

Waar leef je nu eigenlijk van? Hoe heb je jezelf de afgelopen maanden eigenlijk gered?

Je zou je advocaat kunnen vragen of hij:
- alles wat beslist is
- en om welke redenen
- waarom het uitbetalen zo lang duurt en welke acties ondernomen zijn
- wat je positie nu is
- en wat je nu verder moet doen om bijv. een uitkering te krijgen (en welke dan)

even voor jou in gewone taal in een brief wil zetten. Dat zal voor jou zelf de boel denk ik helderder maken en je hebt daar ok wat aan als je bijv. naar een andere advocaat of het bureau voor rechtshulp of een uitkeringsinstantie gaat.

Verder lijkt het me, zoals jij de situatie schetst, niet meer dan redelijk dat de advocaat de schade die jij door dit gedoe oploopt claimt.

Mocht het gesprek met je advocaat niet goed lopen, dan kun je eventueel een klacht indienen bij de Deken.

Ik weet niet of je nog van advocaat kunt wisselen, omdat de procedure eigenlijk al afgerond is.

Succes en ik hoor graag van je.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds