Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 02 mei 2024 9:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

verschil HBO rechten bij LOI en OU
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 9:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Absoluut, Tik. De Ou is universitair en de LOI HBO.

Kosten Ou: Per module (prijspeil 2006-2007) 220,= (per minimaal 2 tegelijk gekocht, anders 260,= per module), exclusief wettelijke toeslag van 51,= per module voor diegene die reeds een HBO of WO diploma hebben behaald.
Extra tentamenkans per module 80,=. De totale opleiding vraagt 56 modulen. Let wel: de master aan de Ou studeert duurder dan de bachelor.

Bij mijn weten is de master even duur als de bachelor. Ik betaal tenminste voor m'n master modules hetzelfde tarief. De totale opleiding kost je dus minimaal 12320.

Aan een reguliere uni betaal je ongeveer 1500 euro per jaar collegegeld. Stel dat je een studie in 8 jaar doet, dan ben je daar dus, exclusief alle boeken, 12000 kwijt.

Wat je aan boeken kwijt zou zijn, kan ik alleen maar schatten, maar misschien dat iemand als TikSimone daar iets over kan zeggen ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 10:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij de EUR staat 6,5 jaar voor de deeltijdstudie.
Boeken:hm, dat kan nogal variëren, maar ik denk dat je wel op iets van 600 euro per jaar moet rekenen.

Verder denk ik bij LOI nou niet aan HBO, eerlijk gezegd. Vandaar die opmerking over het c.v.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 10:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij de master betaal je inderdaad hetzelfde tarief, maar er komt meer bij kijken. Verplichte bijeenkomsten (reisgeld, zeker als je op afstand woont) en een scriptie schrijven kost ook veel geld.

Ik dacht dat de LOI HBO rechten bood.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 11:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat schijnt ook wel zo te zijn (zie de website), maar ten eerste verbaast het me dat je dit blijkbaar in 2 of 3 jaar kunt doen (terwijl voor een standaard HBO nog steeds 4 jaar staat, hoewel dat meestal inclusief een stagejaar is) en ten tweede is het gewoon het image van de LOI wat mij betreft.

Als ik werkgever was, dan zou ik gewoon meer vertrouwen hebben wanneer iemand HEAO-MER op zijn c.v. had staan dan LOI.

Schoevers schijnt bijvoorbeeld tegenwoordig ook HBO te zijn. Yeah right! Taped
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 11:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Bij de master betaal je inderdaad hetzelfde tarief, maar er komt meer bij kijken. Verplichte bijeenkomsten (reisgeld, zeker als je op afstand woont) en een scriptie schrijven kost ook veel geld.

Ik dacht dat de LOI HBO rechten bood.

scriptie is gewoon drie modules... En als je die paar bijeenkomsten al bezwaarlijk vindt, dan denk ik toch aan spijkers en laag water.

Overigens heb je ook in de bachelor verplichte bijeenkomsten (2x JV2, 3 x JV3, 4 x IP). Sterker nog: in de master had ik 2 verplichte bijeenkomsten voor regelgeving, verder geen enkele...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben pas bezig en moet de master dus beter bekijken. Dank voor response.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NCH



Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 10:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daarnaast denk ik dat het studietempo bij de LOI niet reëel wordt voorgesteld. De LOI gaat uit van 60 ECTS per jaar. Dat is een fulltime tempo! Als je bij de OU 60 ECTS per jaar doet, ben je ook in drie jaar klaar.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mirjam28



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 70


BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 13:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Los van alle voordelen die al genoemd zijn:
Bij de OU doe je de universitaire studie. Recht op de LOI is een HBO. Je kunt er een master achter aan plakken, maar deze combinatie heeft geen civiel effect. Je kunt dan geen advocaat, officier of rechter worden.
Dus als je zoiets graag wilt kun je beter voor de universiteit kiezen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
limara



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2007 12:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo mensen,

Je kunt Rechten doen bij de OU en is een zelfstudie. Als je geen HBO-opleiding hebt in deze richting en je wil toch Rechten doen hoe kun je dan begrijpen hoe je de jurisprudentie moet lezen. Lijkt me erg moeilijk. Iemand tips of ervaring hiermee??

Gr.
Limara
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2007 19:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij de Open Universiteit kun je rechten studeren op universitair niveau, in je eigen tempo. Zo je wilt zelfstudie. Er zijn begeleidingsbijeenkomsten. Je hoeft geen HBO- opleiding te hebben. De enige toelatingseis is 18 jaar of ouder. Kun je het niet aan, dan val je af. Jurisprudentie lezen leren je.
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2007 21:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Limara, een handig boek is "Juridische Vaardigheden", uitgegeven door Boom Juridische uitgevers. Hulp bij het leren lezen van jurisprudentie (wat op zich niet ingewikkeld is, al moet je in het begin erg wennen aan het taalgebruik) tref je ook in dit boek aan.

Kijk maar in deze inhoudsopgave.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds