Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 17:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

schakelprogammas...
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Prinses India



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 9:58    Onderwerp: schakelprogammas... Reageer met quote Naar onder Naar boven

HAllo!

Ik ben net begonnen met hbo recht in utrecht...
En ik vroeg me af weet iemand hoe het nu zit met de schakelprogamma's?
Ik word er helemaal gek van iedereen zegt iets anders.
Als je hbo recht hebt afgerond... kan je dan een schakelprogamma volgen ofzo, en daarna je master halen? Maar kan je dan ook toga beroepen uitoefenen?

Wie weet het antwoord..

Groetjes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 10:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kijk maar eens op www.rechtinutrecht.nl daar staat alles tot in detail uitgelegd.

Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 10:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Onderstaande vond ik op www.hu.nl (lukt het echt niet om zelf even internet op te gaan? Rolling Eyes ).

Quote:
Doorstromen naar de universiteit
Er zijn verschillende mogelijkheden om na je hbo studie door te stromen naar de Faculteit Rechtsgeleerdheid van Universiteit Utrecht. Na het behalen van je propedeuse (het eerste jaar) kun je in principe overstappen naar de universiteit. Maar in de praktijk blijkt die overstap voor de meesten te zwaar. Daarom is Hogeschool Utrecht bezig met het ontwikkelen van een pre-mastertraject. Dit traject volg je na het behalen van je HBO-bachelor. Het traject zal een ½ jaar tot een jaar duren en geeft je direct toegang tot de masterfase aan de universiteit. Studenten die dit jaar starten met de opleiding HBO-Rechten of Sociaal Juridische Dienstverlening hebben de mogelijkheid om na het behalen van hun HBO-bachelor het pre-mastertraject te volgen.

Bovengenoemd traject is onder voorbehoud van wijzingen.


Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 13:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Als je hbo recht hebt afgerond... kan je dan een schakelprogamma volgen ofzo
Ja
Quote:
en daarna je master halen?
Ja
Quote:
Maar kan je dan ook toga beroepen uitoefenen?
Nee, tenzij je extra vakken volgt (en haalt natuurlijk).

Maar als je toch al aan die overstap denkt, waarom begint je dan niet gelijk met de uni?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Prinses India



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2006 17:11    Onderwerp: ja Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja zo ver was ik zelf ook wel... Jullie hoeven me niet gelijk aan te vallen.
Bij de uni van utrecht zeggen ze dat het schakelprogamma niet van toepassing is bij de mensen die dit jaar zijn begonnen....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2006 18:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kijk, dat zei je niet in het topic. Met 'iedereen zegt wat anders' denk ik dat je studiegenoten niet weten hoe het zit.

Je kan dan beter aan de universiteit vragen hoe het wel zit, of een decaan o.i.d. op de HU om uitleg vragen.

Ik ga af op wat ik op internet kan vinden, en als dat niet actueel is, weet ik niet beter.

Succes met uitzoeken.

Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2006 21:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Prinses, het was zeker niet mijn bedoeling je aan te vallen en ik vind het spijtig als je dit uit de kortheid van mijn bericht zo zou hebben ervaren.

Wat bedoel je overigens met:
Quote:
Bij de uni van utrecht zeggen ze dat het schakelprogamma niet van toepassing is bij de mensen die dit jaar zijn begonnen....

_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Prinses India



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 13:30    Onderwerp: hi Reageer met quote Naar onder Naar boven

ok... no hard feelings,

Wat ik er mee bedoelde? Ik heb contact opgenomen met de universiteit van utrecht. En die zei dat WIJ die nu zijn begonnen met hbo recht niet in aanmerking komen voor het desbetreffende schakelprogamma.
Wel krijgen we dus 1 jaar 'korting'op de uni.
En je kan na het eerste jaar bij ons kiezen voor een verzwaard programma dus misschien dat je daarmee nog meer korting kan krijgen..

Groetjes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 14:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat was je keuze voor Utrecht en niet voor Rotterdam? (waar je dus woont)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Prinses India



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 22:55    Onderwerp: hi Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb voor utrecht gekozen omdat je in rdam alleen Inholland hebt voor hbo recht.. en die staat nogal slecht aangegeven vandaar!

Why?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 0:35    Onderwerp: Re: hi Reageer met quote Naar onder Naar boven

Prinses India schreef:
En die zei dat WIJ die nu zijn begonnen met hbo recht niet in aanmerking komen voor het desbetreffende schakelprogamma.
Wel krijgen we dus 1 jaar 'korting'op de uni.

Volgens mij kun je bij de EUR wel schakelen met een redelijk gerichte HBO-opleiding (bijv HEAO MER). Zou je eens naar kunnen informeren.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 7:24    Onderwerp: Re: hi Reageer met quote Naar onder Naar boven

Prinses India schreef:
Ik heb voor utrecht gekozen omdat je in rdam alleen Inholland hebt voor hbo recht.. en die staat nogal slecht aangegeven vandaar!

Why?

Ow gewoon uit interesse. Ik wist niet dat ze dat alleen bij Inholland hadden. Je zou verwachten dat HR&O dat ook zou aanbieden, maar blijkbaar niet dus.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 7:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals hier en op veel andere plaatsen al vaak is aangegeven, is het voor een beginnende HBO recht scholier het beste om direct na het eerste jaar te beginnen met het eerste jaar van de universitaire studie. Dan heb je helemaal geen gedoe en gezeur over schakelen en dan weet je zeker dat ook je civiel effect 'veilig' is.

Eerst je hele HBO opleiding doen met daarna een halve studie, om dan erachter te komen dat blijkt dat er toch genoeg kantoren enzo zullen zijn die je je leven lang als een HBO-er blijven zien lijkt me gewoon niet verstandig.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
marissie84

marissie84

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 11:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

in beginsel ben ik het wel met steven eens.

Zelf zit ik op de Han (hbo recht) 3e jaars.
Onze school zou een ovk sluiten met de run maar op het momemt dat het formeel gemaakt zou worden heeft de run zich terug getrokken. Erg flauw.

Op dit moment is er een ovk met de ou.
Ik zit nu in het 3e jaar zoals ik ook al eerder heb geschreven, maar ik volg modules van de ou. strafprocesrecht, ovk-recht, constitutioneel recht en burg.procesrecht. na de kerstvakantie ga ik wel gewoon op stage tot de zomervakantie en in het 4e jaar volg ik weer modules van de ou (in tot 5 of 6). daarna moet ik na de kerstvakantie een afstudeeropdracht maken en een opdracht "oefenrechtbank".

Wanneer ik dit alles goed heb afgerond heb ik mijn ba en kan ik mijn ma in 1 a 1,5 jaar halen. (met civiel effect)

Ik wil echter wel benadrukken dat dit mij verteld is door school en ik dus zelf niet weet hoe de politiek straks gaat beslissen over civiel effect.

liefs Wink
_________________

carpe diem
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Prinses India



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: di 26 sep 2006 9:29    Onderwerp: he Reageer met quote Naar onder Naar boven

hey marise...

Ja zo'n soort progamma was er ook in Utrecht, maar dat is afgeschaft omdat er te weinig mensen aan mee deden.
Nu heb ik inmiddels wel gehoord, dat als je hbo recht hebt afgemaakt, je ook een schakelprogamma kan volgen in tilburg en ook amsterdam en dan je master kan halen. En op die manier kom je wel in aanmerking voor toga beroepen... Dus dat zou eventueel een oplossing zijn, al weet je natuurlijk nooit hoe het in de praktijk gaat.

Suc6 in iedergeval met je studie!
Groetjes Sita
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds