Hoe zit 't met mijn salaris???
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Hoe zit 't met mijn salaris??? Auteur: Freakster BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2010 13:35
    —
Beste mensen,

Ik werk sinds enkele maanden voor een bedrijf. Ik ben 23 jaar en ben tijdelijk gestopt met studeren ivm prive omstandigheden. In september 2010 ga ik 't weer oppakken, dus maak je geen zorgen Smile

Ik zit nu met 't volgende:

Ik wordt volgens mijn baas als een soort van ZZP'er behandeld. Ik krijg gewoon mijn salaris uitbetaald, maar ik moet hier zelf loonbelasting over gaan afdragen. Nu ben ik totaal niet thuis in belasting/arbeids-recht, maar voor m'n gevoel klopt hier iets niet. Ik heb namelijk ook nooit een contract gekregen en als ik er om vroeg dan was 't zo van; Ja die kun je wel krijgen, maar dan krijg je een 0 uren contract.
Sociale premies etc. worden dus ook niet afgedragen. Als ik een bedrijfsongeval krijg en invalide raak (extreem scenario), hoe zit dat dan in mekaar?

Mijn vragen aan jullie:
1. Is dit een normale arbeids verhouding?
2. Moet ik belasting aangifte hiervan doen? Bedoel, als 'student' zijnde kun je toch tot (10.000 euro??) belastingvrij werken... of te wel de loonbelasting geheel terugvorderen?
3. Hoeveel belasting zou ik over mijn salaris moeten betalen. Werk nu namelijk fulltime (40 tot 50 uur in de week) en verdien rond de 14 à 1500 euro per maand. Tenminste, dat is wat ik dus gestort krijg.
Als ik dus fulltime door blijf werken tot en met september en daarna nog parttime naast de studie, ga ik dan niet over die belastingvrije grens heen?

Graag jullie expertise hierop loslaten Wink Bij voorbaat dank!

Mvg Freek

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2010 14:09
    —