Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 04 jun 2024 18:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

bijtelling auto van de zaak
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nico1954



Leeftijd: 70
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2007 0:30    Onderwerp: bijtelling auto van de zaak Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goeden dag 24 feb.2007

Geachte heer / Dame

Betreffende bijtelling auto van de zaak:


Vanaf aug. 2007 ben ik gebruik gaan maken van de auto van de zaak en ben bijteling gaan betalen via de werkgever
Het betreft hier om een bestelbusje
Merk toyota hiace
Bouwjaar 08-07-2002
Kenteken
Catalogus waarde 19815 euro

Deze is ingericht voor vervoer van bedrijfs materialen bestemd voor de uit te voeren werkzaamheden ( loodgieter/dakdekker/c.v monteur)
Tevens word er in dit voortuig regelmatig oude materialen afgevoerd welke bestaan uit oude riolering oude sanitaire toestellen e.d dus kan niet fris ruiken meer .
Er zit een bijrijders stoel in, deze is af en toe bestemd voor de hulp die regelmatig nodig is voor het werk en de cabine is tevens ( krom genoemd ) mijn kantoor om de papieren van het werk bij te houden en te bewaren en de volgende klussen voor te berijden .
En in enkele gevallen ook mijn kantine om er mijn boterham te eten.

Ik vraag me af ondanks dat ik er privé meer dan 500 km mee rij of de bij telling wel terecht is?

Volgens mij kan ik me ook nog beroepen op een artikel welke staat in de ficasus van vrijdag 16 feb. 2007 artikel f07.041 zie kopie

De bijtelling wegens privé-gebruik van de auto van de zaak is niet van toepassing op de bestelauto die naar aard of \-
inrichting (nagenoeg) uitsluitend is geschikt voor goederenveryoer. Of een bestelauto als zodanig kwalificeert, hangt af
van allerlei uiterlijke kenmerken. Als zich in de bestuurderscabine een bijrijderstoel bevindt, wordt aangenomen dat de
bestelauto dan niet (nagenoeg) uitsluitend geschikt is voor goederenvervoer. De bijtelling wegens privé-gebruik is dan
in beginsel van toepassing. Onlangs heeft Hof Den Bosch (nr. 05/00487) hierin enige nuancering aangebracht. Het
betrof de zaak van een bloemist die meerdere bestelauto's gebruikte voor het vervoer van bloemen en planten. In het
goederencompartiment van de bestelauto's waren stellages bevestigd. Aan de hand van foto's van de inrichting en de
omvang van de bestelauto's besliste het Hof dat de bestelauto's (nagenoeg) uitsluitend geschikt waren voor
goederenvervoer. Dat er in de bestuurderscabine een tweede stoel aanwezig was, bestemd voor een bijrijder of hulp
bij het laden en lossen van bloemen en planten, deed daar niet aan af.

Graag zou willen weten of de bijtelling wel terecht is en of ik beroep kan aantekenen

Bedankt groetjes nico
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2007 1:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hier de uitspraak van het Hof Den Bosch.
Hof schreef:
4.3. Het Hof heeft kennis genomen van foto's van de inrichting van de bestelauto's. In het goederencompartiment van de bestelauto's zijn stellages voor het vervoer van bloemen en planten (vast) bevestigd. Het Hof is op grond hiervan, alsmede gezien de omvang van de bestelauto's, van oordeel dat de bestelauto's (nagenoeg) uitsluitend geschikt zijn voor het vervoer van goederen. Het feit dat er een tweede stoel in de bestuurderscabine aanwezig is, bestemd voor de bijrijder of hulp bij het laden en lossen van bloemen en planten, maakt niet dat geen sprake meer is van een auto die (nagenoeg) uitsluitend geschikt is voor het vervoer van goederen.

Hoe de rechter over jouw bestelbus zou oordelen durf ik niet te zeggen. In ieder geval kun je proberen van die bijtelling af te komen.

Zodra je over een bepaald jaar een definitieve aanslag hebt ontvangen, heb je 6 weken om daartegen bezwaar aan te tekenen. Voeg aan je bezwaarschrift foto's toe en benadruk ook de geur. Als de fiscus je bezwaar afwijst kun je in beroep bij de rechtbank. Dat kun je in principe zonder advocaat af.

Voor aanslagen waarvoor de bezwaartermijn verstreken is, kun je nog steeds de fiscus verzoeken de aanslag ambtshalve te corrigeren. Wanneer de fiscus dit niet doet kun je niet in beroep.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nico1954



Leeftijd: 70
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2007 21:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe de rechter over jouw bestelbus zou oordelen durf ik niet te zeggen. In ieder geval kun je proberen van die bijtelling af te komen.

Zodra je over een bepaald jaar een definitieve aanslag hebt ontvangen, heb je 6 weken om daartegen bezwaar aan te tekenen. Voeg aan je bezwaarschrift foto's toe en benadruk ook de geur. Als de fiscus je bezwaar afwijst kun je in beroep bij de rechtbank. Dat kun je in principe zonder advocaat af.

Voor aanslagen waarvoor de bezwaartermijn verstreken is, kun je nog steeds de fiscus verzoeken de aanslag ambtshalve te corrigeren. Wanneer de fiscus dit niet doet kun je niet in beroep.[/quote]

Bona Fides bedankt voor je reactie

Een definitieve aanslag? het word ingehouden op het salaris.
En bij je aangifte kan je niets doen over de bijtelling.
stuur wel een bezwaarschrift naar de belastingdienst.
Gaat jullie op de hoogte houden van het verloop.
groetjes Nico
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2007 22:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nico1954 schreef:
Een definitieve aanslag? het word ingehouden op het salaris.

Als loonheffing neem ik aan. Die loonheffing is een voorheffing op de inkomstenbelasting. Via de aanslag inkomstenbelasting wordt dit allemaal verrekend. Natuurlijk wel handig om die loonheffing via je werkgever aan te laten passen, als het uiteindelijk lukt om van de bijtelling af te komen.

Quote:
En bij je aangifte kan je niets doen over de bijtelling.

Dat kan wel, gewoon niet bijtellen. Het bedrag is opgenomen in de post "inkomen uit tegenwoordige dienstbetrekking". Eerlijk gezegd weet ik niet helemaal wat de juiste methode is, de auto helemaal verzwijgen is ook wat. Misschien aangifte doen, dan later bezwaar maken tegen de bijtelling?

Wellicht kan de belastingdienst je vertellen wat de beste methode is.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
wcjslotboom

wcjslotboom

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 23:33    Onderwerp: auto vd zaak in de loonheffing Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je werkgever is tegenwoordig de inhoudingsplichtige wat betreft de auto vd zaak. Verrekening via de Inkomstenbelasting is sinds 2006 niet meer mogelijk.
De regelgeving is verder helder:
De werknemer dient een beschikking aan te vragen inzake "geen prive gebruik auto" en tevens zijn ritten te registreren via een km administratie.
Doe je dit niet als werknemer, dan is de werkgever als inhoudingsplichtige gebonden aan de verrekening via het salaris. Er vindt een fiscale bijtelling plaats zodat er extra loonheffing wordt ingehouden inzake de auto.

"Rommelen" door de werknemer is er sinds 2006 niet meer bij. De werkgever is verantwoordelijk en zal ook zo zijn administratie inrichten. Wel een auto en geen beschikking = auto bij loon bijtellen.

Wat je kunt doen, je gaf het zelf al aan, schrijf een uitvoerige motivatie en probeer daarmee bezwaar te maken bij de fiscus. De kans van slagen is niet erg groot maar niet geschoten is mis Wink
Het adres is; Belastingdienst Antwoordnummer 403, 7100 WB Winterswijk

Succes,

Jan Slotboom
http://salarisadministratie.goedbegin.nl (zie ook rubriek Auto vd Zaak)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nico1954



Leeftijd: 70
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2007 21:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allemaal bedankt bezwaar is onderweg
Zal het verloop en de uitkomst bekent maken
Vriendelijke groet nico
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds