|
Auteur |
Bericht |
Gelukzaam
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 15 apr 2025 16:36 Onderwerp: auto veilig terug op eigen naam bij verjaarde claim? |
|
|
Beste Bona Fides, al een tijdje leeft deze vraag in aansluiting op vorige uitwisselingen (mbt invorderingsrecht bij verjaarde vordering):
De vordering is absoluut verjaard.
Mijn oude autootje heb ik destijds, om inbeslagname te voorkomen op naam van iemand anders kunnen zetten. Diegene raakt op leeftijd. Indien het nu veilig is > er bij politie controles bv geen bijzondere registratie (meer) bestaat < zou ik hem graag weer op mijn eigen naam zetten.
Is bij het forum bekend of er bij een verjaarde claim de auto veilig weer op eigen naam gezet kan worden?
Daarin duidelijkheid te krijgen is voor mij heel belangrijk!
Graag hoor ik een reactie, waarvoor alvast heel veel dank.
Vriendelijke groet! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 20 apr 2025 16:14 Onderwerp: Re: auto veilig terug op eigen naam bij verjaarde claim? |
|
|
Gelukzaam schreef: | Beste Bona Fides, al een tijdje leeft deze vraag in aansluiting op vorige uitwisselingen (mbt invorderingsrecht bij verjaarde vordering):
De vordering is absoluut verjaard.
Mijn oude autootje heb ik destijds, om inbeslagname te voorkomen op naam van iemand anders kunnen zetten. Diegene raakt op leeftijd. Indien het nu veilig is > er bij politie controles bv geen bijzondere registratie (meer) bestaat < zou ik hem graag weer op mijn eigen naam zetten.
Is bij het forum bekend of er bij een verjaarde claim de auto veilig weer op eigen naam gezet kan worden?
Daarin duidelijkheid te krijgen is voor mij heel belangrijk!
Graag hoor ik een reactie, waarvoor alvast heel veel dank. |
Als je bedoelt: kan een verjaarde vordering alsnog worden afgedwongen, dan is het antwoord "nee". Wel zul je je moeten beroepen op de verjaring. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Gelukzaam
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 apr 2025 15:30 Onderwerp: |
|
|
Dank Bonafides!
Duidelijk: de verjaarde vordering kan niet alsnog worden afgedwongen.
Onduidelijk: is er bekend of politie registratie systemen ongeinformeerd blijven bestaan en ik daardoor risico loop mijn auto af te moeten staan.... ik hoorde dat dit iemand lang geleden was overkomen nl.
Dan moet ik ter plekke het bewijs tonen dat de vermeende vordering verjaard is... ?
Als het bij het forum niet bekend is dan is dat zo en zal ik het moeten avonturen hoor. Dan deze reactie van mij maar onvermeld laten.
Hartelijk gegroet! |
|
|
|
 |
|