Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 04 jun 2024 11:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Werkweek Fiscaal Recht uitzonderlijk lang?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Walid16



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 20:50    Onderwerp: Werkweek Fiscaal Recht uitzonderlijk lang? Reageer met quote Naar onder Naar boven

----

Laatst aangepast door Walid16 op do 16 dec 2010 16:31, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 21:34    Onderwerp: Re: Werkweek Fiscaal Recht uitzonderlijk lang? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Walid16 schreef:
- Fiscaal recht is een saaie en vooral pittige opleiding ten opzichte van Nederlands recht.

Als de inhoud van de opleiding je afschrikt, ben je er vermoedelijk vooral in geïnteresseerd omdat je denkt er veel mee te kunnen verdienen. Vergeet het dan liever.

Quote:
- Fiscaal recht kent een van de langste werkweken. 40 uur wordt als norm gezien.

40 uur is een normale werkweek...

Wil je met (fiscaal) recht echt veel geld verdienen, bereid je dan voor op 60-70 uur per week. Anders word je echt nooit partner.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Walid16



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ten eerste ben ik niet eens uit op geld, want dan kan ik net zo goed Recht & Management kiezen bijvoorbeeld. Ik wil gewoon informatie van mensen die het hebben gestudeerd en niet meer van sites en universiteiten.

En daarnaast bedoel ik met moeilijk: moeilijker dan studies als fiscale economie en bestuurskunde.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 796


BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 13:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vond fiscale economie zeker niet saai en (mede daarom) ook niet pittig. Het gaat alleen maar over belastingen, maar dat is net als dat rechten alleen maar over rechten gaat. Ook dat vinden veel mensen saai. Je kunt het niet vergelijken, want het is een persoonlijke voorkeur.

Ik ken mensen die inderdaad 60 uur of meer per week werken. Ik ken er ook die minder werken en toch partner zijn geworden. Het merendeel zal geen 60 uur per week halen. Het wisselt nog al per kantoor en afdeling. Met name in de internationale praktijk ben je vaak langer bezig, omdat Amerika pas rond 3 uur wakker wordt. Het is echter maar een relatief klein deel dat daarmee te maken heeft.

Naast je werk heb je je vakliteratuur. Met name in het begin ben je wel een poosje bezig met lezen: je weet niet wat je moet lezen en hoe je moet lezen. Na een poosje gaat dat veel efficiënter.

Wel is het een vak wat je echt leuk moet vinden. Ik ken veel mensen die met 0-4 jaar ervaring afhaken, omdat het toch niet is wat ze zoeken (ook die mensen komen echter in het algemeen toch weer goed terecht).
_________________
Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Walid16



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 17:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Ronald:

Kan je me vertellen waarom je juist voor fiscale economie koos, en niet bijvoorbeeld voor fiscaal recht? En zoals je zegt: Ieder zijn eigen voorkeur. Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar het belastingstelsel en het de rechten die daarmee samenhangen. Wat voor beroep heb je uiteindelijk gekozen en bevalt het je Smile?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 796


BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 19:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan rekenen en niet lezen Very Happy

Economie trekt mij wat meer, hoewel ik zeker ook een fiscale wettekst en arrest kan lezen en interpreteren. Het is niet echt een enorm verschil, maar de vakken op de universiteit verschillen wel. Niet op fiscaal gebied, op sommige universiteiten heb je hetzelfde college en hetzelfde tentamen, maar wel in de vakken daaromheen. Ik heb geen strafrecht gehad en wel accounting, public finance, etc.

In de praktijk merk je weinig verschil, behalve bij functies in de rechterlijke macht en fiscale advocatuur. Ik ben belastingadviseur en inmiddels verbonden aan een vaktechnisch bureau. Dat bevalt mij uitstekend.
_________________
Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Walid16



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 20:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En hoe zijn de werktijden als ik vragen mag: Maakt een fiscaal econoom over het algemeen veel uren, en heeft hij of zij genoeg tijd voor zijn of haar privéleven?

Natuurlijk ligt dit grotendeels aan uw planning en ervaring, maar valt het wel mee met de 60 of 70 uren werkweek, of is het echt zo veel als mijn omgeving mij vertelt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MarijnP



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 321


BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 22:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Natuurlijk ligt dit grotendeels aan uw planning en ervaring, maar valt het wel mee met de 60 of 70 uren werkweek, of is het echt zo veel als mijn omgeving mij vertelt?


Je omgeving zei toch dat de werkweek van een fiscalist zo'n 40 uur zou bedragen?

Zoals hierboven al werd aangegeven: of de opleiding voor jou saai en/of moeilijk is is voor ons niet in te schatten, dat hangt voor 100% van je eigen interesses en capaciteiten af.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Walid16



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2010 0:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar het gaat erom dat het dus langer is dan andere banen en mijn vraag is dan of het ook lange uren zijn of niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MarijnP



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 321


BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2010 1:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Maar het gaat erom dat het dus langer is dan andere banen en mijn vraag is dan of het ook lange uren zijn of niet.


Je aanname dat je 60 a 70 uur per week zou moeten werken als fiscalist lijk je enkel te baseren op de post van Bona Fides. Hij geeft echter aan dat dit het geval is indien je partner wil worden. Dat je lange werkweken hebt als je aan de top wil komen is denk ik iets dat voor ieder vakgebied geldt.

Maar goed, dat is geen antwoord op je vraag. Hopelijk kan iemand anders je helpen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds