Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 3:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Waar studeren?!
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2004 20:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Denk dat het volwassen worden ook wel met de persoon zelf te maken heeft! Sommige mensen wonen al jaren op zichzelf en zijn nog steeds kind, terwijl andere mensen gewoon thuis wonen er erg volwassen en zelfstandig zijn.

Maar ik ben het met je eens dat bij sommige mensen het kan helpen bij het proces van volwassenwording.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bass

Bass

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2004 21:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou niet anders willen dan op kamers, en niet omdat ik zo'n hekel heb aan mijn ouders, in tegendeel... maar het is gewoon heeeerlijk om zo zelfstandig te zijn. En die kosten... ach, daar leer je alleen maar van. En mijn vader betaalt ook lang niet alles hoor!
Ik vind het vreselijk als ik die mensen hoor die zeggen "ach, ik blijf lekker thuis wonen, lekker makkelijk, mijn moeder maakt het eten, doet de boodschappen en de was, en thuis ken ik iedereen" bleeee word eens volwassen, durf toch te leven zeg!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2004 22:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Denk dat dat vrij weinig te maken heeft met het niet durven leven hoor.
Ik woon thuis, en ik hoef inderdaad relatief weinig in het huishouden te doen. Maar ik heb niet echt het gevoel dat ik niet zou durven te leven. Sterker nog, ik voel me zeer zeker wel levend!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
essie

essie

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 101


BerichtGeplaatst: do 22 apr 2004 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

maar het kan ook andersom:
ik woon nog thuis en werk net zo hard mee in het huishouden. Ik doe boodschappen, kook, poets, enz enz. enige waar ik een hekel aan heb is tuinieren! dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden

ik ken ook medestudenten die nog NOOIT van zijn leven een afwas hebben gedaan of een stofzuiger hebben aangeraakt, dat vind ik pas erg.
maar dat zou misschien komen omdat ik van kinds af aan al met het huishouden heb meegeholpen, ahw met de paplepel ingegoten
_________________
huiswerk??? ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2004 7:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt er inderdaad helemaal gelijk in Essie!

Het enige waar ik nog meer een hekel aan heb dan aan tuinieren is strijken Evil or Very Mad
Ik vind koken wel leuk, zo ook stofzuigen, dweilen, stoffen, afwassen en booodschappen doen, maar ik heb een hekel aan strijken!!!! Sad
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2004 11:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash schreef:
Het enige waar ik nog meer een hekel aan heb dan aan tuinieren is strijken Evil or Very Mad
Ik vind koken wel leuk, zo ook stofzuigen, dweilen, stoffen, afwassen en booodschappen doen, maar ik heb een hekel aan strijken!!!! Sad


Mmm Flash, moet misschien toch maar met je aanpappen.... Ik vind strijken geen probleem, heb geen tuin, en vind dweilen stoffen en afwassen niet leuk....
Koken en boodschappen hoort bij elkaar, en ik hou erg van koken, stofzuigen vind ik ook geen probleem!
Prachtige verdeling lijkt me?!

Misschien een voorbeeld voor die campagne over verdeling van huishoudelijke taken....
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Linde

Linde

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 373


BerichtGeplaatst: do 29 apr 2004 11:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb echt de slechtste reden ooit waardoor ik voor deze uni heb gekozen, mijn toenmalige vriendje woonde namelijk in Den Haag, dus ik moest en zou naar Rotterdam. Ik heb ook eerst voor de stad gekozen, en toen pas voor een studie, dus dat was ook een beetje de omgekeerde volgorde... En ik heb er geen spijt van, en ik vind Rotterdam ook een superleuke stad, maar ik zou het iedereen afraden op deze manier je keuze te bepalen... Rolling Eyes
Liefs Linde
_________________
Pluk de dag!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Sanne



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: za 01 mei 2004 16:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kom uit zoetermeer en studeer nu in maastricht. Dus heb niet voor afsand gekozen, maar voor de stad, de studie em de methode
en ik moet zeggen dat ik van op mezlf wonen heel erg volwassen ben geworden. Niet alleen omdat ik nu zelf moet koken of strijken of afwassen.
_________________
MaY AnGelS LeAd U In
Bekijk profiel Stuur privé bericht
stephan

stephan




Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 112


BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2004 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zit nu te twijfelen tussen de UvA en in Groningen de RUG. Ik vind dat beide steden zijn voor en nadelen hebben, ook heeft de UvA bij mij een goede eerste indruk. Ik heb daar namelijk een test kunnen doen waaruit blijkt of ik het wel aankan Wink en een gesprek of het echt wel mijn richting is.
Van de RUG heb ik daarentegen alleen te horen gekregen, dat het mogelijk is om een keer de faculteit te bezoeken.

Iemand hier ervaringen met beide scholen, die mij de min- en pluspunten op kan noemen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2004 11:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zit inmiddels in mijn 5de jaar aan de UvA en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk nog nooit spijt van gehad heb. Voordelen zijn bijv. de locatie (+bereikbaarheid) en ik vind de kwaliteit van de colleges ook goed (maar daarmee kan ik eigenlijk alleen voor mijn richting spreken), het grote nadeel aan de UvA vind ik persoonlijk de organisatie want die valt wat tegen. Over de RuG kan ik vrij weinig zeggen.

Mocht je nog specifieke vragen over de UvA hebben kun je me altijd een pb sturen en dan zal ik ze proberen te beantwoorden Very Happy
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
stephan

stephan




Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 112


BerichtGeplaatst: za 05 jun 2004 16:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je reactie flash, waarom heb je trouwens voor de uva gekozen en niet de vu? Ik heb Groningen namelijk al geschrapt, ik wil toch naar een echte stad Smile.
En ik hoop gewoon aan het begin van het jaar een kamer te hebben (ben heel optimistisch Wink)
Maar de VU vond ik zo kil, toch volgende week nog maar even naar de open dag van de uva.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 05 jun 2004 17:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben destijds na beide universiteiten geweest, de open dagen afgelopen zeg maar. Maar voor mij was de keuze vrij snel gemaakt. Ik vond de VU inderdaad vrij kil overkomen, het straalde voor mijn geen sfeer uit en ik vond het te massaal omdat er heel veel studies bij elkaar zitten.

Het gebouw van de UvA vond ik veel meer sfeer hebben, de bereikbaarheid was ideaal en er zitten voornamelijk rechtenstudenten.

Dat waren voor mij eigenlijk de voornaamste redenen. Qua kwaliteit in onderwijs heb ik nog niet zoveel verschil gemerkt tussen de notariele opleidingen, wel is het zo dat het aan de VU beter georganiseerd is dan bij ons.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
stephan

stephan




Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 112


BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2004 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben overtuigd!
Maar hoe zit het trouwens op de faculteit zelf, ga je nog veel om met de mensen daar? Of is het alleen met elkaar in de collegebanken zitten en daarna iedereen naar huis toe?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2004 12:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat hangt een beetje van de persoon en misschien ook wel van de studierichting af. In mijn eerste jaar had je vaste werkgroepen waar je inzat en met die mensen trok ik zelf wel redelijk veel op. Gezellig met zijn allen wat eten, drinken en studeren. Daarna ben ik notarieel gaan doen en dat is een wat kleinere richting, waardoor je toch iets meer op elkaar aangewezen bent. Dus vandaar dat ik nu veel met die mensen optrek.

Dus voor mij persoonlijk is het zo dat ik nog wel redelijk veel daar blijf en gezellig iets ga doen, maar er zullen ongetwijfeld genoeg studenten zijn die meteen na het college naar huis gaan.

Op zich leer je trouwens ook best een hoop mensen kennen door met het introductieweekend van de JFAS mee te gaan! Heb ik zelf als erg prettig ervaren, dus misschien een idee!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
oghmaz



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2004 17:06    Onderwerp: ------ Reageer met quote Naar onder Naar boven

-----

Laatst aangepast door oghmaz op vr 12 okt 2012 12:20, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Yahoo messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds