Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 6:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Voorgesprek RAIO-opleiding
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 6:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

slim X oud spreekt mij wel aan! Wink
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 7:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
MiriamvL schreef:
Ik kan me van een RAIO-voorlichting herrineren dat je geen cijferreeksen krijgt..

Hmm, dan zou ik de mensen achter de RAIO-opleiding toch aanraden zo'n test toe te voegen... Cool


Dan hebben ze geen instroom meer, want het is algemeen bekend dat juristen niet kunnen rekenen Very Happy (maar dat is denk ik wel de reden, je hebt niet echt cijfermatig inzicht nodig)
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 10:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tommie schreef:
Quote:
Je hebt toch wel informatie gekregen over de assessment? Ze raden toch een bepaald boekje aan om je mee voor te bereiden?


Klopt, alleen is dit boek erg uitgebreid en worden heel veel verschillende intelligentietests beschreven. In de informatie van de RAIO staat alleen dat de intelligentietest bestaat uit 4 testen.


Welk boek is dat Question
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 13:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
bona fides schreef:
MiriamvL schreef:
Ik kan me van een RAIO-voorlichting herrineren dat je geen cijferreeksen krijgt..

Hmm, dan zou ik de mensen achter de RAIO-opleiding toch aanraden zo'n test toe te voegen... Cool


Dan hebben ze geen instroom meer, want het is algemeen bekend dat juristen niet kunnen rekenen Very Happy (maar dat is denk ik wel de reden, je hebt niet echt cijfermatig inzicht nodig)

En die personen laten we wel redeneren over de kans dat twee DNA-sporen overeenkomen?

Zie ook boek 7 van Plato's Politeia (Het Bestel)!! Cool
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 16:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

En die personen laten we wel redeneren over de kans dat twee DNA-sporen overeenkomen?

Zie ook boek 7 van Plato's Politeia (Het Bestel)!! Cool


Daar hebben we toch deskundigen voor? Mja... sta in mijn to do lijstje... maar ik heb eerst nog wat andere dingen die gedaan/ gelezen moeten worden... Maar ik ga er van uit dat je doelt op de vereiste opleiding voor wachters? Wink
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
vaal007



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2007 21:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ JetKroket: De aangegeven leeftijd klopt, ik ben 23 (bijna 24). Dat is idd nog er jong, maar de raio-opleiding is in principe ook voor jonge startende juristen of iig met nog niet heel veel werkervaring. Je moet natuurlijk ook wel wat levenservarig meebrengen en dat brengt over het algemeen ook een wat hogere leeftijd mee.

@ Tommie: Je krijgt bij de cognitief/analytische test idd geen cijferreeksen. Je krijgt een test met dubbele analogiën (waar bona fides het over heeft, maar dan moet je twee woorden invullen, vond ik persoonlijk erg moeilijk), een test met figuurreeksen en een test waarin je zinnen krijgt die opgedeeld zijn in 4 delen (A/B/C/D) en dan moet je aangeven of de zin foutloos is of dat er ergens in een van de 4 delen een fout zit en zo ja welke. Het gaat dan puur om de grammatica/zinsopbouw en niet of een woord met een k is geschreven ipv met een c. Ik raad je aan om het boekje van Bloemers dat wordt aangeraden (Het psychologisch onderzoek, een oefenboek van Bloemers) goed te bestuderen, want dan heb je een goed inzicht in de 'systematiek' van de testen die je krijgt ,en dat oefenen helpt!!! Iig veel succes met de test.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
fera



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: wo 07 mrt 2007 22:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi, even een vraagje: ik heb gesolliciteerd voor de RAIO, ipv een voorgesprek werd ik meteen uitgenodigd om de IQ test te doen (op 17 april a.s.), is dit gebruikelijk ? ik las eerder dat iemand van dit forum eerst een voorgesprek kreeg ? Trouwens is er nog iemand die aanvullende tips heeft voor mij ?
Alvast bedankt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
odette



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: wo 07 mrt 2007 22:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Fera,

Ik weet niet of dit normaal is, maar houdt ons op de hoogte ben namenlijk erg benieuwd wat mij tzt te wachten staat.
En succes

Odette
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007 0:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

fera schreef:
Hoi, even een vraagje: ik heb gesolliciteerd voor de RAIO, ipv een voorgesprek werd ik meteen uitgenodigd om de IQ test te doen (op 17 april a.s.), is dit gebruikelijk ? ik las eerder dat iemand van dit forum eerst een voorgesprek kreeg ? Trouwens is er nog iemand die aanvullende tips heeft voor mij ?
Alvast bedankt.


Misschien omdat je 35 en niet 25 (of jonger) bent? Heb je al juridische werkervaring?
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
vaal007



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007 19:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

fera schreef:
Hoi, even een vraagje: ik heb gesolliciteerd voor de RAIO, ipv een voorgesprek werd ik meteen uitgenodigd om de IQ test te doen (op 17 april a.s.), is dit gebruikelijk ? ik las eerder dat iemand van dit forum eerst een voorgesprek kreeg ? Trouwens is er nog iemand die aanvullende tips heeft voor mij ?
Alvast bedankt.


Dat is de gebruikelijke volgorde: eerst een iq-test en daarna eventueel een voorgesprek (daarin wordt bepaald of je naar het assessment mag), assessment en als laatste een gespreksronde.

Ik zou voor de test goed het boekje van Bloemers bestuderen. Dat heeft mij iig goed geholpen.

Succes!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
odette



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007 20:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

welke iq score moet je eigenlijk hebben om een voorgesprek te krijgen?

Gr odette[/list]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
vaal007



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007 22:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

odette schreef:
welke iq score moet je eigenlijk hebben om een voorgesprek te krijgen?

Gr odette[/list]


Er is niet echt sprake van een score in die zin dat je een IQ moet hebben van 135 of zo. De test bestaat uit 4 onderdelen en die hebben allemaal een bepaalde norm waar je aan moet voldoen. Je hoeft niet bij alle vier de onderdelen aan de norm te voldoen, want ze gebruiken een gewogen eindscore, dus je kan als het ware een 'onvoldoende' op een bepaald onderdeel compenseren met een 'voldoende'.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
fera



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: ma 12 mrt 2007 22:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de tips. Ik heb inderdaad het boek van Bloemers gekocht, zeker aan te raden. Wel jammer dat het boek zeer beperkt aantal testen bevat om mee te oefenen, wel geeft het goede uitleg over de methode. Ik ben op een latere leeftijd rechten gaan studeren (avondstudie) en ik heb geen relevante juridische werkervaring, maar ik ben van oorsprong gedragsdeskundige, misschien dat dit heeft meegespeeld bij de selectie van mijn sollicitatieformulier, maar ik moet dan toch nog de overige selectierondes doorkomen. Ik heb recentelijk de informatie opgestuurd gekregen: de iq test is inderdaad de eerste selectie-fase (na het sollicitatieformulier). Mocht ik doorgaan naar de volgende ronde, dan laat ik dit hier weten, met daarbij de nuttige tips.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mirjam28



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 70


BerichtGeplaatst: di 13 mrt 2007 11:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heel veel succes! Ik ben erg benieuwd naar de procedure, dus super dat je je ervaringen deelt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mickey



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 16


BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2007 11:10    Onderwerp: IQ-test Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal,

Ik ben Mickey en ik ben 'nieuw' hier. Heb over 2 weken de RAOI-IQ-test.
Fijn om alvast wat tips en ervaringen te lezen!
Fera, hoe is het bij jou gegaan uiteindelijk?

groet,
Mickey
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds