Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Saunakaart
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lique








Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2005 13:04    Onderwerp: Saunakaart Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vrijdag 7 februari wilde naar de sauna gaan. Ik had nog 6 x tegoed op mijn badenkaart. 1 x nog over van vorige 25 badenkaart en 5 x van 5 badenkaart (in 2004 aangeschaft).

Tot mijn verbazing bleek er slechts 1 x op de kaart te staan. Tja, zei de medewerkster dat gebeurt heel vaak de "goedekope (5 x voor 85 euro!) kaarten die we vorig jaar hadden, waren maar 1 jaar geldig. Daar wist ik echt niets van anders had ik het natuurlijk allang opgemaakt of op zijn minst aan iemand anders kado gegeven (heel druk jaar gehad). De mdw antwoordde dat er een bordje bij de receptiebalie stond toen ik de kaart kocht en het heeft ook op je kassabon gestaan. Ik gevraagd om een kopie kassabon danwel kopie van tekst van het bordje, die had ze niet. Ze kon ook geen uitdraai uit de computer maken waarin stond dat eea verlopen was... Het enige dat ze wel wilde doen was 1 x voor niks (dus in feite 1 x entree voor 85 euro) en 1 x van de nog openstaande 25 badenkaart geven. Ik heb aangeboden het verschil met de prijs van de badenkaart nu (scheelt 10 euro) te betalen danwel een hele nieuwe badenkaart erbij te kopen maar ook dat kon allemaal niet. Er kon eigenlijk niets..' Ook de kaart nog verlengen tot eind deze week kon niet en de kaart was 23 januari 2005 verstreken, meldde de dame mij. Ik wist dat dus niet en kon ook hier weer geen bewijs van krijgen van haar.

Ik vind dit heel vreemd en voel me zwaar bedonderd, temeer omdat ze zei, tja dat overkomt nu heel veel mensen omdat dit de eerste keer was dat we een 5-badenkaart hadden en omdat deze erg goedkoop was.

Ik vind het overigens des te vreemder omdat toen ik destijds mijn 25badenkaart kocht, wel een einddatum zag staan op de kassabon en ze tegen me zeiden daar hoef je niet naar te kijken dat telt niet, de kaart is onbeperkt geldig. Je krijgt ook geen echte kaart mee, maar de baden worden bijgeschreven op een elektronisch pasje waar je zelf dus geen zicht op hebt. Bovendien ben ik in juli 2004 nog naar de sauna geweest met mijn moeder en toen was er een zomeraktie en werd mij verteld dat het voordeliger was deze aktie te gebruiken in plaats van de 2 baden van mijn kaart af te boeken, ook toen werd er niets gerept over de beperkte geldigheid van de 5 badenkaart anders had ik toen natuurlijk de 2 baden toch van die kaart af laten schrijven.

Er was ook geen leidinggevende aanwezig danwel iemand anders die een (andere) beslissing kon nemen. Restte mij niets anders dan maar naar huis te gaan, ik had echt geen zin meer nog naar deze sauna te gaan.

Beetje lang verhaal maar kan/mag dit zomaar?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Godfried








Berichten: 52


BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2005 17:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik dat bordje in de winkel lees moet ik wel denken aan arrest van 'Geurtzen Kampstaal', alg. voorwaarden met de drie uitzonderingen. 1)Course of dealing 2) bordje geplaatst in de winkel 3) Goeder trouw.

Weet niet echt of het hier een van deze uitzonderingen betreft. Denk toch dat het bewijsproblemen oplevert. Misschien dat iemand anders een beter antwoord voor je heeft.

Zijn de voorwaarden nu anders geworden aangezien het bordje er niet meer staat zoals je schrijft?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Lique








Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2005 18:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het bordje schijnt er toen te hebben gestaan.. er staat nu helemaal niets meer. Voorwaarden zijn denk ik anders geworden omdat deze kaart nu standaard in assortiment zit en vorig jaar nog niet (aldus mdw sauna) + voorheen verliepen badenkaarten nooit (te goeder trouw dus denk ik ook..)

Ik wil de eigenaar van de sauna een brief sturen maar weet niet goed wat ik erin kan zetten als "verweer".
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Godfried








Berichten: 52


BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2005 18:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toch denk ik dat als het bordje toendertijd er daadwerkelijk stond de overige medewerkers dit ook zullen beamen, wat dus ten nadele van jou zal zijn.
Het feit dat jij op deze manier kennis neemt van hun algemene voorwaarden wil niet zeggen dat deze dan ook niet geldig zijn. Helaas ben ik niet 100% overtuigd van mijn eigen antwoord. Ik ben met je eens dat zij zich wat coulanter hadden kunnen opstellen.
Het leerstuk van de algemene voorwaarden is niet zo simpel, hopelijk dat een andere forummer ook zijn/haar mening wil geven.

Je zou kunnen stellen dat deze voorwaarde onredelijk bezwarend voor je was, maar denk dat dat wel meevalt (mits je op de hoogte was uiteraard).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Lique








Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2005 18:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tsja, daar zit wat in. Dan zullen andere medewerkers dit inderdaad ook hebben gezien.

En nogmaals ik heb het echt niet gezien terwijl ik altijd heel zorgvuldig met (tijdelijke) acties omga. Maar goed dan nog zou een wat coulantere opstelling netter zijn geweest (de kaart is "slechts" 2 weken verlopen blijkt en niet een aantal maanden).

Dan zal ik wel gewoon hele dikke pech hebben...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Godfried








Berichten: 52


BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2005 18:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat je wel een brief zou kunnen schrijven, misschien dat de eigenaar niet eens op de hoogte is van de botte instelling van zijn personeel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Lique








Berichten: 9


BerichtGeplaatst: do 10 feb 2005 1:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zal inderdaad een brief aan de eigenaar sturen. Dat kan nooit kwaad.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 10 feb 2005 9:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, je hebt recht en je hebt goede wil, dus wie weet?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Lique








Berichten: 9


BerichtGeplaatst: do 10 feb 2005 13:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga vandaag een brief versturen. Toevallig zag ik net op hun brochure op internet de vermelding: "badenkaarten zijn onbeperkt geldig en te gebruiken door meerdere personen".

Dit heb ik letterlijk overgetypt, dit is toch op zijn minst merkwaardig..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Gast
Gast









BerichtGeplaatst: do 10 feb 2005 15:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je vertelt in je verhaal dat de medewerkers zeiden over de 25badenkaart zeiden dat ie onbeperkt geldig was ookal stond er een einddatum op. Dit betekent dat de algemene voorwaarden , waarin de einddatum dus bepaald was, opzij geschoven worden en de individuele afspraak ( met de medewerker dus) telt ( hoewel dit natuurlijk wel wat bewijsproblemen op kan leveren). Dit is alleen denk ik niet het probleem omdat je al zegt dat je nog 1 keer tegoed had , en dat zal dan dus wel die van de 25badenkaart zijn.
Dus het probleem ligt bij die 5badenkaart die maar 1 jaar geldig is. Als de beperkte geldigheid van 1 jaar op een bordje in de winkel hing en bovendien ook nog op de kassabon stond lijkt mij dit sowieso geldig. Want door het geven van de kassabon zijn de algemene voorwaarden ter hand gesteld en had jij ze kunnen lezen en je kunnen bedenken. Het moet dan wel in leesbare letters onderaan de bon hebben gestaan en niet zodanig klein dat het vrijwel niet leesbaar was. Door het kopen van die kaart heb jij dan gewoon stilzwijgend met de algemene voorwaarden van die kaart ingestemd.
Je zou dan alleen nog kunnen denken aan een onredelijke bezwarend beding maar ik denk dat dit daar niet onder valt. Het lijkt mij namelijk niet onredelijk om 5 keer in een jaar naar de sauna te gaan. Als ze nou hadden gezegd dat een 5badenkaart 2 weken geldig is ofzo ligt dat misschien anders.
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: do 10 feb 2005 15:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke, die Gast ben ik dus...... Cool Laughing

Ik zie nu nog even staan dat ze op internet zeggen dat badenkaarten onbeperkt geldig zijn. Maar is dat dan pas net ingevoerd voor de nieuwe badenkaarten die ze uitgeven?? Want als daar natuurlijk geen datum of zo bij staat, of uitsluiting van de 5badenkaart dan is het natuurlijk een ander verhaal. Wat zeggen de medewerkers hierover?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lique








Berichten: 9


BerichtGeplaatst: di 15 feb 2005 11:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er scheen een bordje op de balie te hebben gestaan met daarop de beperkte geldigheid. Nu is het bij de balie altijd stervensdruk en zou daar goed iemand voor hebben kunnen gestaan. Het hing in ieder geval niet aan de muur ofzo. Je hebt gelijk als je stelt dat 5 x in een jaar naar de sauna gaan zou moeten kunnen. Maar als je in een jaar je huis, je baan en je echtgenoot verliest heb je andere dingen aan je hoofd (nieuw huis en baan zoeken en alles wat erbij komt).. maar dat had ik hier niet willen melden omdat dat een beetje persoonlijk is.

Er staat op internet geen datum vermeld. Ik zag dat vorige week pas en er staat ook geen uitsluiting bij...

Btw kon niet eerder antwoorden, was ziek.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Lique








Berichten: 9


BerichtGeplaatst: do 17 feb 2005 23:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag brief teruggehad van eigenaar. Ze betreurt de gang van zaken en gaf me gelijk dat er nooit tijdslimieten aan kaarten verbonden waren geweest. Dus.... ik mag de kaart nog opmaken tot 1 mei 2005:-)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Martijn



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 599


BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2005 10:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geen tijdslimiet maar vervolgens plakt ze er wel een aan (mei 2005) maargoed, het is dus toch naar tevredenheid opgelost, gefeliciteerd Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2005 13:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad, als ze zegt dat er nooit een tijdslimiet op kaarten zit, waarom stelt ze er dan nu wel een?? Maar goed, ik neem aan dat je er blij mee bent en gelukkig is het opgelost.
En dat van die 5 keer naar de sauna gaan in 1 jaar bedoelde ik niet verwijtend naar jou hoor, ik zei alleen dat dat niet echt onredelijk is...that's all.
Maar veel plezier nog in de sauna! Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds