Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 4:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rechtszaak tegen IB-Groep
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: za 24 jul 2004 13:16    Onderwerp: Rechtszaak tegen IB-Groep Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,
Ik had het ergens anders al aangegeven, mijn broertje gaat een proces beginnen tegen de IB-Groep, het wordt een kort geding, om zijn plaats voor geneeskunde veilig te stellen. Aangezien ik geen rechtenstudent ben, maar wel iets van recht heb gehad, kan ik wel een analyse maken, van de van toepassing zijnde wetsartikelen, en daarop een redenering maken, maar ik zou graag deze even voorleggen aan iemand met wat meer verstand ervan, om te kijken of het hout snijdt.
Wie kan mij helpen???
BTW het moet wel snel, want maandag krijgen we een datum waarop het kort geding dient. Met mijn redenering ben ik bijna klaar, ik moet alleen wel nog meer achtergrondinfo verzamelen. Dat is voor mij geen punt, maar wil graag dat mijn redenering voor de rechter stand houdt.
Wie wil me helpen??!
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: za 24 jul 2004 15:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waar is je aanklacht tegen de IB-Groep precies op geredeneerd??
Dan wordt het misschien wat duidelijker.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: za 24 jul 2004 17:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een plek van Geneeskunde die niet wordt toegewezen ondanks dat mijn broertje decentraal geselecteerd is. Dat is in het kort het probleem.
De Erasmus had een brief gestuurd naar hem dat zij hem vanwege zijn decentrale selectie uit de lotingsprocedure zouden halen.
Hij voldoet aan alle eisen, maar de IB-Groep heeft hem uit de loting gehaald omdat ie niet zijn diploma en cijferlijst op tijd had ingeleverd (kon ook niet, hij kreeg op vrijdagavond zijn diploma en het moest voor maandagochtend bij de IBGroep ingeleverd zijn)
Nu weigert de IB-Groep hem een bewijs van toelating af te geven, omdat ie niet heeft meegeloot.... (dat is in het kort het probleem) Maar ik wil niet dat de argumenten op internet genoemd worden, vanwege het feit dat het nog in de rechtzaal gebruikt moet worden.
Kan iemand mij helpen? Maandag krijg ik de datum waarop het dient.
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2004 22:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch is back inda House, dus Duch to the rescue!! ta ta taa, ta ta ta ta ta taa!!!
...heu... Very Happy

Ik weet niet in welk stadium de rechtszaak zich inmiddels bevindt, maar bij deze stel ik me beschikbaar om te helpen. Dus Juul, mail maar even naar Boefje2000@hotmail.com als je denkt dat ik nog wat voor je kan doen.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: za 07 aug 2004 11:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lieve lieve Duch, het is te laat, de zaak is al geweest, afgelopen woensdag diende het, en de rechter wilde eigenlijk direct uitspraak doen, maar dat werd verhinderd, omdat de IB-Groep, noch de rechter er rekening mee hadden gehouden dat mijn broertje minderjarig was, en eigenlijk dus alle brieven aan mijn ouders gericht hadden moeten worden, en eveneens toen mijn moeder opbelde haar te woord moeten staan, en niet moeten roepen: We hebben niets met u te maken, want uw zoon heeft u niet gemachtigd.
Sterker nog, mijn broertje had een bezwaarschrift geschreven, dat zonder reden is afgewezen, de beroepsprocedure zou via de rechter moeten lopen, maar hij mocht niet zelf procederen, omdat hij nog geen 18 is....
Pfft allemaal erg ingewikkeld, maar ik laat jullie de uitslag wel weten
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: ma 09 aug 2004 10:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat blijft de IB-groep toch een fantastische organisatie. Hoe kan het mogelijk zijn dat de IB-groep geen rekening heeft gehouden met het feit dat je broertje minderjarig is? Nu weet ik uit persoonlijke ervaring dat rekenen niet de sterkste kant is van de IBG. Maar dit wel heel amateuristisch. Na je naam en geslacht wordt door deze pracht organisatie altijd je geboortedatum gevraagd. Lijkt mij toch niet moeilijk.

Nog een tip: Je moeder kan een klacht in dienen bij de IBG over de manier hoe zij is behandeld. Ik zou haar aanraden dit te doen. Op grond van de Awb kun je een klacht indienen over de handelswijze van het overheidspersoneel en de organisatie zelf. Er staat op de website van de IBG een klachtenregeling. Na de IND krijgt de IBG volgens mij de meeste klachten over hun handelswijze. Dit gaat overigens niet over inhoudelijke bezwaren, maar puur over de handelswijze van de IBG.
Als je vindt dat je klacht niet goed is behandeld, kun je naar de nationale ombudsman gaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: ma 09 aug 2004 12:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hey Mr Crowley,
Dank je wel voor je tip! Wat ik nu heb begrepen was de bestuursrechter niet helemaal goed voorbereid, en heeft niet gekeken naar de problemen met communicatie met de IB-Groep, deze heeft nl een brief geschreven dat voor 5 juli een gewaarmerkt kopie van diploma en cijferlijst binnen moeten zijn om mee te blijven doen met de lotingsprocedure, welke voor mijn broertje niet meer van toepassing was, omdat hij zich al decentraal had geselecteerd, en nu de IB-Groep hem ook nog die decentrale plek af wil pakken.... Maar de rechter heeft zich gefocust op het deadline is deadline zeg maar, los van waar die deadline voor gold.
Ook zoiets kroms, het bezwaarschrift van mijn broertje is zonder redenen afgewezen, een hoorzitting hoefde er niet te komen en de beroepsprocedure moest via de rechtbank. Alsof mijn minderjarig broertje mag procederen?!
Ik hoop nu alleen maar voor hem dat het goedkomt, als het goed is krijgen we woensdag de uitslag. Mocht die negatief voor hem uitpakken, dan is de Raad van State volgend station van mijn ouders... (Mijn broertje mag immers niet procederen)
In ieder geval heeft de Universiteit hem beloofd als ie dit jaar niet mag, hem volgend jaar zeker decentraal toe te laten. Dus die plek heeft ie wel, het is alleen spannend of het dit jaar of volgend jaar wordt!
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: ma 09 aug 2004 14:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mogen je ouders dan niet namens je broertje procederen? Eventueel als gemachtigde? En als het bestuursrecht betreft (hetgeen het betreft naar ik aanneem), zijn je ouders dan niet sowieso belanghebbende uit eigen naam?
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: ma 09 aug 2004 15:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

klopt, mijn ouders hebben ook namens hem geprocedeerd, maar het is natuurlijk van de zotte dat mijn broertje zijn eigen beroepsprocedure niet mag voeren. Dat alleen al geeft aan dat de IB-Groep niet echt slim bezig is....
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: ma 09 aug 2004 15:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Naar mijn mening is jouw broertje bevoegd om een bezwaar in te dienen. Hij is belanghebbende in de zin van de Awb. Verder zegt artikel 8:21 lid 2 Awb dat wettelijke onbekwame zelf in het geding kunnen optreden, als zij tot een redelijke waardering van hun belangen in staat zijn. Minderjarigen van 16 en ouder worden hier onder geschaard. Ik ga ervan uit dat jouw broertje ten tijde van het besluit boven de 16 was. Trouwens jouw ouders hebben op grond van het eerste lid van dit artikel geen machtiging nodig om jouw broertje te verdedigen

Kortom de rechter had het op dit punt niet goed voorbereid.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2004 9:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mensen er is nieuwe informatie in deze zaak. Ik heb vernomen dat mijn broertje niet het enige probleemgeval is... De Erasmus Universiteit heeft dit probleem met de IB-Groep met in totaal 6 studenten, van de iets minder dan 200 die er decentraal geplaatst worden.
Het is dus een vaker voorkomend probleem....
Er is ondertussen een verzoek geschreven naar de universiteit om mijn broertje desondanks te plaatsen.
Ben zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen....
Tzt vertel ik wel wat de verdere ontwikkelingen zijn
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2004 17:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pfft! Wat een ingewikkeld verhaal zeg!
Wel spannend! Succes ermee!
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2004 17:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Michele: Dank je wel!
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: do 26 aug 2004 9:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat is nu precies de grond van het hoger beroep dan? Op welke wijze hebben de IBG en/of de EUR in strijd met het recht gehandeld?
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Roos

Roos

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 43


BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2004 11:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe is het eigenlijk afgelopen Juul? Is jouw broertje dit jaar aan zijn studie begonnen? Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds