Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 15 mei 2024 9:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Profileringsvakken en IT / IE Recht
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cake



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 11 aug 2009 13:49    Onderwerp: Profileringsvakken en IT / IE Recht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het komend studiejaar ga ik afstuderen als Bachelor bij de UvU. Naast mijn afstudeerwerk en het vak algemeenrechtsleer heb ik 37.5 ECTS punten voor profileringsvakken . Die ruimte die wil ik natuurlijk zo goed mogelijk benutten.

Aangezien dit mijn derde studiejaar is heb ik ondertussen een keuze gemaakt over welke kant ik op wil gaan. Die keuze is gevallen op Informatica Technologie en recht. Allereerst omdat ik een IT verleden heb en daarnaast is IT-Recht een relatief nieuw rechtsgebied waar nog veel ruimte voor ontwikkeling is, daarmee wil niets afnemen van de andere rechtsgebieden, IT staat gewoonweg nog redelijk in zijn kinderschoenen. (correct me if i’m wrong). Tot slot viel mijn keuze op een toekomst in IT-Recht omdat het een internationaal rechtsgebied is, waar Engels vaak het voertaal van is (Engels is mijn moedertaal).

Ik heb tot nu toe alle verplichte vakken van de UU Toga traject gevolgd, met daarnaast nog het vak Internet Law en enige andere juridische vakken die niet echt relevant (handhavingsrecht, rechtssociologie enzovoort).

Verder lijkt het me logisch om het vak Beginselen intellectuele eigendom van de UvU te volgen, welk pas in periode 3 wordt gegeven.

Ik heb ook zitten kijken naar relevante Masters opleidingen en kwam algauw terecht bij de UvA . Bij het instituut van informatierecht kan men een eenjarige Masters informatierecht volgen: http://studiegids.uva.nl/web/sgs/nl/p/158.html (het onderwijs is tevens ten dele Engelstalig, mooi!)

Nu gaat mijn vraag natuurlijk over welke keuze vakken ik het beste kan nemen om mij zo goed mogelijk voor te bereiden voor de Master bij de UvA? Zijn er naast IE vakken bij de UvU dat ik niet moet missen ?

Het onderwijsaanbod bij de UvU valt mij ietsjes tegen op het gebied van IT, UvA lijkt daar de beste hand te hebben. Is het mij aan te raden om dit jaar alvast vakken bij de UvA te volgen? (en hoe ingewikkeld is dat?)

Naast die vragen wil ik metname horen van mensen die reeds actief zijn in IT-recht en mij hieromtrent kunnen adviseren (over eneteule nevenacitviten of bedrijven waar ik stage kan lopen).

Ik sta op het punt om een belangrijke keuze te maken en probeer mij zo goed mogelijk te oriënteren (een gesprekje met mijn studieadviseur staat inderdaad ook in de planning) aarzel dus niet commentaar te geven.

Thank you all in advance
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NelisInfra



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 22


BerichtGeplaatst: do 13 aug 2009 15:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Informatierecht en Amsterdam == www.solv.nl. Heel leuk kantoor, en ook een heel sterk kantoor. Daar nemen ze ook vaak stagaires aan. Kijk maar 's.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds