Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 5:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Praktijkervaring
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aliyaah

Aliyaah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 102


BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 14:35    Onderwerp: Praktijkervaring Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey allemaal,

Ik wil heeeeeeel erg graag praktijkervaring opdoen, maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Ik bedoel ik heb wel een aantal advocaten kantoren bij mij in de buurt, maar ik heb nooit aan nevenacctiviteiten gedaan of wat dan ook, dus dat zal zo ie zo niet lukken.

weten jullie waar ik moet beginnen met zoeken of heeft iemand een idee??

thanxxx


Aliyaah
_________________


Dit is echt leuk: registreer je hier!!http://www.moneymiljonair.nl/registreren.php?ref=krimo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 15:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je bent toch pas 19, en je moet éens beginnen met nevenactiviteiten... dus dat is op zich volgens mij geen probleem.

Zoek je een relevante bijbaan of wil je een stage doen? Dat laatste zal waarschijnlijk makkelijker gaan.
Wat denk je trouwens van vrijwilligerswerk bij de rechtswinkel?
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Aliyaah

Aliyaah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 102


BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 20:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allereerst bedankt voor je reactie.

Aangezien ik me eerst wil focussen op het behalen van mijn propedeuse dacht ik zelf aan een bijbaantje. Ik had al een klein vermoeden dat dat waarschijnlijk heel moeilijk zou gaan worden.

en wat betreft dat vrijwilligerswerk.. dat zou super zijn maar ik heb wle eens advertenties egzien van rechtswinkels en daar zochten ze tweedejaars of hoger.. dus vandaar dat ik in een dip zat..

ik heb echt geen idee wat ik aan nevenactiviteiten kan gaan doen..


ik hoop van jullie te horen
_________________


Dit is echt leuk: registreer je hier!!http://www.moneymiljonair.nl/registreren.php?ref=krimo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
qwerty



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 20:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

als ik jou was, zou ik eerst mijn propedeuse halen....je hebt nog tijd zat om ervaringen op te doen Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Aliyaah

Aliyaah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 102


BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 20:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

qwerty schreef:
als ik jou was, zou ik eerst mijn propedeuse halen....je hebt nog tijd zat om ervaringen op te doen Wink



Dat was ik in eerste instantie ook van plan... maar aan de andere kant wil ik heel rgaag praktijkervaring opdoen...

Ik hoop maar dat ik wat vind
_________________


Dit is echt leuk: registreer je hier!!http://www.moneymiljonair.nl/registreren.php?ref=krimo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2007 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Door in het subforum rechtshulp mensen (proberen te) helpen kan je in ieder geval al een beetje praktijkervaring op doen.
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 0:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wist niet dat je nog eerstejaars bent, voor de rechtswinkel vragen ze inderdaad dat je minimaal het eerste jaar hebt afgerond. Voor inhoudelijke bijbaantjes zal dat in de meeste gevallen ook wel zo zijn (op z'n minst als ongeschreven regel). Proberen kun je het altijd natuurlijk, als je het gevoel hebt dat je het goed aankan naast de studie, want dat is nog een ander aspect.. Ik kan je verzekeren dat het best zwaar is om studie te combineren met een pittige bijbaan/langdurige stage. Maar goed, als je maar gemotiveerd bent!

Bijbaantjes.. ik weet vanuit Utrecht iig dat de rechtbank daar altijd gigantisch veel open sollicitaties van studenten kreeg om te werken als buitengriffier, dan moet je eigenlijk wel een 'ingang' hebben daar om er tussen te komen.
Een vriendin van mij heeft naast de studie parttime als secretaresse gewerkt op een advocatenkantoor, natuurlijk ben je dan niet zo veel inhoudelijk bezig, maar je ziet wel vanalles langs komen en ervaart de sfeer...

En de tip van NC is natuurlijk sowieso een goeie. Wink
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 11:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Een vriendin van mij heeft naast de studie parttime als secretaresse gewerkt op een advocatenkantoor, natuurlijk ben je dan niet zo veel inhoudelijk bezig, maar je ziet wel vanalles langs komen en ervaart de sfeer...
Dat is niet zo natuurlijk hoor. Je kunt heel erg inhoudelijk bezig zijn in zo'n baan (dat is dan wel een beetje afhankelijk van voor wie je werkt) en je leert er gigantisch veel van.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Aliyaah

Aliyaah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 102


BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 19:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nemine contradicente schreef:
Door in het subforum rechtshulp mensen (proberen te) helpen kan je in ieder geval al een beetje praktijkervaring op doen.


Bedankt!!! Ik zal mijn best doen!!!
_________________


Dit is echt leuk: registreer je hier!!http://www.moneymiljonair.nl/registreren.php?ref=krimo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Aliyaah

Aliyaah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 102


BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 19:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En lechat!!! bedankt... ik weet dat het moeilijk zla wordne om een baan te vinden... Ik hoopte eigelijk omdat ik vorig jaar al een jaar hbo rechten heb gedaan, ik dacht dat het wat makkelijker zou gaan worden.. maar ik denk dat dat niet zal gaan..

dank jullie allemaal alvast voor jullie reactie...

als iemand nog ideeen heeft... ik hoor ze graag!!!
_________________


Dit is echt leuk: registreer je hier!!http://www.moneymiljonair.nl/registreren.php?ref=krimo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 22:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je in fiscaal recht geinteresseerd bent heeft Loyens & Loeff nog wel wat vacatures uitstaan. Ervaring niet vereist. Moet je even contact opnemen met een van de recruiters, want op de website zie ik ze zo niet.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Aliyaah

Aliyaah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 102


BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2007 1:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Als je in fiscaal recht geinteresseerd bent heeft Loyens & Loeff nog wel wat vacatures uitstaan. Ervaring niet vereist. Moet je even contact opnemen met een van de recruiters, want op de website zie ik ze zo niet.


thanx siss!! ik ga er even achteraan...
_________________


Dit is echt leuk: registreer je hier!!http://www.moneymiljonair.nl/registreren.php?ref=krimo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2007 15:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Quote:
Een vriendin van mij heeft naast de studie parttime als secretaresse gewerkt op een advocatenkantoor, natuurlijk ben je dan niet zo veel inhoudelijk bezig, maar je ziet wel vanalles langs komen en ervaart de sfeer...
Dat is niet zo natuurlijk hoor. Je kunt heel erg inhoudelijk bezig zijn in zo'n baan (dat is dan wel een beetje afhankelijk van voor wie je werkt) en je leert er gigantisch veel van.
Dan zal in mijn voorbeeld vast dat gedeelte tussen haakjes een rol hebben gespeeld. Wink
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 06 feb 2007 22:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mr. Green
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ingrid2



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 20


BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 16:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had mijn p ook nog niet binnen maar heb in de zomer gewoon een brief gestuurd naar een notariskantoor waarin ik heb uitgelegd dat ik begrijp dat het het kantoor eigenlijk alleen maar geld en tijd kost maar dat het voor mij wel een mooie kans zou zijn om een kijkje in hun keuken te nemen, en dat ik hoopte dat door mijn inzet ik toch enige toegevoegde waarde kon bieden. Ik had binnen 2 dagen een brief terug dat ik kon komen werken. Dat is van beide kanten bevallen en nu werk ik er gemiddeld 2 dagen per week. Af en toe zwaar, maar heel leuk! Leuker en leerzamer dan het collegebankje Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds