Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu za 01 jun 2024 8:48
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

OV studentenkaart inleveren en OV chip dan?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stephan

stephan




Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 112


BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2009 14:23    Onderwerp: OV studentenkaart inleveren en OV chip dan? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Net een boete van €272 betaald aan de ib groep omdat ik anderhalf maand onterecht in het bezit was van een OV-studentenkaart.

Had blijkbaar op 1 mei geen recht meer op deze kaart, dus kreeg netjes begin juni een brief (verstuurd op 29 mei) dat ik hem in moest leveren en een boete had van €136. Ik ingeleverd op 11 juni, krijg ik nu weer een boete van €136 voor de periode 1-14 juni.

Ok dat was alleen om te klagen, uiteraard heb ik bezwaar gemaakt, maar dat zal wel niks uithalen. Nu een andere vraag:

"mijn ov chipkaart" de ib groep wist mij slechts te melden dat dit niet via hun gaat. Nu heb ik geen zin om weer 15 minuten on hold gezet te worden als ik de ovchip lijn bel, dus ik vroeg mij af of iemand anders al te maken heeft gehad met dezelfde situatie en of je deze nu mag houden of niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tesh88



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2009 10:34    Onderwerp: Re: OV studentenkaart inleveren en OV chip dan? Reageer met quote Naar onder Naar boven

stephan schreef:
Net een boete van €272 betaald aan de ib groep omdat ik anderhalf maand onterecht in het bezit was van een OV-studentenkaart.

Had blijkbaar op 1 mei geen recht meer op deze kaart, dus kreeg netjes begin juni een brief (verstuurd op 29 mei) dat ik hem in moest leveren en een boete had van €136. Ik ingeleverd op 11 juni, krijg ik nu weer een boete van €136 voor de periode 1-14 juni.

Ok dat was alleen om te klagen, uiteraard heb ik bezwaar gemaakt, maar dat zal wel niks uithalen. Nu een andere vraag:

"mijn ov chipkaart" de ib groep wist mij slechts te melden dat dit niet via hun gaat. Nu heb ik geen zin om weer 15 minuten on hold gezet te worden als ik de ovchip lijn bel, dus ik vroeg mij af of iemand anders al te maken heeft gehad met dezelfde situatie en of je deze nu mag houden of niet.


Wat raar zeg, ik heb zoiets nog niet meegemaakt, terwijl ik in het bezit ben van zowel een studentenkaart als een OV-chipkaart.

Bovendien is de OV-chipkaart nog niet overal ingevoerd, daar waar dat nog niet is ingevoerd dien je dus nog de oude studentenkaart te gebruiken.

Een bezwaar zou dus zeker niet kansloos zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 552


BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2009 12:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is niet zo slim, je weet toch wanneer je stufi ophoudt en wanneer je dus je OV moet inleveren? Ik heb al een notitie in mijn agenda gemaakt voor eind augustus.

Er staat duidelijk op de website van de IB-Groep:
Lever de kaart op tijd in. Uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je er geen recht meer op hebt. Lever je de kaart later in, dan kost je dat € 68,- per halve maand.

Bezwaar maken is overigens zeker nuttig, want je boete zou "slechts" € 204 moeten zijn!

Wat betreft de OV chip, ik heb dat ding nog niet eens. Al had ik hem wel moeten hebben, volgens studentenreisbewijs.nl. Ik heb inmiddels al drie keer een extra pasfoto ingeleverd. Dat wordt onhandig als ik een keer in Rotterdam ben...

Het meest waarschijnlijke lijkt me dat je studenten OV-chip omgezet kan worden in een "gewone" OV-chip, dus dan zou je hem niet hoeven in te leveren. Dit blijkt ook uit de FAQ van studentenreisbewijs.nl:

Quote:
Hoe zit het met de Studenten OV-chipkaart als mijn studiefinanciering (tijdelijk) stopt?
Als je (tijdelijk) geen recht op studiefinanciering hebt, moet je – net als nu – je papieren OV-studentenkaart inleveren (zie www.ib-groep.nl). Je Studenten OV-chipkaart hoef je niet in te leveren. Deze kun je blijven gebruiken als persoonlijke OV-chipkaart, uiteraard zónder het studentenreisrecht. Let op: je kunt je persoonlijke chipkaart pas gebruiken nadat je bij een verkoop- en informatiepunt je studentenreisrecht hebt laten verwijderen (zie www.ov-chipkaart.nl voor de locaties).

en
Quote:
Wat moet ik met de Studenten OV-chipkaart doen als ik mijn papieren OV-studentenkaart heb ingeleverd?
Je Studenten OV-chipkaart hoef je niet in te leveren. Deze kun je blijven gebruiken als persoonlijke OV-chipkaart, uiteraard zónder het studentenreisrecht. Let op: je kunt je persoonlijke chipkaart pas gebruiken nadat je bij een verkoop- en informatiepunt je studentenreisrecht hebt laten verwijderen (zie www.ov-chipkaart.nl voor de locaties).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 552


BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2009 13:05    Onderwerp: Re: OV studentenkaart inleveren en OV chip dan? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tesh88 schreef:
stephan schreef:
Net een boete van €272 betaald aan de ib groep omdat ik anderhalf maand onterecht in het bezit was van een OV-studentenkaart.

Had blijkbaar op 1 mei geen recht meer op deze kaart, dus kreeg netjes begin juni een brief (verstuurd op 29 mei) dat ik hem in moest leveren en een boete had van €136. Ik ingeleverd op 11 juni, krijg ik nu weer een boete van €136 voor de periode 1-14 juni.

Ok dat was alleen om te klagen, uiteraard heb ik bezwaar gemaakt, maar dat zal wel niks uithalen. Nu een andere vraag:

"mijn ov chipkaart" de ib groep wist mij slechts te melden dat dit niet via hun gaat. Nu heb ik geen zin om weer 15 minuten on hold gezet te worden als ik de ovchip lijn bel, dus ik vroeg mij af of iemand anders al te maken heeft gehad met dezelfde situatie en of je deze nu mag houden of niet.


Wat raar zeg, ik heb zoiets nog niet meegemaakt, terwijl ik in het bezit ben van zowel een studentenkaart als een OV-chipkaart.

Bovendien is de OV-chipkaart nog niet overal ingevoerd, daar waar dat nog niet is ingevoerd dien je dus nog de oude studentenkaart te gebruiken.

Een bezwaar zou dus zeker niet kansloos zijn.


Ehh... Heb je de post wel goed gelezen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mr. in spé

Mr. in spé

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2009 13:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle,

Een paar keer een extra foto inleveren is ook niet slim hoor. Eén keer is voldoende.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 552


BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2009 14:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mr. in spé schreef:
Chantalle,

Een paar keer een extra foto inleveren is ook niet slim hoor. Eén keer is voldoende.

Zeg dat tegen de medewerkers van het postkantoor.
Elk jaar in januari zeggen ze tegen mij dat ik een extra foto moet inleveren voor de OV chip. De tweede en derde keer zei ik dat ik dat al één resp twee keer had gedaan, maar het moest alsnog, "voor de zekerheid".

Dit jaar daarentegen vroeg de medewerker mij "Heb je al eens een extra foto ingeleverd?" Toen heb ik bevestigend geantwoord en hoefde ik dat niet opnieuw te doen.

Waarschijnlijk is dat nu de reden waarom ik geen OV chip heb. Als ik nou maar wel voor de vierde keer een extra foto had ingeleverd, had ik nu wel een OV chip gehad!

Drie keer inleveren is inderdaad niet slim. Vier keer had slimmer geweest Razz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
erikjanneman

erikjanneman

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 35


BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 12:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
Mr. in spé schreef:
Chantalle,

Een paar keer een extra foto inleveren is ook niet slim hoor. Eén keer is voldoende.

Zeg dat tegen de medewerkers van het postkantoor.
Elk jaar in januari zeggen ze tegen mij dat ik een extra foto moet inleveren voor de OV chip. De tweede en derde keer zei ik dat ik dat al één resp twee keer had gedaan, maar het moest alsnog, "voor de zekerheid".

Dit jaar daarentegen vroeg de medewerker mij "Heb je al eens een extra foto ingeleverd?" Toen heb ik bevestigend geantwoord en hoefde ik dat niet opnieuw te doen.

Waarschijnlijk is dat nu de reden waarom ik geen OV chip heb. Als ik nou maar wel voor de vierde keer een extra foto had ingeleverd, had ik nu wel een OV chip gehad!

Drie keer inleveren is inderdaad niet slim. Vier keer had slimmer geweest Razz


Ik heb toen ik mijn eerste OV kaart ophaalde een extra foto ingeleverd. Daarna niet meer. 2 Maanden geleden (ben nu vierde jaars) kreeg ik een ov chipkaart thuis. Lekker oude foto (toen ik hem inleverde was hij al 2 jaar oud, dus nu is het helemaal fraai). Maargoed, ik heb hem nog niet gebruikt, zit niet eens in mijn portemenee...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
stephan

stephan




Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 112


BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2009 17:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Topic en hele ovchipkaart even vergeten, maar tja niet slim:
Heb geen lening, dus enige wat ik had was mijn ov jaarkaart. Zou makkelijk geweest zijn als je een duidelijke herinnering kreeg, deze kreeg ik pas min of meer met een boete (andere envelop).

En wat betreft de ovchipkaart: laatst toevallig een keer geprobeerd en die werkt gewoon, vraag mij af of dit iets is wat ze niet voorzien hebben aangezien er geen boete of iets dergelijks opstaat... ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds