Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 7:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Normering Belastingrecht UL
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 0:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lekker stom weer tuurlijk valt die in box 1. Weer niet goed opgelet. Zo stom altijd bij mij. En die vraag van het baksteen-arrest??
Ik had trouwens bij die AB vraag, dat ben een aanmerkelijk belang had. Ik dacht namelijk via zijn vrouw en via zijn moeder. Maar zal er wel naast zitten erg lastige vraag vond ik het.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.


Laatst aangepast door Patricia20 op ma 15 jun 2009 0:26, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 0:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Lekker stom weer tuurlijk valt die in box 1. Weer niet goed opgelet. Zo stom altijd bij mij. En die vraag van het baksteen-arrest??


Die had ik ook verkeerd. Ik had geloof ik ook het antwoord van het vorige tentamen gegokt. Het lijkt me niet meer dan redelijk dat alle antwoorden goed gekeurd worden van die vraag; mede omdat het een arrest betreft dat niet is opgegeven..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 0:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee het staat heel erg onhandig omschreven op pagina 207 van hoofdzaken. Maar ik kom er nog niet uit. Volgens mij heb ik die vraag gewoon goed.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 0:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wingie schreef:
Schandalig dat alle mogelijkheden om contact op te nemen met de staff van Belastingrecht de studenten wordt ontnomen.

Zeker twee vragen van het tentamen waren dubieus (alle mogelijkheden konden niet), de vraag met ene Robert en de twee vennoten en de vraag met de schoonmoeder en het a.b.

De docenten lijken hiermee de -zeer terechte- stormvloed aan reacties van het vorige tentamen te willen ontwijken terwijl ze zelf wel wat uit te leggen hebben over de herkansing.



Ik had bij die vraag over robert en die vennoten antwoord D. Voor alle 3 vindt belastingheffing plaats in box 3. Robert is namelijk geen ondernemer, hij voldoet niet aan het urencriterium. Robert heeft ook geen onderneming en geniet ook geen winst uit onderneming, dan valt box 1 af. Er staat ook in de vraag dat het om een belegging gaat.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 0:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Nee het staat heel erg onhandig omschreven op pagina 207 van hoofdzaken. Maar ik kom er nog niet uit. Volgens mij heb ik die vraag gewoon goed.


Ik vindt het niet kunnen. We moesten de algemene lijnen van de stof kennen en er zijn geen arresten opgegeven. Dan kun je het niet maken om iets over een arrest te vragen op pagina 207 van het boek..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 9:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou zo erg algemeen vond ik het tentamen ook niet. Voor een niveau 100 vak vond ik beide tentamens behoorlijk pittig.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 13:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een beetje zitten nadenken over de normering...

Dit is dus de oude normering van het oude tentamen;

Quote:
De berekening is als volgt:

30 punten voor de mc-vragen = 80% van het totaal

10 punten voor de open vraag x 0.75 = 7.5 punten voor de open vraag = 20% van het totaal

Tel bij elkaar op: 0.75 x punten voor de open vraag plus punten voor de mc-vragen

Dit is het totaal aantal behaalde punten waarop het eindcijfer (op tienden afgerond) wordt berekend.

Het ICLON heeft in eerste instantie een cijferlijst geleverd op basis van de berekening 25/75%. Dit is inmiddels gecorrigeerd naar 20/80%.



Dit is de nieuwe normering van het oude tentamen;
Quote:
Verwerking scores ICLON

Zoals toegezegd hebben wij navraag gedaan bij het ICLON omtrent de normering. Zoals u weet heeft dit tentamen 30 mc-vragen die elk een punt opleveren én de open vragen, die maximaal 7,5 punten (uw score van de open vragen x 0,75) kunnen opleveren voor de eindscore bij het ICLON. Maximumscore is derhalve 37,5.

Het ICLON hanteert de navolgende formule voor het berekenen van de cijfers:

0.5 x (maximum – gokscore) + gokscore levert de cesuur. Cesuur betekent: de laagst voldoende score.

Deze berekeningsformule is de standaardformule die de universiteit gebruikt. De gokscore is 7,5. Dit is een standaardscore bij 30 mc-vragen. Immers, men heeft 25% kans door gokken goed te scoren. Deze gokscore-afspraak is ook een standaard berekeningsformule die het ICLON en de universiteit hanteren.

Terug naar de berekening van de cesuur:

0.5 x (37,5 – 7,5) + gokscore = 22,5. Dit aantal punten levert dus de laagst voldoende score op.

Vanaf dit punt (22,5) worden de scores naar boven en naar beneden doorgerekend.

Kijkt u hiervoor in de bijgeleverde scorelijst, dan ziet u precies dat de eerste zes (afgerond uiteraard) te behalen valt met 22,5 punten en de lijst zowel naar boven als naar beneden navenant de ophoging c.q. verlaging aangepaste resultaten geeft.


Is het nou niet zo dat je het aantal goede mc-vragen (de punten daarvan) moet nemen + 0,75 x het behaalde aantal punten (van de 10) bij het open gedeelte?

Dus met mijn 22 goed is 22 punten. Dan moet ik toch nog 0,5 punten halen bij de open vragen voor een voldoende?

Of klopt dit niet? Embarassed
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Cytherea schreef:

Verwerking scores ICLON

Zoals toegezegd hebben wij navraag gedaan bij het ICLON omtrent de normering. Zoals u weet heeft dit tentamen 30 mc-vragen die elk een punt opleveren én de open vragen, die maximaal 7,5 punten (uw score van de open vragen x 0,75) kunnen opleveren voor de eindscore bij het ICLON. Maximumscore is derhalve 37,5.

Is het nou niet zo dat je het aantal goede mc-vragen (de punten daarvan) moet nemen + 0,75 x het behaalde aantal punten (van de 10) bij het open gedeelte?

Dus met mijn 22 goed is 22 punten. Dan moet ik toch nog 0,5 punten halen bij de open vragen voor een voldoende?

Of klopt dit niet? Embarassed [/b]


Een lap tekst, ik denk dat ik hem helemaal snap en ik denk dat je gelijk hebt. Het staat allemaal omschreven in wat ik vet heb gemaakt.

Dus totaal zijn er 37.5 punten te behalen. 30 uit de multiple-choice en 7.5 uit de open vragen.

De multiple-choice wordt zo berekend: aantal goed = totaal aantal punten

De open vraag is het aantal punten dat je hebt gescoord x 0.75 dus het maximum is 7.5

Dan punten multiple-choice en open vragen bij elkaar optellen = totaal aantal punten voor het tentamen dat nog moet worden omgezet in een cijfer.

Dus in jouw geval cytherea, stel je hebt 22 punten goed bij de open vragen en 10 punten (=7.5) gehaald bij de open vragen dan heb je een totaal van 29.5 van de 37.5 gehaald. Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 15:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Nobility: ik hoop dat de normering ook zo is.

En ik heb goed nieuws: er zijn bij twee mc-vragen 2 antwoorden goed gekeurd (waaronder het oude antwoord van het tentamen m.b.t. het baksteenarrest). Hierdoor heb ik 23 mc-vragen goed. Volgens de oude normering zou ik hierdoor een 6 hebben. (even afkloppen Laughing )
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 17:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb er nu 21 goed. Met de open vragen moet dat toch ook wel voldoende zijn denk ik. Als de open vraag x0.75 is, hwb ik nog 2 punten van de open vraag nodig. Dat heb ik wel denk ik.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 18:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat ze wel dezelfde normering gebruiken. Maar voor de zekerheid heb ik ze wel al gemaild over de normering. Maar ik denk niet dat ze heel snel zullen reageren. Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 20:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ze hebben nu bij nog 2 meer vragen 2 antwoorden goed gerekend. Helaas maakte dat voor mij niets uit.. Maar in totaal 4 vragen met elk 2 goede antwoorden. Was dit bij het vorige tentamen ook zo? (die heb ik niet gemaakt) Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 21:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor mij maakte dat ook niet uit. Ik had die vragen al goed. Bij het vorige tentamen hebben ze volgens mij geen vragen aangepast. Ik hoop heel erg op een voldoende, dan ben ik er maar vanaf.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds