Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 7:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Mogelijkheid tot herkansen tentamen
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 552


BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 0:39    Onderwerp: Mogelijkheid tot herkansen tentamen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vroeg me af wat voor mogelijkheid tot herkansen andere universiteiten bieden.

Bij de UU kun je namelijk niet herkansen. Er is slechts een mogelijkheid tot reparatie mocht je tussen de 4 en 5,4 (of zoiets) hebben gehaald. Als je dat 2e tentamen goed maakt, wordt je onvoldoende gerepareerd naar een 6.

Ik heb er nooit gebruik van hoeven maken, maar ik kon ook geen 6 herkansen om op die manier het cijfer te verbeteren. 1 slechte dag en daar gaat je cum laude!

Ik heb begrepen dat de UU (en specifiek de rechten faculteit) 1 van de weinige universiteiten is die dit op deze manier doet. Is dit ook zo?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 1:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij kun je in Leiden met een 6 nog wel cum laude slagen, zolang je gemiddelde maar 8 of hoger is. Een voldoende kan niet worden herkanst.

Chantalle schreef:
Er is slechts een mogelijkheid tot reparatie mocht je tussen de 4 en 5,4 (of zoiets) hebben gehaald. Als je dat 2e tentamen goed maakt, wordt je onvoldoende gerepareerd naar een 6.

Ah, merkwaardig. Misschien om te voorkomen dat iemand met opzet een tentamen verknoeit om via de herkansing nog een kans op een 7 of hoger te hebben? Wat gebeurt er als je je wel aanmeldt voor een tentamen maar niet komt opdagen, of als je wel komt opdagen maar niets inlevert?

Voor zover ik weet kun je in Leiden een onvoldoende vol herkansen. In het eerste jaar zijn de regels volgens mij wat strenger, maar de details daarvan ken ik niet.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 552


BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 11:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Wat gebeurt er als je je wel aanmeldt voor een tentamen maar niet komt opdagen, of als je wel komt opdagen maar niets inlevert?


Dan mag je het jaar erop het vak opnieuw doen. Inclusief alle werkgroepen en hoorcolleges, want er is bij vrijwel elk vak een aanwezigheidsverplichting. Zelfs in de masters... Gevolg van niet houden aan die verplichting: geen mogelijkheid tot reparatie meer en soms uitsluiting van het vak.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wingie



Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 14:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
bona fides schreef:

Wat gebeurt er als je je wel aanmeldt voor een tentamen maar niet komt opdagen, of als je wel komt opdagen maar niets inlevert?


Dan mag je het jaar erop het vak opnieuw doen. Inclusief alle werkgroepen en hoorcolleges, want er is bij vrijwel elk vak een aanwezigheidsverplichting. Zelfs in de masters... Gevolg van niet houden aan die verplichting: geen mogelijkheid tot reparatie meer en soms uitsluiting van het vak.


Ohh wat betreft het niets inleveren bij een tentamen in Leiden heb ik eigenlijk (nog) geen idee wat de consequenties zijn.

Op dit moment geldt voor mij (bachelor 2) de regeling dat je alleen een 4 of een 5 mag herkansen. Kom je niet opdagen op het tentamen, dan mag je ook nog meedoen aan de herkansing.

Alleen heb ik geen idee of ze het niets inleveren tellen als 'niet komen opdagen' of gewoon een 1.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
equity



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 14


BerichtGeplaatst: do 25 dec 2008 0:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In de tijd dat ik in Maastricht studeerde (let wel, ik ben 3 jaar geleden afgestudeerd, nog voor de BaMa structuur) was er voor elk blok een herkansing mogelijk. Zelfs als je een 6, 7 of 8 had kon je herkansen. Het cijfer van de herkansing telde dan wel, ook al had je op de herkansing slechter gescoord dan op de eerste toets.

Als je de herhansing ook niet haalde kon je het volgende jaar het hele blok opnieuw doen, inclusief nog een herkansing. Veel mensen volgden dan 2 blokken tegelijk, dat was (over het algemeen) goed te doen.

Als ik dat zo lees zijn we hier in Limburg lekker verwend;)

Ik weet wel dat de regels later zijn veranderd door de BaMa structuur. Hoe en wat weet ik niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 25 dec 2008 13:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op de EUR mocht je een aantal jaren geleden altijd herkansen, dus ook bij een voldoende. Het hoogste cijfer gold dan (op zich een mooi systeem!) In de nieuwe structuur die dit jaar geldt mag je max 3 herkansingen per jaar doen. Een voldoende mag niet meer verbeterd worden.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds