Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 4:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Lezen ter voorbereiding van een hoorcollege
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MarijnP



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 321


BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2006 14:41    Onderwerp: Lezen ter voorbereiding van een hoorcollege Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na deze week nog een soort introductieweek te hebben gehad, gaat mijn rechtenstudie volgende week echt van start. Nou heb ik opgezocht wat ik moet toen ter voorbereiding van mijn eerste college strafrecht en dat is het doorlezen van de eerste 3 hoofdstukken van het boek Capita Strafrecht; +- 100 pagina's.

Hoe pakken jullie dit aan? Lezen jullie het heel secuur door of heel globaal? Maak je ondertussen aantekeningen? Dat soort dingen wil ik graag weten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2006 15:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien zal ik wel een zeer slecht voorbeeld zijn, maar ik heb dat vak in één keer gehaald (met een 7) en heb Capita (destijds) nooit geopend Hypocrite

Maar een politiek correct antwoord nu:
Als je de leerstof heel erg goed in de vingers wilt krijgen, kan het gewoon niet fout gaan door gewoon bij te blijven met het lezen. Het vantevoren lezen heeft als voordeel dat je dieper over het stof kunt nadenken en er ook kritischer naar gaat kijken. De mening van Prof. Mevis (met alle respect) is net zo veel waard als jouw mening. Nu nog alles op een rijtje krijgen en 'that's it' Wink

Heel erg veel succes met je studie en welkom op de EUR studiegenoot Yesss Good
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2006 16:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Soms mist de tijd, maar in principe probeer ik de tekst met aandacht door te lezen. Daarmee bedoel ik dat ik bij het lezen erop let dat ik begrijp wat er staat. Als je eenmaal de concentratie hebt gevonden kun je redelijk snel door de stof heenkomen, al is het aan te raden om af en toe even wat anders te doen. Het nadeel van zo'n voorbereiding is dat je tijdens het hoorcollege niet veel nieuws hoort, maar je komt er dan wel achter of je alles goed begrepen hebt.

Uiteindelijk is de truc dat je het materiaal interessant gaat vinden. Dus niet alleen "strafrecht is best interessant", maar ook "ik vind het fijn om te weten waarom de rechter-commissaris wel, en de officier van justitie niet die en die bevoegdheid mag uitoefenen".
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2006 19:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volento Deo schreef:
Misschien zal ik wel een zeer slecht voorbeeld zijn, maar ik heb dat vak in één keer gehaald (met een 7) en heb Capita (destijds) nooit geopend Hypocrite

Dat is echt zoooo irritant! Evil or Very Mad

Bij Inleiding tot de Rechtswetenschap heb ik het destijds heel secuur doorgelezen en aantekeningen gemaakt. Echter, als je tijd zo beperkt is (ik ben deeltijder en heb een full time baan) en je volgt meerdere vakken, dan wordt dat lastig. Ik lees in elk geval wel alles (hou dit goed bij, want anders lukt het je echt niet als de tentamens daar zijn) en tegenwoordig streep ik maar dingen aan die me belangrijk lijken en that's it.

Het hangt ook een beetje van het vak af. In Historische Ontwikkeling van het Recht zat bijvoorbeeld wel ontzettend veel tijd; in Internationaal een stuk minder.

Geloof me: als je nu extra aandacht aan de dingen geeft levert je dat in komende jaren een heel stuk minder werk op.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: za 09 sep 2006 1:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Volento Deo schreef:
Misschien zal ik wel een zeer slecht voorbeeld zijn, maar ik heb dat vak in één keer gehaald (met een 7) en heb Capita (destijds) nooit geopend Hypocrite

Dat is echt zoooo irritant! Evil or Very Mad

Sjorriej Embarassed. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de werkgroepen heel erg goed gevolgd had. Het was een Marokkaanse docent, dus het kon gewoon niet misgaan met strafrecht.............grapjuh! Puh wink Very Happy

tikSimone schreef:
Geloof me: als je nu extra aandacht aan de dingen geeft levert je dat in komende jaren een heel stuk minder werk op.

Dat is inderdaad zo Yesss
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mirjam28



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 70


BerichtGeplaatst: za 09 sep 2006 20:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat mij erg geholpen heeft: alle (in bijv. Capita) genoemde wetsartikelen meteen opzoeken, markeren en even doorlezen. Je wettenbundel mag mee naar het tentamen, dus ik vind het absoluut de moeite waard. Ik weet van vrienden dat ze dit ook doen.
Succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 0:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mirjam28 schreef:
Je wettenbundel mag mee naar het tentamen...

Gelukkig wel ja Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds