Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 9:48
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Kwestie Mauro
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dirkpostma



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 19


BerichtGeplaatst: za 29 okt 2011 13:46    Onderwerp: Kwestie Mauro Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb aantal vragen inzake de kwestie Mauro. Ik zie op dit forum nog geen topic hierover (heb ik verkeerd gekeken..?)

1. Er wordt gezegd dat de kamer zich niet moet bezighouden met individuele gevallen. Maar, de minister neemt wel besluiten in individuele gevallen. Aan wie legt de minister verantwoording af voor deze beslissingen?

Voor zover ik weet moet minister voor heel zijn handelen verantwoording afleggen aan de kamer, dus ook voor beslissingen in individuele gevallen. Hiervan uitgaande is het dus terecht dat de kamer zich hier mee bezig houdt. Aan de andere kant raakt dit wel het principe van de trias politica, de minister kan immers de rechter overrulen.

Kortom: wat zijn is het controle mechanisme bij beslissingen op grond van discretionaire bevoegdheid van een Minister?


2. Mauro was in 2007 al volledig uitgeprocedeerd. Wat is de reden dat hij destijds niet direct is uitgezet? Hij had naar ik begrijp een vertrek-verplichting en er was een ticket voor hem geregeld, maar... als hij dan niet vrijwillig gaat, waarom grijpt de sterke arm dan niet in? Zou dat eigenlijk wel moeten, maar is dat simpelweg "vergeten"? Ik kan dit nergens echt goed vinden hoe dit zit.

NB: ik ben stem D66, dus het gaat mij in dit geval puur om de procedures, niet zozeer de politieke mening, want ik vind dat hij, zeker nu, zou moeten kunnen blijven, of hij nu gelogen heeft of niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 29 okt 2011 16:24    Onderwerp: Re: Kwestie Mauro Reageer met quote Naar onder Naar boven

dirkpostma schreef:
Kortom: wat zijn is het controle mechanisme bij beslissingen op grond van discretionaire bevoegdheid van een Minister?

De rechter. De Raad van State heeft in deze zaak inderdaad geoordeeld dat de minister zijn discretionaire bevoegdheid op rechtmatige wijze (niet) heeft toegepast.

De minister is binnen de grenzen gebleven van zijn beleidsvrijheid. De rechter mag niet verder gaan in zijn toetsing, omdat hij anders op de stoel van de minister (van het bestuur) gaat zitten.

dirkpostma schreef:
Aan de andere kant raakt dit wel het principe van de trias politica, de minister kan immers de rechter overrulen.

Nee, als de minister terugkomt op zijn beslissing overrulet hij alleen zichzelf, niet de rechter. Van de rechter had hij ook mogen beslissen om Mauro wél te laten blijven. Uiteraard kan zo'n beslissing dan wel gevolgen hebben voor andere gevallen in verband met het gelijkheidsbeginsel.

De Kamer probeert nu in feite op de stoel van het bestuur te gaan zitten. Het is echter niet de taak van de Kamer om het land te besturen. In die zin lijkt het me staatsrechtelijk gezien bedenkelijk wat er nu (voor de zoveelste keer weer) gebeurt.

Aan de andere kant lijkt het me ook wel vreemd als de Kamer geen enkele controle zou mogen uitoefenen op de manier waarop de minister zijn beleidsvrijheid invult.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Purus Lusor



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 28


BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011 21:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je het mij vraagt wordt de zaak Mauro gebruikt voor politieke doeleinden.

Ik heb jaren gewerkt met asielzoekers en als er iets politiek gevoelig ligt is dat het wel.

Zoals ik het zie is de politiek zich bezig aan het houden met juist dat waarvoor het IND er is.

We hebben in Nederland een asielbeleid en zover ik het weet is deze ondergeschikt aan het Europese asielbeleid.

Ik vraag me af waar in dit geval (en voorgaande in de media overtrokken, geromantiseerde of zieliger gemaakte gevallen) er sprake is van: "zonder aanziens des persoons"

Het land van herkomst is "veilig".
Persoon in questie heeft daar familie.
Persoon in questie heeft niet te vrezen voor zijn leven vanwege politieke instelling of in het verleden begane daden.

Als Mauro gewoon voldoet aan dat wat er voorgeschreven staat voor uitzetting dan ben ik van mening dat de politiek dit dient na te leven en niet te misbruiken voor hun eigen politieke belangen.

Het zoeken naar een compromie in de vorm van een studie vergunning (of zoiets) is puur zieltjes winnen, dat hierover zelfs debatten plaatsvinden vind ik geldverspilling...er zijn belangrijkere dingen in dit land.

Begrijp mij niet verkeerd, Mauro heeft recht op een goed leven, maar hij heeft in Nederland goede opvang genoten en wist tijdig dat er een tijd zou aanbreken waarin hij weer terug zou (moeten) keren naar het land van herkomst.

Ik vraag mij nu ook af wat het nut nog is van het asielbeleid, de IND en de rechterlijke macht in Nederland danwel Europa als politieke partijen dergelijke situatie gebruiken om een individu een voorkeursbehandeling te geven met als oogmerk er politiek gezien winst mee te behalen.

Ik heb schrijnendere situatie meegemaakt waarover nooit iets in de media is beland nog door de politiek is ge-/misbruikt.

Ik meende trouwens de de 2e kamer ervoor was om beleid te maken en hierop te controleren en niet om ook nog eens het beleid uit te voeren...corrigeer me als ik fout zit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Purus Lusor



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 28


BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011 20:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben tot in verhouding met velen hier op dit forum een leek, maar kan iemand mij dit beantwoorden.

Unicef begint zich te bemoeien met de zaak Mauro en er is zelfs al een ergens een titel waar het volgende staat:

"De vrije val van het CDA (gaat UNICEF Rutte-1 redden?)"

Als men zoekt voor informatie in deze zaak wordt de naam Mauro onherroepelijk verbonden met het CDA.

Het journaal meld al dat er wordt gekeken naar de mogelijkheid voor een studievisum om Mauro in Nederland te kunnen behouden zodat hij zijn studie kan afmaken.

En wat als dat studie visum is afgelopen?
Dan weer deze hele media/politieke show?

Is hier geen sprake van discriminatie jegens de lotgenoten van Mauro welke in soortgelijke situaties verkeren?

Misbruikt het CDA hier niet haar politieke positie om een individu te bevooroordelen?

Volgens een bericht van UNICEF stelt het kinderfonds van de Verenigde Naties dat uitzetting van alleenstaande minderjarige asielzoekers als Mauro, die langer dan vijf jaar in Nederland verblijven, in strijd is met het Kinderrechtenverdrag van de VN.

Hoe kan hier nog sprake van zijn?
Mauro is 18 jaar en dit verdrag is alleen van toepassing op kinderen van onder de 18.

Internationaal verdrag inzake de rechten van het kind.

Ik heb het doorgelezen, maar ik kan niets vinden waaruit zou blijken dat uitzetting van Mauro hiermee in strijd zou zijn.

Art. 28 van de Vreemdelingenwet stelt de bevoegdheden van de minister.

De minister heeft openlijk geuit dat Mauro geen verblijfsvergunning krijgt, is hiermee uitzetting dan niet gerechtvaardigd?

Excuseer mijn onkunde of domme opmerkingen, maar ik leer uit dergelijke discussies.
_________________
Ik ben maar een simpele ex beveiligingsbeambte met minimale wetskennis.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011 23:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Purus Lusor schreef:
Is hier geen sprake van discriminatie jegens de lotgenoten van Mauro welke in soortgelijke situaties verkeren?

Personen in soortgelijke situaties zullen een beroep kunnen doen op het gelijkheidsbeginsel.

Quote:
Misbruikt het CDA hier niet haar politieke positie om een individu te bevooroordelen?

Ik denk niet dat het CDA blij is met deze zaak! Er wordt hier juist met het CDA een spelletje gespeeld.

Quote:
De minister heeft openlijk geuit dat Mauro geen verblijfsvergunning krijgt, is hiermee uitzetting dan niet gerechtvaardigd?

Juridisch is de zaak al sinds de uitspraak van de Raad van State duidelijk. Politiek gezien kan de minister door de Kamer gedwongen worden om terug te komen op zijn eerdere beslissing (en juridisch kan hij dat ook).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Thomas-87



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 278


BerichtGeplaatst: za 05 nov 2011 16:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eerst zoeken dan iets roepen, verwijdert
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 05 nov 2011 20:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thomas-87 schreef:
Eerst zoeken dan iets roepen, verwijdert

Haha, ik wilde je net een link geven naar de uitspraak van de Raad van State.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Thomas-87



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 278


BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011 15:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die had ik dus gevonden Wink Ik vind dat er wel erg makkelijk aan dat gezinsleven argument voorbij wordt gegaan maar dat zal wel met mijn politieke voorkeur te maken hebben...

Spekman van de Pvda had een wetsvoorstel ingediend voor 'vernederlandste' jongeren.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33068-3.html?zoekcriteria=%3fzkt%3dUitgebreid%26pst%3dStaatsblad%257CStaatscourant%257CTractatenblad%257CParlementaireDocumenten%26vrt%3dspekman%2bmauro%26zkd%3dInDeGeheleText%26dpr%3dAlle%26spd%3d20111106%26epd%3d20111106%26sdt%3dDatumPublicatie%26ap%3d%26pnr%3d1%26rpp%3d10&resultIndex=0&sorttype=1&sortorder=4

Als je dat stukje leest neig je wat meer in het voordeel van het vernietigde vonnis van de rechtbank te denken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jet



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 322


BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011 19:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoorde gister dat er maar 75 gelijksoortige gevallen als Mauro zijn. Waarom dan deze niet allemaal een verblijfsvergunning geven en vanaf dan opnieuw starten met het beleid?

Elke nieuw binnen gekomen zaak kan dan sneller afgewikkeld worden. Er hoeft niet terug gegrepen te worden op eerder gedane af- en uitspraken in een zaak.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 774


BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Omdat dan de volgende groep uitzonderingsgevallen zich zal aandienen met een zielig verhaal.

Bovendien is onvermijdelijk dat al deze uitzonderingsgevallen hun familie naar het hollandse paradijs gaan overhalen onder de noemer gezinshereniging. Nu ze in Angola Portugees spreken en onderwijs vaak voor de lagere klassen niet goed beschikbaar is, importeren we dus een hoop mensen die kansloos zijn in Nederland wat betreft taal, integratie en arbeidsethos, die geen werk zullen kunnen krijgen maar wel in leven moeten worden gehouden met een dak over hun hoofd en sneller in de criminaliteit zullen belanden.

En dat terwijl we hier al genoeg problemen hebben, zoals bijvoorbeeld hoe onze oudjes erbij liggen.

Wat mij betreft staat de deur wagenwijd open voor iedereen die door opleiding en/of werkervaring en/of werkgelegenheid bieden via een onderneming een zinvolle bijdrage kan leveren aan Nederland en kan voorzien in zijn eigen behoeften. Maar we moeten echt ophouden met democratisch tot stand gekomen regelgeving te derogeren door elke keer de naleving ervan ter discussie te stellen, merendeels niet wegens de persoon in kwestie die zich in de media profileert, maar wegens politieke doeleinden. En door de lasten van de hele wereld op ons te willen nemen, want die draagkracht hebben we niet.

Overigens komen de meeste Angolezen via Portugal de EU binnen en gaan dan naar het paradijs van Nederland, incl. Mauro. Dit is een bekende route, terwijl het eerste EU-land verantwoordelijk is voor de afhandeling van asielaanvragen volgens de geldende afspraken. En allemaal met zielige verhalen over hun familie die er niet meer is, die vervolgens wel staat te wachten op het vliegveld zodra ze teruggestuurd worden. Mauro heeft daar niet alleen een moeder wonen met wie hij vaak in contact is, maar ook een broer en zus. En het land is rijk aan natuurlijke bronnen, met zijn gratis hier genoten opleiding (ook al is het maar MBO-2) zal hij daar een goed leven kunnen opbouwen als hij zich ervoor inzet.
_________________
Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Thomas-87



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 278


BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 23:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Omdat dan de volgende groep uitzonderingsgevallen zich zal aandienen met een zielig verhaal.


Misschien wel terecht... Angola is een van de armste landen van de wereld

Quote:
Bovendien is onvermijdelijk dat al deze uitzonderingsgevallen hun familie naar het hollandse paradijs gaan overhalen onder de noemer gezinshereniging. Nu ze in Angola Portugees spreken en onderwijs vaak voor de lagere klassen niet goed beschikbaar is, importeren we dus een hoop mensen die kansloos zijn in Nederland wat betreft taal, integratie en arbeidsethos, die geen werk zullen kunnen krijgen maar wel in leven moeten worden gehouden met een dak over hun hoofd en sneller in de criminaliteit zullen belanden.
En dat terwijl we hier al genoeg problemen hebben, zoals bijvoorbeeld hoe onze oudjes erbij liggen.


Met de vergrijzing en de steeds kleiner wordende beroepsbevoking kunnen we wel wat verjonging in Nederland gebruiken. Zeker als ze de Nederlandse taal beheersen en een opleiding volgen

Quote:
Wat mij betreft staat de deur wagenwijd open voor iedereen die door opleiding en/of werkervaring en/of werkgelegenheid bieden via een onderneming een zinvolle bijdrage kan leveren aan Nederland en kan voorzien in zijn eigen behoeften. Maar we moeten echt ophouden met democratisch tot stand gekomen regelgeving te derogeren door elke keer de naleving ervan ter discussie te stellen, merendeels niet wegens de persoon in kwestie die zich in de media profileert, maar wegens politieke doeleinden. En door de lasten van de hele wereld op ons te willen nemen, want die draagkracht hebben we niet.


Eens dat alles nogal voor politieke doeleinden wordt gebruikt om een kabinetscrisis te forceren. Ik heb alleen het EVRM een stuk hoger zitten dan de Vw 2000. Die gelukszoekers/ongeluksvermijders uit het land moet houden.

Quote:
En allemaal met zielige verhalen over hun familie die er niet meer is, die vervolgens wel staat te wachten op het vliegveld zodra ze teruggestuurd worden. Mauro heeft daar niet alleen een moeder wonen met wie hij vaak in contact is, maar ook een broer en zus. En het land is rijk aan natuurlijke bronnen, met zijn gratis hier genoten opleiding (ook al is het maar MBO-2) zal hij daar een goed leven kunnen opbouwen als hij zich ervoor inzet


Als het daar echt zo geweldig was en als hij daar echt zo veel perspectieven had dan was hij nooit te vondeling gelegd... Dat land is ondanks het einde van de burgeroorlog nog steeds zo corrupt als de pest. EEen van de armste landen van de wereld. Ik voorzie dan ook niet meer dan een carriere voor hem in een of andere diamantmijn voor een sneetje brood per dag. (Ik ben nog nooit in angola geweest)

Dat land is blijkbaar wel goed om onze koffie, katoen en olie vandaan te halen en een paar eeuwen geleden zelfs 'onze' slaven(!). Maar als er dan een paar naar Europa om een kopje koffie te drinken, katoenen kleding te dragen en auto te rijden moeten ze hun geluk maar in hun eigen land zoeken.

Dat kan je recht noemen maar ik noem dat krom.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Thomas-87



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 278


BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 23:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

double post
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 774


BerichtGeplaatst: di 08 nov 2011 17:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thomas-87 schreef:
Quote:
Omdat dan de volgende groep uitzonderingsgevallen zich zal aandienen met een zielig verhaal.


Misschien wel terecht... Angola is een van de armste landen van de wereld

Quote:
Bovendien is onvermijdelijk dat al deze uitzonderingsgevallen hun familie naar het hollandse paradijs gaan overhalen onder de noemer gezinshereniging. Nu ze in Angola Portugees spreken en onderwijs vaak voor de lagere klassen niet goed beschikbaar is, importeren we dus een hoop mensen die kansloos zijn in Nederland wat betreft taal, integratie en arbeidsethos, die geen werk zullen kunnen krijgen maar wel in leven moeten worden gehouden met een dak over hun hoofd en sneller in de criminaliteit zullen belanden.
En dat terwijl we hier al genoeg problemen hebben, zoals bijvoorbeeld hoe onze oudjes erbij liggen.


Met de vergrijzing en de steeds kleiner wordende beroepsbevoking kunnen we wel wat verjonging in Nederland gebruiken. Zeker als ze de Nederlandse taal beheersen en een opleiding volgen

Quote:
Wat mij betreft staat de deur wagenwijd open voor iedereen die door opleiding en/of werkervaring en/of werkgelegenheid bieden via een onderneming een zinvolle bijdrage kan leveren aan Nederland en kan voorzien in zijn eigen behoeften. Maar we moeten echt ophouden met democratisch tot stand gekomen regelgeving te derogeren door elke keer de naleving ervan ter discussie te stellen, merendeels niet wegens de persoon in kwestie die zich in de media profileert, maar wegens politieke doeleinden. En door de lasten van de hele wereld op ons te willen nemen, want die draagkracht hebben we niet.


Eens dat alles nogal voor politieke doeleinden wordt gebruikt om een kabinetscrisis te forceren. Ik heb alleen het EVRM een stuk hoger zitten dan de Vw 2000. Die gelukszoekers/ongeluksvermijders uit het land moet houden.

Quote:
En allemaal met zielige verhalen over hun familie die er niet meer is, die vervolgens wel staat te wachten op het vliegveld zodra ze teruggestuurd worden. Mauro heeft daar niet alleen een moeder wonen met wie hij vaak in contact is, maar ook een broer en zus. En het land is rijk aan natuurlijke bronnen, met zijn gratis hier genoten opleiding (ook al is het maar MBO-2) zal hij daar een goed leven kunnen opbouwen als hij zich ervoor inzet


Als het daar echt zo geweldig was en als hij daar echt zo veel perspectieven had dan was hij nooit te vondeling gelegd... Dat land is ondanks het einde van de burgeroorlog nog steeds zo corrupt als de pest. EEen van de armste landen van de wereld. Ik voorzie dan ook niet meer dan een carriere voor hem in een of andere diamantmijn voor een sneetje brood per dag. (Ik ben nog nooit in angola geweest)

Dat land is blijkbaar wel goed om onze koffie, katoen en olie vandaan te halen en een paar eeuwen geleden zelfs 'onze' slaven(!). Maar als er dan een paar naar Europa om een kopje koffie te drinken, katoenen kleding te dragen en auto te rijden moeten ze hun geluk maar in hun eigen land zoeken.

Dat kan je recht noemen maar ik noem dat krom.


Dat kun je krom vinden enzovoorts, maar Nederland moet zich niet geroepen voelen om de problemen uit de rest van de wereld op te lossen, daar zijn wij simpelweg te klein voor. Als je dan rijke landen wilt aanspreken, spreek dan bijvoorbeeld Frankrijk aan, die hanteren al jaren een zeer restrictief immigratiebeleid, terwijl die van Nederland traditioneel relatief zeer open is (geweest). En trouwens, Angola is zeker niet arm, de welvaart is er alleen heel scheef verdeeld door corruptie. Maar dat geldt ook voor Venezuela, China, India, Nigeria, etc.

Ook valt het op dat iedereen die roeptoetert over dat het allemaal zo inhumaan is de vraag ontwijkt waar we alle bijkomende kosten van moeten betalen. Nemen die mensen ze in huis? Betalen zij voor die mensen het voedsel en onderdak dat ze nodig hebben, omdat ze daar zelf niet in kunnen voorzien om welke reden dan ook? Nee natuurlijk niet, dan ineens is humaniteit ver te zoeken en moet het ineens weer komen uit de algemene middelen.

En hij is niet ten vondeling gelegd, hij is als tiener door z'n tante naar Portugal gebracht en vanuit daar in zijn eentje doorgevlogen naar Nederland.

Tot slot stel je impliciet een belangrijke voorwaarde, áls men jong is, goed Nederlands leert én een relevante vaardigheid inbrengt kan men bijdragen aan het tegengaan van de vergrijzing. Prachtig natuurlijk, maar dat is sowieso te laat voor al die mensen die via gezinshereniging als (bijna) volwassene hierheen zullen worden gehaald. Daar kan die ene persoon met een limburgs accent en MBO-2 opleiding (nog niet afgerond) zeker niet voor compenseren.
_________________
Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 08 nov 2011 22:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dr.dunno schreef:
Ook valt het op dat iedereen die roeptoetert over dat het allemaal zo inhumaan is de vraag ontwijkt waar we alle bijkomende kosten van moeten betalen. Nemen die mensen ze in huis? Betalen zij voor die mensen het voedsel en onderdak dat ze nodig hebben, omdat ze daar zelf niet in kunnen voorzien om welke reden dan ook? Nee natuurlijk niet, dan ineens is humaniteit ver te zoeken en moet het ineens weer komen uit de algemene middelen.

Heb jij het over Mauro????

Quote:
En hij is niet ten vondeling gelegd, hij is als tiener door z'n tante naar Portugal gebracht en vanuit daar in zijn eentje doorgevlogen naar Nederland.

Blijkbaar wel. Huh?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Judge Tatting



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 222


BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011 0:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De discussie over het feit of hij terecht in Nederland protectie genoot, over de redenen voor terugkeer en of hij in het land van herkomst niet een zodanig gevaar loopt dat wij de jongen nog moeten beschermen is echt zinloos. Deze situatie is uitvoerig getoetst door de IND en zij hebben, geheel in het kader van hun bevoegdheid, beschikt. Daarmee is de kous af. Laten we alsjeblieft niet, door al onze emoties, het doel van ´asiel´ uit het oog verliezen.

Uiteraard laat ik me ook meeslepen door de hartverscheurende verhalen van de UNICEF medewerkers. Vandaar dat ik me afvraag of deze jongen, niet in het kader van asiel maar omdat hij (en zijn ouders) een recht op familie leven hebben, niet alsnog in Nederland kan blijven?
_________________
Veritas incognita ergo dubito.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds