Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 21 mei 2024 1:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Huurrecht
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: di 17 feb 2004 11:47    Onderwerp: Huurrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal, ik weet helemaal niet of dit onderwerp hier thuishoort, maar als dat niet zo is, zal de Webmeester het wel verplaatsen, toch? Wink
Ik heb een vraagje. Mijn woningbouwvereniging verhuurt nu al haar woningen op 60% van de maximale prijs, voor al haar klanten, grotendeels klanten.
Nu het voorstel in de kamer ligt de woningen marktconform te gaan verhuren zijn ze het volgende van plan:
Ze willen alle huren optrekken tot 100%, pas wanneer je kunt aantonen dat je student bent, gaat de huur weer naar beneden naar de gebruikelijke 60%. Dat zal allemaal wel mogen, maar hoe zit het met de verhoging, wanneer je klaar bent met je studie? Mag de woningbouwvereniging dan ineens een huursverhoging van 40% (van de 100%, van de 60% is dit dus meer dan de helft!!!!) plus de gebruikelijke huursverhoging je door de strot duwen?
En de onderwijsverklaring van de instelling krijg je in september, mag de woningbouwvereniging anders in september de huur verhogen? Anders krijg je een aparte situatie. Ik leg uit:
Je bent klaar met studeren in juli 2005, na de huurverhoging van juni dus, vervolgens krijg je in september niet meer een onderwijsverklaring. Dat betekent dat je pas per juni 2006 de verhoogde huur moet betalen.
Mag eventueel de hogeschool danwel universiteit gegevens uitwisselen over afstuderen van individuele studenten? Ik dacht van niet...
Al met al leek mij het voorstel een stuk onpraktischer dan gedacht. Maar graag jullie mening hierover. By the way, dit speelt in heel het land denk ik, omdat vanuit de kamer dat idee komt om de woningen marktconform te verhuren. Misschien hebben jullie er dus ook mee te maken.
Het geheel gaat pas spelen vanaf juni 2005. Maar aangezien ik in het bestuur van de stichting Huurdersbelang van deze woningbouwvereniging zit, krijg ik er wat eerder mee te maken.
Graag jullie reacties!!!
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2004 23:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het voorstel om marktconform te verhuren is (volgens mij) bedoeld om wanpraktijken zoals ik die wel gehoord heb over kamers in Amsterdam (6 vierkante meter voor 200 euro of meer in onderhuur) te voorkomen.

Maar eerst het eerste probleem:
Het lijkt me dat áls (en ik zeg opzettelijk als) de regeling zo uitpakt zoals jij zegt dan nog is er geen probleem (jammer genoeg voor de student).
Je bent als student huurder van een bepaalde woonruimte voor het huurbedrag H wat gelijk staat aan 60% van de marktconformeprijs M dit is opgenomen in je huurcontract.
Wanneer een student afstudeerd of niet meer ingeschreven staat als student zal deze zijn huurcontract (moeten) opzeggen.
Hierna kan deze alsnog preferent aan anderen een nieuw huurcontract afsluiten tegen de marktconforme prijs.
Er is dus geen sprake van een huurverhoging binnen je huidige huurovereenkomst, er wordt een (ander) nieuw huurcontract aangegaan met andere voorwaarden.

Het tweede probleem:
Dat je je verklaring van de universiteit maar ééns per jaar krijgt en de huurverhoging plaats vindt in juni maakt in casu ook niks uit.
Hierin zal waarschijnlijk een parallel te trekken zijn met het recht op het gebruik van een studenten-openbaarvervoer kaart.
Op het moment dat het recht op een studenten-openbaarvervoer kaart is beeindigd is het gebruik er van niet (meer) toegestaan, op straffe van een boete.
Op het moment dat de (ex)-student verder huurt na het afronden van de studie of anderszins beeindigen van de studie zal deze beboet dienen te worden.

Ik denk dan ook dat je het beste als huurdersvereniging een (apart) contract kunt voorstellen waarin de rechten en plichten zijn opgenomen in tegenstelling tot de niet-student huurder.


NB Ik ben er in beide gevallen vanuit gegaan dat er in de toekomst twee soorten contracten bestaan, een voor studenten en een voor reguliere huurders.
Bestaande contracten zullen via een andere wijze dienen te worden beeindigd, bijvoorbeeld via het opzeggen van het huurcontract met in acht neming van de opzegtermijn.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds