Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 04 jun 2024 5:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hulp bij studeren (toezicht)
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stephan

stephan




Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 112


BerichtGeplaatst: di 09 dec 2008 23:59    Onderwerp: Hulp bij studeren (toezicht) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien een rare titel, maar ik zat vandaag weer eens te studeren en merkte dat ik iets anders nodig heb, namelijk iemand met wie ik gewoon één of twee dagen (halve dagen) kan studeren. Die mij gemotiveerd houdt en andersom.
Van jongs af aan doe ik alles altijd al een beetje half. Nu helpt het ook niet echt dat de meeste van mijn vrienden nog minder doen (en niks in een samen studeren plan zien) of helemaal niet studeren.

Nu hoef ik als het goed is nog maar een jaar te studeren, maar ik vroeg mij af of iemand zich hierin herkent, of iemand die hetzelfde probleem had en er een oplossing voor heeft gevonden.

Het hoeft dus helemaal niet te gaan om het samen oplossen van moeilijke vraagstukken, maar meer elkaar in de gaten houden en een afspraak te maken om in ieder geval de tijd dat je samen bent ook echt te studeren. Vroeger heb ik een jaar op huiswerkbegeleiding gezeten en hoewel ik er inhoudelijk niks aan had was het wel prettig dat je min of meer je huiswerk wel moest maken.

Natuurlijk kan ik ook naar de bieb gaan, maar daar kleven toch een groot aantal nadelen aan (voornaamste is nog wel dat ik het niet als een verplichting zie en dus vaak maar oversla).

Mooiste zou het zijn als het een internationale student is zodat ik mijn Engels nog wat op kan krikken (doe een internationale master).

Wat is nu mijn vraag? Hoe klinkt dit plan en hoe kom ik ooit in contact met een slacker net als ik die hier wel wat in ziet? Wink.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 0:14    Onderwerp: Re: Hulp bij studeren (toezicht) Reageer met quote Naar onder Naar boven

stephan schreef:
Van jongs af aan doe ik alles altijd al een beetje half.

Ik weet niet wat je wilt worden als je later groot bent, maar in de meeste beroepen geldt dat je dingen af moet kunnen ronden om een klein beetje succes te hebben of om überhaupt mee te kunnen.

Je zou kunnen proberen jezelf niet al te ambitieuze tussendoelen te stellen, en die dan ook halen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 0:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom zou je je wel aan een afspraak met een ander houden terwijl je je niet aan een afspraak met jezelf kunt houden?

Dat je een andere slacker uit zou zoeken is onverstandig, tenzij je je ontwijksmoezen zou willen perfectioneren. Wink

Mijn tip: zoek iemand die iets beter is dan jij en ga daar de competitie mee aan.

En verder kun je natuurlijk de doorsneedingetjes doen (jezelf belonen voor behaalde doelen etc), maar dat kun je wel in boekjes lezen en ik vermoed zo dat het niet echt gaat helpen .... haha...
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
stephan

stephan




Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 112


BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 1:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Achteraf gezien is het misschien ook wel een nutteloos idee, zou wellicht kunnen kijken of ik een klasgenoot zover kan krijgen om mij te helpen. Maar dacht min of meer dat ik niet de enige was die de problemen op deze manier ondervind.

Dat van het halve werk is ook niet 100% waar, er zijn wel een aantal dingen waarbij ik er wel voor de volle 100% voor ga, maar goed mijn rechtenstudie moet nu ook wel afgerond worden.

Quote:
Waarom zou je je wel aan een afspraak met een ander houden terwijl je je niet aan een afspraak met jezelf kunt houden?

Ik hou mij eigenlijk altijd wel aan mijn afspraken ten opzichte van anderen, als ik heb afgesproken om morgenavond iemand te helpen met verhuizen dan sta ik er ook tenzij ik een hele goede reden heb dat ik niet kan komen.
Als ik mijzelf echter voorstel om morgen de hele dag in de bieb te gaan leren, dan wil ik nog wel eens een excuus vinden om dat niet te doen.
Dit is ook de reden dat werkgroepen de ideale leermethode waren voor mij.

Quote:
Mijn tip: zoek iemand die iets beter is dan jij en ga daar de competitie mee aan.

Dat is niet zo heel erg moelijk met al die exchange students (zijn allemaal wel redelijk gedreven)

Quote:
En verder kun je natuurlijk de doorsneedingetjes doen (jezelf belonen voor behaalde doelen etc), maar dat kun je wel in boekjes lezen en ik vermoed zo dat het niet echt gaat helpen .... haha...

Ah ik heb altijd zoiets van als ik deze 50 bladzijde heb gelezen, dan mag je naar de kantine even koffie drinken Wink, nadeel daarvan is dat ik op een gegeven moment echt door de boeken ga jagen en de helft niet goed opneem.
[/quote]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 8:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Dat van het halve werk is ook niet 100% waar, er zijn wel een aantal dingen waarbij ik er wel voor de volle 100% voor ga, maar goed mijn rechtenstudie moet nu ook wel afgerond worden.
En wat voor dingen zijn dat? Want daar kon wel eens de sleutel in zitten om in elk geval 75% voor je studie te gaan.

Overigens is goede voornemens niet altijd realiseren heel menselijk en daarmee ook: herkenbaar, hoor! Zo heb ik vlak voor een tentamen nog wel eens ernstige sog-neigingen Sad

Maar contact leggen met zo'n exchange-student lijkt me dan nog geen gek idee voor je. Dan weer niet de hele tijd samen leuke dingen gaan doen, he?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
stephan

stephan




Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 112


BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 11:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ah ik heb een eigen website/onderneming waar ik toch wel vol voor ga en die ik met drie vrienden run. Sowieso alles wat met techniek te maken heeft heeft mijn aandacht voor de volle 100%, maar ik ben er ook achter gekomen dat fulltime iets in die richting niets voor mij is (heb mijn propedeuse informatica gehaald, maar daarna gestopt).

En ik zal wel kijken of ik zo'n exchange student ergens op kan pikken Wink. Mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar, maar zal mij eerst even door de tentamens van volgende week moeten beuken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds