Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 15:50
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hulp aan bekenden
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Help jij bekenden weleens met juridische zaken?
Ja, altijd gratis, ik neem ook niets aan
66%
 66%  [ 12 ]
Ja, meestal gratis, maar als het iets groots is, dan vraag ik wel geld
5%
 5%  [ 1 ]
Ja, ik wacht af wat ik krijg
16%
 16%  [ 3 ]
Nee
11%
 11%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 18

Auteur Bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2004 20:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik help, help ik gratis. Alwas het maar om verplichtingen te voorkomen. Ik weet steeds meer, maar ik heb steeds minder tijd. Het suffe is dus dat nu ik mensen echt zou kunnen helpen, ik de tijd niet heb om de dingen echt goed uit te zoeken. Normaal gesproken geef ik dus algemene richtlijnen om iemand een ruw idee te geven van de zaken van belang voor de casus. Daarbij verwijs ik meestal door naar een advcaat of bureau voor rechtshulp als het echt belangrijk is. Tevens probeer ik aan te geven wat de eerst volgende stap op weg naar gelijk krijgen zal zijn. Geld vragen doe ik nooit. Dan zeg ik liever dat ik geen tijd heb.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 07 aug 2004 10:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat klopt inderdaad Duch, in het begin van mijn studie had ik best veel tijd, maar kon ik mensen nog niet adviseren. Nu begin ik, op mijn gebied, steeds meer te weten maar heb ik geen tijd meer om alle mensen te helpen die wat willen weten. Vaak krijg ik ook vragen op verjaardagen en dergelijke.....juist de dagen dat je het er even niet over wilt hebben (moet toch gezellig blijven Razz).

Maar ik denk er ook zo over als cyclonus.....mensen helpen mij met datgene waar zij goed in zijn. Dus ik vraag aan die mensen zeker geen geld!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Skiwi








Berichten: 39


BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2004 16:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

er wordt aan mij ook altijd heel veel gevraagd.. als je rechten studeert maakt je dat gelijk de beste advocaat.. Ik probeer te helpen waar ik kan, maar vooral bij familie is het erg lastig nee te zeggen als je echt geen tijd hebt...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 09 sep 2004 19:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik word tegenwoordig als ik op het station aankom met mijn trein al zelfs toegeroepen, "Hé meneer de advocaat, tijd voor een koppie thee?".
Dan weet ik al weer genoeg en hebben ze m'n hulp nodig.
Ik ben namelijk een keer toen ik m'n bus gemist gehad het Turkse theehuis wat aan het station ligt binnen gelopen en daar een heerlijk kopje thee gedronken. (en ze dat ook vertelt)
En vanaf het moment dat ik ze vertelde dat ik rechten studeerde, komen ze om de haverklap met (kleine) juridische kwesties. (ik krijg er wel gratis héérlijke Turkse thee voor terug Wink)
Zoals gisteren avond, Als er in mijn contract staat dat ik een deel van het bedrijfspand wat ik huur ter beschikking mag stellen aan derden en dat staat geschreven onder een vet kopje met de naam Onderverhuur, mag ik straffeloos onderverhuren of niet?
Want
meneer notaris zegt van niet...."
Dat zijn dus van die momenten dat je bijna een antwoord wil geven en gewoon op je tong moet bijten en dan toch maar zegt, ik ben er niet heel zeker van, de notaris zal wel gelijk hebben..."

By the way, heeft die notaris gelijk ??? Is ter beschikking stellen aan derden van het bedrijfspand (i.c. de andere helft van het pand met een restaurant er in) iets anders als onderverhuren?
Ik begon toch te twijfelen nadat die man me zei dat meneer notaris gezegd had dat onderverhuren op basis van die bepaling niet toegestaan was.
Vooral omdat er verder helemaal géén bepalingen in het (vrij standaard) huurcontract stonden waaruit af te leiden was dat onderverhuur juist wél of níet toegestaan was.
En ook de algemene bepalingen (grotendeels zo uit het BW gehaald) gaven geen uitsluitsel.
Alleen een bepaling "Onderverhuur is niet toegestaan, tenzij hiervoor schriftelijk toestemming is verleend door de verhuurder.. Confused."
Daar heb je dus ookal niks aan...

Dus, wie weet het antwoord?
Ik garandeer je dat je een kopje Turkse thee van ze krijgt als je het goede antwoord weet. (Dan moet je antwoord natuurlijk wel juridisch correct zijn Wink)
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds