Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hoeveel uur per week aan je (zelf-)studie?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Hoeveel uur per week aan je (zelf-)studie?
0-7
30%
 30%  [ 37 ]
8-15
24%
 24%  [ 30 ]
15-22
20%
 20%  [ 25 ]
22+
24%
 24%  [ 30 ]
Totaal aantal stemmen : 122

Auteur Bericht
sn0w

sn0w


Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2004 19:13    Onderwerp: Hoeveel uur per week aan je (zelf-)studie? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hiya!

Ik ben benieuwd hoeveel uur per week jullie nou besteden aan je studie (afgezien van hoor- en werkcolleges). Ik maak er POLL van, maar ik denk niet dat ik van echt van het gemiddelde afwijk...maar ik zit gemiddeld op 2-3 uur per dag oftewel zo'n 14-21 uur in de week (maar vaker 2 dan 3 uur) Met colleges er bij kom ik ergens rond de 30 uur per week..Minder dus dan de standaard 40-uur.


En jij?? Fiets je zo door je studie heen, of moet je er echt voor blokken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2004 22:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan niet echt goed inschatten hoeveel uur ik per week aan zelfstudie besteed maar iig wel wat minder dan jij denk ik. Ik denk dat ik een paar dagen in de week iets van 2-3 uur er aan besteed. Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel vakken ik heb en voor hoeveel punten, maar ik leer iig echt niet elke dag hoor!
Het scheelt denk ik ook nogal of je eerst al je stof gaat lezen en dan gaat beginnen aan vragen/opdrachten of dat je, zoals ik , aan de hand van de vragen gaat lezen, meestal sla je dan dus de helft over, wat natuurlijk niet echt goed is.
Alleen in tentamenweken ben ik wel redelijk aan het blokken, maar goed dan moet ik al die gemiste stof natuurlijk weer inhalen... Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Chang, Steven



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 50


BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2004 9:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik zou studeren niet leuk vinden als ik er teveel tijd aan besteed. Noem mij dan ook niet iemand die zeer snel zijn rechtenopleiding gaat afronden (ik hoop het wel). En toch vallen de resultaten wel mee, ookal heb ik gehoord dat Universiteit Leiden makkelijker is dan Universiteit Tilburg. Mag ik overigens zeggen dat hoewel universiteit Leiden misschien (maar denk het niet) makkelijker kan zijn dat Tilburg, de stof zal toch even diepgaand zijn.

Over het studeren weer: Tot nu toe besteed ik 3-8 uren aan college's (hoor + werkcolleges) en 0-2 uur per week huiswerk. Langer dan 10 uur per week studeren wordt saai lijkt mij... gaap...

Nu is het nog hardstikke interessant... Veel vriendschappen gemaakt en lekker rustig....

Noot: bij een hoorcollege langer dan 1 uur val ik in slaap. Ik slaap dus veel overdag.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2004 13:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb ong. 7 1/2 uur per week college op maandag en dinsdagavond (in deeltijd, dus gecomprimeerde colleges, ik volg wel dezelfde vakken als voltijd, dus zou ook op 40 uur uit moeten komen), de rest van de week lees ik in de bus van en naar mijn werk de stof door (busrit duurt 10 minuten, dus dat is niet heel veel, maar tijdens wachten en lunchpauzes kom ik toch een heel eind), de rest, uittreksel maken van de gelezen stof en opdrachten maken voor de hoorcolleges doe ik op mijn "vrije" vrijdag, ong. 4 uur, en op zaterdag of zondag, nog zo'n 2-3 uur... dus zo'n 15 uur denk ik....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Arno



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 81


BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2004 13:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vrees dat ik echt een belabberde student ben Embarassed, een bevestiging van het idee dat velen over de rechtenstudent hebben. Sorry daarvoor geachte medestudenten!
Ik heb maar 3 colleges per week --> 6 uur. Daarnaast doe ik vrijwel niks aan zelfstudie Rolling Eyes Alleen wel voor mijn tentamens en verplichte opdrachten (werkstukken, referaten e.d.) uiteraard (je moet ze wel halen!), dus die tijd zal ik verspreiden over de weken.... ik kom dan denk ik op zo'n 10 uur per week Confused Hmmm... klopt dit wel? Ben nog slechter dan ik dacht Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2004 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb ongeveer 8 uur college per week en ik studeer in "eigen tijd" nog een uur of 18 à 20 per week. Ik heb het eens rond gevraagd op de MSN en de meeste medestudenten halen dat ook wel. En dan nog is het niet altijd duidelijk. Wink
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2004 15:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Qua colleges volgen hoef ik niet zoveel meer, daar ben ik misschien 4 tot 6 uurtjes in de week mee bezig. Verder doe ik wel aan zelf studie en dat houdt in een goede week in dat ik er zo'n 20-30 uur aan zit. Overigens komt het ook wel eens voor (in een slechte week Razz ) dat ik er maar een uurtje of 4 aan zit Very Happy

Moet eerlijk zeggen dat naarmate mijn studie vorderde ik steeds meer aan zelfstudie begon te doen, omdat de vakken steeds leuker werden!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 329


BerichtGeplaatst: zo 12 feb 2006 17:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb 6 colleges per week, dus 12 uren. Dan studeer ik op mijn vrije dagen ongeveer 7 tot 10 uren denk ik. En natuurlijk bij tentamens meer, maar dat zullen de meesten onder ons wel hebben.
_________________
Very Happy/ P€€TJ€ Very Happy/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 12 feb 2006 18:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Drie avonden is 9 uur college en werkgroep (heb nu gelukkig maar 1 werkgroep en doe nu 5 vakken). Dan blijft er niet veel meer over dan het weekend en dan doe ik tussen het gelummel c.q. SOGgen door tussen de 8 en 12 uur. Wat net genoeg is om in hoog tempo de stof door proberen te nemen. Sad

Voor een tentamen probeer ik in ieder geval 1 dag vrij te nemen, maar dat is tegenwoordig een wat lastige kwestie. Verder wordt er nog wat gestudeerd op vakantiedagen.

En dan tussendoor nog even "de bladen" tot me proberen te nemen. Daarvoor neem ik 1-3 uur per week (ligt er aan wat er is binnengekomen en hoe moe ik ben).

Tja, is niet veel, maar met een full time baan moet je goochelen met de tijd.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
vaal007



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2006 15:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik deed eigenlijk thuis bijna nooit wat aan de studie qua voorbereiden van colleges en werkgroepen. Ik liep ook altijd ver achter met het lezen van de literatuur ed en ging dan zeg de laatste 1,5 week/2 weken voor de tentamens een inhaalslag maken. Niet de meest ideale manier van studeren, maar ben toch in 4 jaar afgestudeerd met 2 afstudeerrichtingen, dus het heeft voor mij gewerkt Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Koen

Koen

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 33


BerichtGeplaatst: vr 31 mrt 2006 10:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha, dit is wel een mooie vraag.
Ik denk dat ik niet echt zo correct ben als ik jullie antwoorden hierboven zo lees.
Ik volg natuurlijk de colleges maar dit is in je master jaar ook niet al te veel een uurtje of 8 en dan heb je het wel gehad. Daarnaast ligt mijn studiepiek vooral rond de tentamens. Dan kan ik mij zo 3 weken opsluiten en continu studeren. De rest van het semester houd ik mij echter vrij rustig Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Xman83

Xman83

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 147


BerichtGeplaatst: vr 31 mrt 2006 11:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij mij verschilt het per onderwerp. Het ene onderwerp vind ik lastiger dan het andere dus aan wat lastig is besteed ik logischerwijs meer aandacht.
_________________
It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.

Sir Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 31 mrt 2006 14:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Koen: Onthou je met die methode de dingen dan ook wel op de langere duur??

Heb helaas te weinig vakantie om het zo te kunnen doen Crying or Very sad
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
skeet120



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 39


BerichtGeplaatst: vr 31 mrt 2006 17:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb 2 tot 4 uur college in de week en daarbij ben ik ongeveer 2 uur per dag kwijt. Totaal dus 12 tot 14 uur... Het klinkt best slecht, maar ik heb mn bachelor op deze manier toch met genoegen behaald...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Koen

Koen

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 33


BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2006 19:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
@ Koen: Onthou je met die methode de dingen dan ook wel op de langere duur??

Heb helaas te weinig vakantie om het zo te kunnen doen Crying or Very sad


Dat gaat op de een of andere manier echt vrij goed. Wellicht komt dat ook, omdat ik wel colleges volg en me over het algemeen wel voor een vak interesseer. Ik vind het alleen lastig om me gedurende een week continu met studie bezig te houden. Mijn sociale verplichtingen rijzen normaal de pan uit en tja...nee zeggen is moeilijk. .
Een ander punt is dat ik altijd de jurisprudentie goed bestudeer..en daar onthoud ik veel door. Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds