Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 4:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gedigitaliseerde studieboeken
Moderators: de Webmeester, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Studieboeken moeten tevens gedigitaliseerd worden aangeboden
mee eens
69%
 69%  [ 27 ]
oneens
30%
 30%  [ 12 ]
iets anders, namelijk
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 39

Auteur Bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007 18:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De boeken op mijn boekenlijst zijn vrijwel allemaal uitgegeven door Kluwer, en zijn beschikbaar als e-book.
De volgende ebooks heb ik besteld:

1 x Onrechtmatige daden (9789013004953) = EUR 13,00
1 x Verbintenissenrecht algemeen (9789013012026) = EUR 29,25
1 x Verbintenissen uit de wet en Schadevergoeding (9789013033434) = EUR 29,25
1 x Recht en efficientie (9789013043853) = EUR 27,50

Stukken goedkoper dus dan de papieren uitgaven.

Ik vind het ideaal! Ik heb een klein laptopje en ben altijd online.
Ik heb de boeken gekocht zonder printrecht dus ik mag niets printen. Maar je kan de boeken ook met printrecht kopen, dat is duurder en dan kun je maximaal 2 x printen.

www.kluwerebooks.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2007 18:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Ik twijfel een beetje. Ik ben in principe voor gedigitaliseerde studieboeken, maar allleen naast de papieren versie. De hele tijd naar een beeldscherm turen lijkt me helemaal niks. Maar tijdens de colleges lijkt het me wel erg handig. Alleen je laptop mee en je hebt alles bij je.


Mits je online bent. Althans dat geldt voor de Kluwer e-books. Het is ook logisch dat je de bestanden niet lokaal kunt opslaan. Dan zou je ze immers uit kunnen printen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bartmpire



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 14:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

lamaris schreef:
Mits je online bent. Althans dat geldt voor de Kluwer e-books.


Het is wel degelijk mogelijk om de kluwer e-books bestanden lokaal op te slaan, alhoewel dit moet met een omweg maar mogelijk is het zeker.

update:
Het is zeker mogelijk om er .pdf bestanden van te maken alsmede om e-books zonder printlicentie te printen. Jammere is alleen dat de tekst niet te selecteren is. Maar dat kan met de originele flashpaper ebook ook niet.
Tevens is ook het 2x printen te omzeilen.


Conclusie: vooralsnog is dat het kopen van een printlicensie niet nodig is om te kunnen printen. Dat het (waarschijnlijk) niet mag is een tweede, daarom zal ik een howto ook niet posten hier.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 22:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een beetje spijt van mijn aankoop van de Kluwer E-books.
Ben net weer aan het studeren geweest.
Het navigeren in een boek gaat niet fijn. Het scherm van de viewer is klein en kan niet groter worden gemaakt, waardoor ik met 2 scrollbalken zit en 1 pagina niet in 1 venster te zien is.
Verder kun je alleen scrollen en pagina's verder en terug skippen met pijltjes.
Maar die paginanummers komen niet overeen met de werkelijke paginanummers van het boek, waardoor het lastig is om een bepaalde passage/hoofdstuk te vinden!
Bij mijn economieboek is het helemaal irritant, omdat ik steeds terug wil kijken naar bepaalde tabellen en grafieken. Dat is tijdrovend omdat ik heen en weer moet scrollen.

Nu wilde ik de boeken dan maar uitprinten.
Echter ik heb ze gekocht zonder printrecht, en nu blijkt dat je niet achteraf printrecht bij kan kopen.

Al met al: terug naar de papieren boeken, want ik kan hier niet mee uit de voeten (en dat ligt m.i. niet aan mij, maar aan de gebruiksonvriendelijkheid van het produkt).
Jammer, dit is echt een gemiste kans voor Kluwer!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Plussus

Plussus

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 134


BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 16:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er schijnt een nieuwe versie van de viewer te komen hoorde ik ergens. Het zou er binnen nu en twee weken moeten zijn. Boeken zijn dan "full screen" te lezen, dat is althans het idee.

Zijn er al meer ervaringen met deze boeken ondertussen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bartmpire



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 19:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Plussus schreef:
Zijn er al meer ervaringen met deze boeken ondertussen?


Ze zouden pdf's moeten verstrekken want online boeken bekijken is natuurlijk voor die prijs een "klein beetje" afzetterij.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 06 okt 2007 23:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar zo'n pdf kun je weer doorsturen en daar wordt meneer Kluwer blij noch rijk van Wink
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bartmpire



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 3:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja maar dat kun je nu ook, alleen de eerlijke mensen maak je het nu ingewikkeld.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Plussus

Plussus

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 134


BerichtGeplaatst: wo 21 nov 2007 13:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is een groeiend aanbod van publicaties die gratis als PDF binnen zijn te halen. Daarnaast is er dan meestal een beperkte hoeveelheid op tradionele wijze op papier uitgegeven.

In hoeverre is papier een blijvertje? Met een simpele computerstoring zou je al je "e-boeken" kwijt kunnen zijn. Papier is ook bij electriciteitsuitval nog bruikbaar.

Is de mix van traditie en nieuw het logische gevolg voor de toekomst? Lees je boeken steeds meer op b.v. een UMPC of e-reader ... om daarbij het papier nog slechts te lenen uit een bibliotheek? (met kans op misgrijpen).

Voor mijn idee is dat eigenlijk de basis van de discussie. Dat er boeken in elektronisch formaat zijn (en meer komen) staat al vast ... maar wat gaan we er mee doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bartmpire



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2007 1:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Plussus schreef:

In hoeverre is papier een blijvertje? Met een simpele computerstoring zou je al je "e-boeken" kwijt kunnen zijn. Papier is ook bij electriciteitsuitval nog bruikbaar.

Dat is heel simpel koop een goede computer (apple, virusvrij, unix e.d.).

Zorg voor een goed backupsysteem: Time Machine

Koop een Macbook (pro) met extra batterij en je kunt er zo'n 12 uur tegenaan.

Kortom dat is vandaag de dag een non argument, externe HD's worden met de seconde goedkoper, dus zelfs op een windows bak kun je prima verzekerd zijn van een goede backup.

Ik ben van plan mijn ebooks straks op mijn iPhone te bekijken zodat ik enkel een iPhone hoef mee te zeulen. Probleem is wel dat kluwer het er niet makkelijker op maakt doordat ze kiezen voor een online boeksysteem.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2007 21:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een boek op papier is toch fijner. Het leest prettiger. Je kan er een aantal naast elkaar leggen. Je vingers tussen de pagina's stoppen. Heel snel een boek uit de kast trekken om iets na te slaan. Elektriciteit is niet nodig. Is te lezen op het strand, in je luie stoel. Is uitleenbaar. Gebruiksaanwijzing niet nodig. Je kan bij iemand in zijn boekenkast kijken. Gewoon een titel grijpen en doorbladeren. Het papier voelen. Het papier ruiken. De inkt. Het boek voelen. De waarde van het geheel. Je ziet direct of het een dik op dun boek is. Een mooi cadeau om iemand mee te verrassen. Iets tastbaars. Vormgeving. Harde of zachte kaft. Kleur. Gewicht. Iets blijvends. Voorzien van persoonlijke boodschap.
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gertje



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 111


BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2007 22:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Doe mij ook maar een gewoon boek, vind ik veel prettiger. Ben het ook helemaal eens met de beschrijving van ergo sum, dát maakt een boek leuk!
Ook het idee van de bladzijden omslaan en verder komen, vooral als het boek niet zo interessant is...
En markeren natuurlijk, maar daar zal wel wat op gevonden zijn bij de digitale boeken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds