Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 12:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Eerlijke koop of pure heling?!
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
noasummer



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005 22:58    Onderwerp: Eerlijke koop of pure heling?! Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb een hele stomme vraag. ik ben een alleen staande mama en heb niet veel geld. nu is er een onbekende man die mij zegt te willen helpen hij wil me bijv. zijn auto verkopen.voor zeer weinig. natuurlijk wil ik dit heel graag. hij zal dan de auto geven en dan pas hoef ik in termijnen te betalen. klinkt natuurlijk al heel erg louche maar ik vertel nog even verder. ik heb gevraagd of we een overeenkomst kunnen tekenen maar dat wil hij niet. hij wil dat zijn prive zaken prive blijven aangezien hij een groot bedrijf runt. (ik heb solide contactgegevens van zijn bedrijf) dus dat kan wel kloppen. ik vind het een zeer vaag verhaal en vertrouw het niet. hij heeft trouwens niet om die reden contact opgenomen met me hij verkocht iets aan me via marktplaats en zo raakten we een beetje aan de praat, omdat hij verhuisd vroeg hij of ik nog meer spullen wilde overkopen. wie kan mij zeggen wat ik moet doen? natuurlijk zegt iedereen ach kind geloof die onzin toch niet maar ja als je bijna niks hebt en iemand bied aan je te helpen uit gewoon goede wil is het erg moeilijk om daar nee tegen te zeggen. ik hoop dat jullie mij zsm raad kunnen geven ik ben hier echt al een paar dagen heel erg door in de war, heb zoiets nog nooit aangeboden gekregen en zou het verschrikkelijk vinden als ik opgelicht word omdat we al zoveel ellende hebben gehad.

Moderatie: titel aangepast
Bekijk profiel Stuur privé bericht
quinty



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 196


BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005 23:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nou ja, op zich is het al goed dat je eerst de auto krijgt en dan pas hoeft te betalen en zo zou ik het ook doen als ik jou was. Het is jammer dat het een onbekende is en ik zou daar toch een beetje mee oppassen. Maar als ik jou was zou ik niet betalen voordat ik zeker wist dat er niets met de auto mankeert....want idd je kent die man niet en je weet niet wat zijn bedoelingen zijn. Als het echt een koopje is (weet niet wat ie vraagt??) dan is de kans aanwezig dat de auto van diefstal afkomstig is....en dan gaat het erom of jij dat redelijkerwijs had moeten vermoeden. Nu gaat het om een onbekende, en die biedt zijn auto voor een prikkie aan....dusja, het is lastig maar het kan idd heling opleveren en dan ben je strafbaar!! Ik zeg niet dat het zo is, maar je moet er even rekening mee houden

Dus weet goed wat je doet....ik gun je voor weinig geld een auto maar ik zou het erg jammer vinden als je hierdoor in de problemen komt die je natuurlijk niet kunt gebruiken!! Dus probeer erachter te komen waarom hij die auto wil verkopen (dus niet alleen om jou te helpen en anders waarom hij je wil helpen), en hoe hij eraan komt en of dat een beetje geloofwaardig overkomt....vraag hem naar papieren en dergelijke!! Weet je wat voor bedrijf hij heeft?? Autobedrijf??

misschien is het trouwens beter om dit onderwerp onder rechtshulp te plaatsen????
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005 23:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

"If it sounds to good to be true, it isn't true" (Oprah Winfrey)

Er moet gewoon iets mis zijn. Hij lijkt erg graag van de auto af te willen. Hij wil geen overeenkomst tekenen (het prive-prive verhaal is onzin, hij kan ook in prive een overeenkomst met jou in prive tekenen).

Quote:
....en zou het verschrikkelijk vinden als ik opgelicht word omdat we al zoveel ellende hebben gehad.

Helaas maken de echte oplichters nu juist vaak misbruik van mensen die het al moeilijk hebben. Je bent een makkelijk slachtoffer.

Quote:
Moderatie: titel aangepast

Quote:
Eerlijke koop of pure heling?!

En dat het een gestolen wagen betreft hoort ook tot de mogelijkheden.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005 23:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

quinty schreef:
misschien is het trouwens beter om dit onderwerp onder rechtshulp te plaatsen????
Done Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
quinty



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 196


BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005 23:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mooi zo...dat oogt al beter....als ik nu antwoord geef, voel ik me ook meer rechtshulpverlener Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005 23:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een heel simpel iets wat je online kunt traceren;
Ga naar de site van de RijksDienst voor het Wegverkeer (RDW) en kijk voor hoe lang (en of) er nog een APK zit op de auto.
Oftewel ga het kenteken na.
Als dan blijkt dat op dat kenteken een Opel Corsa moet staan maar hij probeert je een Ford Fiësta te verkopen weet je in ieder geval zeker dat er gesjoemeld is.
Verder kun je natuurlijk altijd navraag doen bij de politie of dat een auto met dat kenteken gestolen is.
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: do 29 sep 2005 13:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou sowieso nooit met zo iemand in zee gaan. Ookal kan je niet traceren dat de auto gestolen is het klopt gewoon niet. Je kent die hele man niet en hij wil je voor weinig geld een gunst leveren... Ik weet niet of je wel eens het programma Opgelicht kijkt op nederland 2 maar daar zie je dit soort situaties echt élke week!!
Dus gewoon nooit doen. Als jij een auto voor heel weinig geld koopt en hij blijkt gestolen te zijn dan ben je gewoon strafbaar voor heling want je had moeten vermoeden dat je geen auto kunt kopen voor zo weinig geld. Vraagje, hoeveel geld vraagt hij ervoor??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Peter Kurvers



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 12:18    Onderwerp: verdachte auto Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eeen eenvoudige oplossing:

Laat bij de ANWB een aankoop keuring doen, die kunnen denk ik ook zien of het ding is omgekat.

Of ga met auto en papierwinkel naar de Politie en vraag of die er naar willen kijken, als die niets verdachtes kunnen vinden is het niet meer jou verandwoordelijkheid.



Peter.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 17:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

If it's too good to be true, it's not true.

En meer zeg ik d'r maar niet over.....
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 21:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
If it's too good to be true, it's not true.


Ik was je voor met die quote, Simone Very Happy . Zie post 3.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds