Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 28 apr 2024 20:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

De problemen stapelen zich op
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Issy



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2011 19:28    Onderwerp: De problemen stapelen zich op Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben ongeveer 6 weken geleden begonnen aan mijn studie Rechtsgeleerdheid aan de Erasmus Universiteit. Mijn oma's gezondheid was toen al wankel maar dat is toen alleen maar erger geworden en helaas ze is inmiddels overleden. Mijn oma was de persoon die ik naast mijn moeder als moeder beschouwde en ik stelde haar dan ook als kind voor aan mijn vrienden als mijn "schoonmoeder".

Studeren en colleges volgen zat er voor mij daarom ook niet in toen ze uit het ziekenhuis naar huis werd gestuurd omdat zei niks meer voor der konden betekenen. Ik heb hierdoor maar een weekje mee gedraaid en vandaag was mijn eerste dag na 5 weken.

Ik was en ben zeer gemotiveerd alleen ik heb nu de vakken inleiding rechtssociologie en inleiding rechtswetenschap bijna helemaal gemist. 3 november zijn de tentamens en ik heb de deeltoets gemist maar ook de inleveropdrachten heb ik niet kunnen maken. Ik ben er dus vrij zeker van dat ik deze vakken nu niet meer kan halen. Ook de Taaltoets was vandaag en daar had ik me niet voor ingeschreven.

Volgend blok krijgen we:

R0030 Inleiding strafrecht en criminologie
R0031 Rechtsgeschiedenis
R0044 Practicum beschrijvende criminologie

Nu wil ik niet aan stoppen denken maar ben ik toch bang dat ik vanwege het missen van de vakken Rechtssociologie en Inleiding Rechtswetenschap geen van de komende vakken kan halen vanwege het ontbrekende basis kennis.

Heeft iemand misschien een andere kijk op mijn situatie of hetzelfde mee gemaakt? Tips of wat dan ook?

Please let me know Wink

Titel aangepast
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Issy



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2011 19:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oeps, mijn titel klopt niet echt helemaal. Het had "de problemen stapelen zich op" moeten zijn :p
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guthman



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: za 08 okt 2011 14:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allereerst gecondoleerd.

De belangrijkste vraag is:

Ben je tijdig naar je studieadviseur gestapt?

Art. 41 lid 2 van de OER Rechtsgeleerdheid stelt:

Quote:

Lid 2 De examinandus die als gevolg van persoonlijke omstandigheden redelijkerwijze
kan vermoeden studievertraging op te lopen, dient dit tijdig aan de studieadviseur te
melden. De melding heeft tot doel de studievertraging ten gevolge van de
omstandigheden te beperken en, indien naar het oordeel van de studieadviseur
nodig, een individueel studieplan op te stellen. De melding is tijdig indien deze
geschiedt binnen vier weken na het begin van de omstandigheden. Indien de
omstandigheden zodanig zijn, dat de examinandus of diens zaakwaarnemer niet in
de gelegenheid is deze binnen vier weken te melden, wordt het al dan niet tijdig
kenbaar maken beoordeeld in het licht van die omstandigheden.


Indien je niet binnen vier weken je persoonlijke omstandigheden kenbaar hebt gemaakt aan de studiebegeleider, dan wel hebt gezorgd dat hij/zij daarvan op de hoogte is, dan zullen die persoonlijke omstandigheden niet in acht genomen worden bij het uitbrengen van een studieadvies.

Indien je nog binnen de vier weken zit, of er net overheen zit, moet je er zaak van maken zo SNEL MOGELIJK naar je studieadviseur te stappen en je verhaal in zijn volledigheid aan hem/haar voor te leggen, inclusief de redenen waarom je dat niet eerder gedaan hebt.

Wat betreft je ontbrekende basiskennis:

Lees alsnog de literatuur van de vakken die je gemist hebt;
Maak alsnog de inleveropdrachten, ook al tellen ze niet meer mee;
Vraag hulp aan je medestudenten (als dat kan, je hebt maar kort meegedraaid);
Vraag hulp aan docenten, zij zijn, behoudens uitzonderingen, echt niet te beroerd om in ieder geval wát tijd vrij te maken voor je om je te helpen.

Je geeft aan dat je zeer gemotiveerd bent, dat betekent dat het voor jou zeker mogelijk is om je vertraging in te lopen als je echt je best doet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
1e_jaars_fiscaal_recht



Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 125


BerichtGeplaatst: wo 26 okt 2011 0:08    Onderwerp: Lukt je wel Reageer met quote Naar onder Naar boven

het lukt je wel, maar je moet echt hard aan het werk gaan. Inleiding is eigenlijk wel te doen. Het behelst alle rechtsgebieden maar heel oppervlakkig. Probeer het te snappen. Lees paar keer het boek door en ga voornamelijk aan het werk. Je moet zo snel mogelijk in de flow komen waardoor je automatisch de dingen doet die nodig zijn. Hierbij gelet op het inhalen van je kennis.

Zorg dat je het snapt en vragen stelt waar nodig. Blijf er voornamelijk niet mee zitten, want dan stapelt het zich idd op en het tempo is gewoon te hoog. 1 maand vertraging is wel in te halen, focus voornamelijk voor je andere vakken de elementaire kennis. Binnen het vak zal wel iets nog herhaalt worden om dan vervolgens er dieper op in te gaan. Taaltoets kun je meestal opnieuw aanvragen. Bij sommige universiteiten bekijken ze dan je academische schrijfvaardigheden en leiden ze daaruit je taalvaardigheid. Lijkt mij niet meer dan logisch. Taaltoets stelt eigenlijk ook helemaal niks voor, als je het mij vraagt.

En inderdaad zorg dat je studieadviseur op de hoogte is, want die kan behalve tips geven om de vertraging in te halen, in je dossier schrijven dat er studievertraging is geweest door persoonlijke omstandigheden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
1e_jaars_fiscaal_recht



Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 125


BerichtGeplaatst: wo 26 okt 2011 0:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ooh en stoppen kun je ook op deze manier zien, mocht je toch het risico niet durven/willen nemen:

- je stopt voor februari en zorgt dat je in september volgend jaar ingeschreven staat, vanwege het BSA. Vraag en lees hierover hoe het precies zit.

- in de tussentijd werk je gewoon wel en volg je alle colleges en werkgroepen die je kunt volgen en zorg je dat je zoveel mogelijk tijd besteedt aan studeren. Als je uitgeschreven staat, gewoon naar HC's gaan etc. Stof vantevoren lezen. Neem collegesheets anders over van wg genoot als je afgesloten bent van BB.

- volgend jaar ken je alle stof al omdat je alles al geleerd hebt. Je bent tenslotte alleen op papier gestopt bent, maar in het echt gewoon hard hebt gestudeerd. (ondanks de retentie, gaat het leren van deze stof gemakkelijker!)

- je haalt dan gemakkelijk in een jaar je P met grotere kans op hoge cijfer
- misschien zelfs verschaft het je dan toegang tot het honeurs traject.
- je kunt vanwege goed resultaat in het eerste semester dan alvast vakken aanvragen van het 2e jaar zodat je wellicht 30Ects 2e jaarsvakken kunt volgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds