Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 16 jun 2024 2:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Crossbaan op een maïs akker. Geluidshinder, eigen terrein?
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joephermans1



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): Ava

Berichten: 19


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 18:29    Onderwerp: Crossbaan op een maïs akker. Geluidshinder, eigen terrein? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Een tijdje terug ben ik in aanraking geweest met de politie met betrekking tot een 'crossbaantje' op een maïs akker. Op deze akker staat maïs gezaaid. En hier is een klein baantje doorheen getrokken, enkel door spoorvorming van een quad en mijn motor (pitbike). Nu mogen wij hier van de politie niet meer rijden omdat we blijkbaar voor overlast zorgen door geluidshinder. En ze zeggen dat deze grond enkel een agrarische bestemming heeft, dus je mag er niets anders mee doen. Nu is mijn vraag, wat kunnen zei mij maken als ik hier weer aan het crossen ben? Want het is eigen terrein. Hoe zit het dus met de wetten daarover, en wat voor sancties zouden ze op kunnen leggen, inbeslagnamen of iets dergelijks?

U kunt ervan uit gaan dat wij 2 middagen in de week hier rijden. Dus minder als 8 uren per week.

Ik heb mijn e-mails die ik naar de politie heb gestuurd, en ontvangen in de bijlagen toegevoegd (let vooral op de foute spelling van meneer agent, foute aanhef enz.).

Ook heb ik deze vraag aan de gemeente voorgelegd, maar de gemeente kennenden kan het nog enkele weken duren voordat ik een 'nee' thuis krijg gestuurd.

Ook kreeg ik al eerder een waarschuwing omdat ik over de weg liep met mijn motor. Ik was bestuurder zei meneer agent. Ik heb al uitgezocht dat dit niet zo is. Ik heb het idee dat de politie ons meer bang wil maken, en dat ze ons eigenlijk niets kunnen maken.

Hieronder staat verder alle informatie toegevoegd.

Brief aan de politie, was het eerste uitgaande contact,
De daarop volgende reacties staan in het document 'e-mail politie',
Als laatste heb ik een brief aan de gemeente gestuurd.

Ik ben zelf geen jurist, ik doe een mbo milieu opleiding. Mijn kennis van wetten beperkt zich tot dat gebied. Zouden jullie mij hier meer over kunnen vertellen? Volgens mij mogen ze je ook alleen voor geluidshinder beboeten tussen bepaalden tijden ('s nachts of iets)

Met vriendelijke groet,


Joep Hermans
Bekijk profiel Stuur privé bericht
joephermans1



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): Ava

Berichten: 19


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 18:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waar kan ik mijn bijlagen ergens uploaden zodat ik ze even in een link kan plaatsen, dan blijft het wat overzichtelijker. Want er staan wat kolommen tussen, en die verschuizen anders allemaal.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op je om 18:36 gestelde vraag, kan ik je helaas geen antwoord geven.

Het lijkt me dat de Algemeen Plaatselijke Verordening (APV) erop nageslagen moet worden. Kun je dit linken?
Het zal te vinden zijn op de site van de gemeente waar je woont. Kun je het niet vinden, dan zal het antwoord op een e-mail naar de gemeente je de weg wijzen.
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
arizona



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 721


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 20:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt mij sterk dat een agrarische bestemming als zodanig zou uitsluiten dat jij voor je lol daar gaat motorrijden; je mag daar toch ook wandelen of picknicken (of wat dan ook) als je zou willen? Het wordt natuurlijk anders als je daar beroepsmatig een cross baan gaat exploiteren. Ik vraag me overigens ook af of de politie degene is die het bestemmingsplan handhaaft, volgens mij moet de gemeente dat doen.
Wel kan je natuurlijk geluidsoverlast veroorzaken wat tot politie-ingrijpen zou kunnen leiden, bijvoorbeeld wegens overtreding van de APV (als daar een relevante bepaling instaat).

Wegens "overtreding" van het bestemmmingsplan (als daarvan sprake zou zijn) kunnen ze overigens niet je motor in beslag nemen en volgens mij ook geen boete opleggen. Wel kan de gemeente een "last onder dwangsom" opleggen denk ik, dat lijkt op een boete. Je krijgt dan een officiele brief van de gemeente waarin staat dat als je je activiteiten niet staakt, je een bepaald bedrag moet betalen.

Een boete opleggen kan wel als je de APV overtreedt. Je motor in beslag nemen twijfel ik over; ik denk dat dat alleen kan als je de wegenverkeerswet o.i.d. overtreedt.

Verder kan ik me herinneren dat je met een motor aan de hand inderdaad bestuurder bent, maar ik heb daar even geen bron bij.

Edit: Foutje. Met een motor aan de hand moet je je gedragen als een voetganger: art. 2 lid 2 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens: De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.


Laatst aangepast door arizona op ma 11 jun 2007 20:40, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
arizona



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 721


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 20:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

joephermans1 schreef:
Waar kan ik mijn bijlagen ergens uploaden zodat ik ze even in een link kan plaatsen, dan blijft het wat overzichtelijker. Want er staan wat kolommen tussen, en die verschuizen anders allemaal.

Een optie: http://docs.google.com/ (moet je wel een google-account hebben maar dat is op zichzelf snel genoeg aangemaakt).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
joephermans1



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): Ava

Berichten: 19


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 22:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.alphen-chaam.nl/Documents/Algemene%20Plaatselijke%20Verordening%202006.pdf

Dit is alvast de APV van mijn gemeente. Nu zal ik eens uit gaan zoeken hoe dat met google werkt, en dan zal ik de bijlagen posten.

Moderatie: enkele links naar bijlagen verwijderd in verband met privacy


Laatst aangepast door joephermans1 op ma 11 jun 2007 23:24, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
arizona



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 721


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 23:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

joephermans1 schreef:
http://www.alphen-chaam.nl/Documents/Algemene%20Plaatselijke%20Verordening%202006.pdf

Dit is alvast de APV van mijn gemeente.


Quote:
Artikel 4.1.5 Overige geluidhinder 1.Het is verboden buiten een inrichting in de zin van de Wet milieubeheer toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te verrichten op een zodanige wijze dat voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt. 2.Het college kan van het verbod ontheffing verlenen. 3.Het verbod geldt niet voor zover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door artikel 2.4.16, de Wet geluidhinder, de Zondagswet, het Vuurwerkbesluit of de Wet milieugevaarlijke stoffen van toepassing zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
joephermans1



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): Ava

Berichten: 19


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

EJB_CH schreef:
joephermans1 schreef:
http://www.alphen-chaam.nl/Documents/Algemene%20Plaatselijke%20Verordening%202006.pdf

Dit is alvast de APV van mijn gemeente.


Quote:
Artikel 4.1.5 Overige geluidhinder 1.Het is verboden buiten een inrichting in de zin van de Wet milieubeheer toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te verrichten op een zodanige wijze dat voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt. 2.Het college kan van het verbod ontheffing verlenen. 3.Het verbod geldt niet voor zover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door artikel 2.4.16, de Wet geluidhinder, de Zondagswet, het Vuurwerkbesluit of de Wet milieugevaarlijke stoffen van toepassing zijn.


Dus als ik geluidshinder veroorzaak bij omwonenden kan de politie mij hier een boete voor geven, of is de bekeuring aan de beheerder van de grond.
Wat wordt overigens bedoelt bij punt 2. 'Het college kan het verbod ontheffing verlenen'?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 23:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zijn er wel omwonenden? Of ligt de akker redelijk afgelegen?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
joephermans1



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): Ava

Berichten: 19


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 23:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Redelijk afgelegen, de dichtsbijzijnde +- 200 meter, en dat is van de beheerder van de grond zelf. De andere mensen in de buurt klagen er ook nooit over, dit zijn allemaal boeren. Koeien, paarden. Schijnbaar kwamen de klachten van de camping, deze ligt achter die boerderijen, aan een 80km/h weg. Dit lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.

Maar als u mijn bijlagen leest, en vooral de eerste. Daarin staat dat ik een vermoeden heb wie er wel klaagt. Een boer die wat verderop woont, wij moeten een over een stukje van 20 meter over zijn land, maar hij wil ons hier geen toegang toe geven, hoewek hij dit verplicht is volgens wet van overpad.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp



Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 595


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 23:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De bijlagen (uploads) werken bij mij niet, bij jullie wel?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
arizona



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 721


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 23:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

joephermans1 schreef:
Dus als ik geluidshinder veroorzaak bij omwonenden kan de politie mij hier een boete voor geven, of is de bekeuring aan de beheerder van de grond.
Wat wordt overigens bedoelt bij punt 2. 'Het college kan het verbod ontheffing verlenen'?


- Aan jou - en niet alleen voor omwonenden maar ook "overigens voor de omgeving"
- Ontheffing wil zeggen dat je gemeente om toestemming kunt vragen om wel overlast te veroorzaken. Dat lijkt me in jouw geval weinig kans maken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
arizona



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 721


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 23:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

annemiekewp schreef:
De bijlagen (uploads) werken bij mij niet, bij jullie wel?

Bij mij ook niet. Heb je de optie "publiceren" gebruikt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
joephermans1



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): Ava

Berichten: 19


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 23:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu wel als alles goed is gegaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22895


BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zou er echt sprake zijn van geluidshinder? Volgens de rijdende rechter komt zo'n gemeentelijk verbod neer op een verbod op onrechtmatige hinder. Dat moet dan getoetst worden aan wat in het maatschappelijk verkeer betamelijk is. Zolang dit niet laat in de avond gebeurt lijkt een beetje lawaai maken mij wel toegestaan.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds