Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 9:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Tentamen Rechtsvinding Leiden.
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jas








Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 05 feb 2005 21:37    Onderwerp: [UL] Tentamen Rechtsvinding Leiden. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pffrrt, ik ben nog steeds niet begonnen met leren..... Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Thomas



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 69


BerichtGeplaatst: di 08 feb 2005 18:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit is het 1e tentamen van mijn rechtenstudie dat ik niet heb gehaald. Wat een schijttentamen was dit. Petje af voor meneer Smith die feilloos de nadruk op de irrelevante details heeft weten te leggen Rolling Eyes
_________________
http://www.mixfight.nl


Laatst aangepast door Thomas op di 08 feb 2005 18:47, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 08 feb 2005 19:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oh, ik vond dat ze daar bij Encyclopedie ook wel goed in waren met vragen als "Wat zei Cliteur op pagina 98, 3e alinea van Nederlands Recht?" Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Thomas



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 69


BerichtGeplaatst: di 08 feb 2005 22:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Oh, ik vond dat ze daar bij Encyclopedie ook wel goed in waren met vragen als "Wat zei Cliteur op pagina 98, 3e alinea van Nederlands Recht?" Very Happy


Wat vond je van het tentamen?
_________________
http://www.mixfight.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 08 feb 2005 22:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb griep, dus heb de afgelopen dagen niet heel veel kunnen studeren, en had vandaag dus ook niet zo'n helder hoofd... een paar dingen wist ik echt niet (die constructie, ik ben er nog steeds niet achter wat het nou precies is!!) en ik heb wat dingetjes verzonnen (idealia en realia), en opgave 6 was lastig... Ik weet dus niet echt hoe ik het gemaakt heb, ik had niet echt het idee dat er te weinig tijd was, ik was on half 4 klaar, maar dat kan dan ook zijn omdat ik een paar dingen niet echt heb kunnen beantwoorden.. Ik had niet het idee dat de vragen heel onredelijk waren, maar dat de dingen die ik niet wist gewoon door mijn studietekort kwamen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: di 08 feb 2005 22:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tijdgebrek... Rolling Eyes
Inderdaad irrelevante details Not good

Na een erg vervelende start aan deze studie (ziek tijdens het eerste semester), dacht ik dat ik nu echt lekker bezig was. Naar mijn idee ken ik de stof echt super goed en kan ik het goed toepassen. Heb er een erg vervelend gevoel over! d'oh!

Ik hoop dat ze iets doen met de normering... Maar ik vrees het ergste. Crying or Very sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 08 feb 2005 22:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Welke details waren irrelevant?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 08 feb 2005 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had overigens wel ook maar 2 stellingen gegeven bij 6b. Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Thomas



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 69


BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2005 12:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lotte schreef:
Tijdgebrek... Rolling Eyes
Inderdaad irrelevante details Not good

Na een erg vervelende start aan deze studie (ziek tijdens het eerste semester), dacht ik dat ik nu echt lekker bezig was. Naar mijn idee ken ik de stof echt super goed en kan ik het goed toepassen. Heb er een erg vervelend gevoel over! d'oh!

Ik hoop dat ze iets doen met de normering... Maar ik vrees het ergste. Crying or Very sad


Ik vrees met je mee. Daarnaast meen ik me te herinneren dat Smith had gezegd dat we 5 theorievragen zouden krijgen en 1 grote praktijkopgave. Hij heeft hiermee mijns inziens een vertekend beeld van het tentamen geschetst, aangezien de 5 "theorievragen" bijna allemaal in een praktisch kader werden geplaatst.
_________________
http://www.mixfight.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2005 12:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oh, bij ons heeft hij het wel zo gezegd dat er theorievragen gesteld zouden worden in de vorm van een casus...

Maar wat bedoelen jullie dan met irrelevante details?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Thomas



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 69


BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2005 13:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit staat in mijn aantekeningen m.b.t. Smiths uitspraken over het tentamen:

Tentamen: bestaat uit circa 10 vragen en bestaat uit 2 onderdelen. 1 onderdeel is de collegestof. Colleges + reader. 2e onderdeel is alle stof en vaardigheden geleerd in de werkgroepen. Beide onderdelen tellen even zwaar. 5 vragen over collegegedeelte. 1 vraag m.b.t. werkgroepgedeelte.


Met betrekking tot de irrelevante details doelde ik erop, dat hij heel veel theorie verteld heeft in de hoorcolleges. Tot zover vond ik het best duidelijk en kon ik alles volgen. Hij heeft de theorie echter naar ik me herinner vrijwel nooit in een praktisch kader gezet. Nu vraagt hij van ons, eerstejaarsstudenten, dat wij praktische vraagstukken gaan oplossen met de opgedane kennis. Dit is mijns inziens raar, aangezien hij in de hoorcolleges de nadruk louter en alleen legde op de " droge" theorie. Door in het tentamen geen vragen over de " droge" theorie te stellen, maar dit in een praktisch kader te zetten vind ik ten eerste dat hij onze vaardigheden overschat. Ik denk dat een student die verder in zijn rechtenstudie is, ook moeite zou hebben gehad met dit tentamen. Ten tweede ben ik van mening dat hij door alleen de theorie te behandelen zonder dit in de hoorcolleges in een praktisch kader te zetten, de irrelevante details teveel aandacht heeft gegeven. Je zou kunnen zeggen dat dit in de werkgroepen aan bod komt. Dit is deels waar, al waren mijns inziens de werkgroepopdrachten niet zo complex als de ons in het tentamen voorgeschotelde opgaven.
_________________
http://www.mixfight.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2005 13:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, daar moet ik je wel gelijk in geven, ik vond de praktische vraag ook vrij pittig, met het vragen van puur argumenten, als je niet uit a of b kwam kan je c helemaal wel vergeten, geen een van de werkgroep opdrachten is zo geweest, daar werd je altijd wel op de goede weg gezet door aanvullende informatie of vragen... Aan de andere kant vind ik het wel logisch dat ze die theorievragen in een casus hebben gezet, het simpelweg reproduceren van theoretische informatie behoort niet echt in universitair onderwijs, en volgens mij werden bij en encyclopedie, staats- en bestuur en straftussentoets ook zo gegeven? Wat ik het irritantst vond van het vak was de teksten uit de reader, allemaal supervaag en behoorlijk pittig, en omdat het fragmenten zijn uit een boek ook vaak niet duidelijk waar het over ging, maar ja dat was bij Encyclopedie ook zo... Ik heb dat wel op de evaluatie gezet, dat het misschien handig zou zijn bij de teksten een korte richtlijn of inleiding te geven zodat je weet waar het over gaat en met welk doel je de tekst moet lezen (leuk bijv. arrest besmette zeug, maar wordt pas duidelijk als je weet *waarom* je het moet lezen)... Het was niet mijn favoriete vak, hoewel ik de praktische werkgroepen wel erg leuk vond... Het is een beetje jammer dat ze het eerste jaar met Encyclopedie en daarna Rechtsvinding beginnen, het is best lastig om als dat filosofische gezwam te volgen, als je uberhaupt nog niets van het recht weet... Maar ik geloof dat ik nu ook een beetje in gezwam overga (ik heb koorts, kan er ook niks aan doen Wink ). Ik ben benieuwd hoe Romeins Recht is, beetje zuur dat je die beknopte geschiedenis geheel op eigen houtje moet bestuderen en dus indelen wanneer je dat doet... Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Kirari



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 27


BerichtGeplaatst: do 10 feb 2005 11:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had nog wat tijdgebrek. Toen ik aan het nadenken was over 5b merkte ik dat vraag 6 toch wel veel punten opleverde... (tentamen dus niet compleet af)
Ik kon me er niet echt goed aan zetten om dit vak te leren, een saai vak. Geen id of ik het ook gehaald heb, hoewel ik volgens het antwooordmodel dicht bij het antwoord van vraag 1 zat Very Happy

Oh, en over constructies:
Ik droomde een droom waarin de constructie een brug was. Door een brug kan je dus verbindingen zien tussen verschillende wetsartikelen oid... Klopt dat?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: wo 02 mrt 2005 14:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

FEESSIE!! Dancing

Ik heb 'em gehaald!!! Yesss
Bow

Ik ben echt *zo* blij dat ik deze niet nog een keer hoef te doen!! Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Dingess



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: do 03 mrt 2005 0:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb die tentamen zwaar verpestttttt! Hoe ga ik dit herkansen en daarvoor een positieve cijfer krijgen? Wie heeft er een goede methode voor mij???
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds