Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 10:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Inl. Staats- en Bestuursrecht Bach1 Universiteit Leiden
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2004 16:02    Onderwerp: [UL] Inl. Staats- en Bestuursrecht Bach1 Universiteit Leiden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aangezien onze strenge, strenge, moderator het onderwerp over het deeltentamen Encyclopedie gesloten heeft, nodig ik jullie uit hier vragen, commentaar, kritiek e.d. over het tentamen of tips, trucs of vragen e.d. voor Inl. Staats- en Bestuursrecht hier te zetten...
Succes allemaal morgen!! Laughing

Moderatie: titel bericht gewijzigd
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2004 20:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Succes allemaal!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2004 20:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Succes inderdaad!!! Vond het zelf best een leuk vak! Maar dat is wel al een tijdje terug Razz
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2004 21:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het ook leuk Laughing Maar dat hadden jullie misschien al door Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Kirari



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 27


BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2004 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Succes! benieuwd of iedereen weer zo snel klaar zal zijn...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
ik ben T@M@R@



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 16:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoe ging het tentamen bij iedereen?

Bij mij wel goed, heb 5 fout. Ik heb een paar stomme fouten gemaakt, maar ach het is iig voldoende!

Ik hoop dat het bij jullie ook goed is gegaan!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kirari



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 27


BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 16:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij mij ging het super! Ik dacht dat t erg slecht ging en deed er ook langer over dan bij het andere. Maar ik heb uiteindelijk 2 fout maar! Very Happy

Overigens bleven meer mensen zitten dan bij het andere tentamen en langer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Thomas



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 69


BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 16:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hai, ik heb me ook maar effe aangemeld op dit forum. Ik ga mijn werk nu nakijken. ik laat straks effe weten hoeveel fouten ik heb gemaakt. Ik vond het lastiger dan maandag btw Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 16:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook meerkeuze? Shocked Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 17:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, Sov, weer meerkeuze... slechte uni he, Leiden....

Ik heb 3 fout Laughing Ik ben blij, kostte inderdaad wel wat meer moeite dan encyclopedie....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Thomas



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 69


BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 17:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

heb er 4 fout van de 20. Ik ben het alleen niet eens met de vraag 12 van volgnummer 1.

Deze luidt:
Sinds wanneer kan Nederland als een volwaardige democratische rechtsstaat worden aangemerkt?

A: Sinds de vestiging van de constitutionele monarchie in 1815
B: Sinds de vestiging van het parlementaire stelsel in de periode 1848 -1868
C: Sinds de totstandkoming van algemeen kiesrecht voor mannen en vrouwen in respectievelijk 1917 en 1919
D: Nederland is nog altijd geen democratische rechtsstaat, aangezien de bevolking niet rechtstreeks bij de besluitvorming betrokken is.

Ik zat te twijfelen tussen C en D. Nu leken beide antwoorden mij niet 100% correct dus heb ik voor D gekozen. Nu staat er in het antwoordmodel dat C juist is. Mijn kritiek hierop is je mijns inziens nooit van een volwaardige democratische rechtsstaat kan spreken. Als je hier dan al van spreekt, lijkt het mij niet zo dat je een bepaald jaartal aan kan wijzen waarop dit ten volle is gerealiseerd. Ik meen ergens te hebben gelezen dat de ontwikkeling van een democratische rechtsstaat een continu proces is.

maar goed..... iemand dezelfde kritiek/andere kritiek?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 17:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet direct betrokken bij de besluitvorming betekend niet dat het geen democratie is, Nederland heeft een *indirecte* democratie... Dus zijn inderdaad niet direct bij besluitvorming betrokken maar via representatie, maar wel democratisch...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Thomas



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 69


BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 17:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Niet direct betrokken bij de besluitvorming betekend niet dat het geen democratie is, Nederland heeft een *indirecte* democratie... Dus zijn inderdaad niet direct bij besluitvorming betrokken maar via representatie, maar wel democratisch...


ok. ik snap je punt niet helemaal. Ik wil zeggen dat je niet van een volwaardige democratische rechtsstaat. Als je het over volwaardig hebt impliceer je daarmee dat er een perfecte rechtsstaat bestaat. maar ook dat er een onvolwaardige bestaat lijkt mij. Ik vind het een verkeerd gestelde vraag. Laat ik het niet moeilijker maken dan het is. Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 17:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is een volwaardig democratische rechtsstaat, maar dat zegt niks over de mate van de democratie, pas als het een volledige directe democratie is zal het volk direct betrokken zijn bij de besluitvorming, dat is in een land van een omvang als Nederland niet mogelijk, maar dat maakt de democratie nog niet onvolwaardig... de *mate* van democratie is alleen minder dan het zou kunnen zijn....

Volwaardig en perfect is niet hetzelfde, en wanneer zou je van perfect kunnen spreken, wie bepaald wat perfect is? en zoals ik als zei, volledig directe democratie zou van Nederland een zooitje maken, dus dat maakt dat dan geen perfecte democratie....

Als je hier verder over wil discussieren moet je even een andere topic openen.... of verhuizen naar "Hoe democratisch is Nederland?" onder Actualiteiten...

Webmeester: hoe kunnen we de democratie discussie handig naar "Hoe democratisch is Nederland?" verplaatsen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Thomas



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 69


BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 17:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Het is een volwaardig democratische rechtsstaat, maar dat zegt niks over de mate van de democratie, pas als het een volledige directe democratie is zal het volk direct betrokken zijn bij de besluitvorming, dat is in een land van een omvang als Nederland niet mogelijk, maar dat maakt de democratie nog niet onvolwaardig... de *mate* van democratie is alleen minder dan het zou kunnen zijn....

Volwaardig en perfect is niet hetzelfde, en wanneer zou je van perfect kunnen spreken, wie bepaald wat perfect is? en zoals ik als zei, volledig directe democratie zou van Nederland een zooitje maken, dus dat maakt dat dan geen perfecte democratie....

Als je hier verder over wil discussieren moet je even een andere topic openen.... of verhuizen naar "Hoe democratisch is Nederland?" onder Actualiteiten...

Webmeester: hoe kunnen we de democratie discussie handig naar "Hoe democratisch is Nederland?" verplaatsen?


wel streng beleid hier Confused je kan toch wel een beetje over de vragen die in het tentamen voor kwamen discussieren zonder gelijk naar 10 andere threads te verhuizen. Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds