Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 11:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Hoe was tentamen inleiding straf en strafprocesrecht?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 8 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2005 12:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hehe! Zoals ik al voorspeld had: een 7, ben wel blij Very Happy
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2005 12:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nja een 5. Maar dat wist ik al...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NvK








Berichten: 27


BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2005 12:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

IK HEB EEN 6!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2005 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit kreeg ik net:
Gisteren zijn de cijfers bij het OIC aangeleverd, dus binnenkort te zien op U-twist.
Met vriendelijke groeten,

Dagmar Bukuru
(secretariaat Strafrecht)
071 - 527 75 29



Het lag dus wel gewoon aan de staf, en niet aan het OIC!!
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
3do






Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 47


BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2005 12:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook een 7. Mixed feelings. Als ik me niet zo in de war had laten brengen door dat gare examen had het beter gekund. Maar ja, we zullen maar tevreden zijn. Hopelijk heeft het 3e-jaars tentamen open vragen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2005 13:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, ik heb 3 vragen verknald door ze als juist ipv onjuist te beantwoorden... dus die had ik als ik goed gelezen had goed gehad.. maar ja...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
saar

saar

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2005 22:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hai, ik zou ff jullie opinie willen over het strafrecht tentamen.
Het zit namelijk zo.
Bij vraag 20 versie 4 zijn twee antwoorden goed gerekend. Aangezien er ook twee goede antwoorden waren.

Nu vind ik het vreemd dat alleen die twee antwoorden nu goed zijn gerekend.

Op het voorblad stond duidelijk dat maar 1 antwoordmogelijkheid goed is.
Als dat dus niet het geval is is het toch onmogelijk om de vraag te beantwoorden.

Bijvoorbeeld: Beantwoord voor mij de volgende vraag.

Ik geef je vier papiertjes een rode een blauwe en twee groene.

Nu vraag ik aan jou er is een groen blaadje bij welke is dat.
a. de rode
b. de blauwe
c. de groene
d. de groene


Vanuit wat voor wetenschappelijk oogpunt je het ook bekijkt. Dit is een onoplosbaar vraagstuk n zou op een tentamen zeker niet gesteld mogen worden, tenzij het is om studenten te narren of tenzij het een fout is. Als het laatste het geval is zou de vraag bij nader inzien niet mogen meetellen in de beoordeling (inieder geval het foutieve antwoord)

Wat jullie?

Het gaat hier trouwens niet om een manier mn cijfer op te krikken ofzo want dat lukt tovh niet meer (zelfs met de ze vragen erbij) maar toch.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: do 05 mei 2005 0:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ken de vraag niet maar in het algemeen zou je kunnen zeggen dat als er zich een situatie voordoet waarin er twee multiple choice Confused antwoorden goed gerekend worden dit NIET de bedoeling was cq. is.
De onderwijsstaf heeft dan een fout(je) gemaakt doordat ze een casus niet op die manier hebben bekeken wat (schijnbaar) een significant deel van de studenten wel heeft gedaan.
Als men dan over het hart strijkt en de studenten tegemoet komt door beide antwoorden goed te rekenen is dit juist een prijzenswaardige manier om de situatie op te lossen.

Als parallel met je eigen voorbeeld met die vier blaadjes, ongeacht welk blaadje je gekozen zou hebben, de rode en blauwe zouden ALTIJD fout zijn geweest, dus die twee opties vallen automatisch weg. Wink
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 05 mei 2005 9:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou hetzelfde zeggen als Nemine, in principe is er maar 1 antwoord goed, maar door een fout van de staf, of een andere lezing dan zoals bedoeld, kan het zijn dat een tweede antwoord ook goed zou kunnen zijn, in ieder geval zijn de andere antwoorden *echt* fout, dus die rekenen ze niet goed, pas als de hele vraag niet klopt/ onduidelijk is/ niet gesteld had mogen worden schrappen ze de hele vraag, waardoor dus wel alle antwoorden "goed" gerekend worden...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
saar

saar

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: do 05 mei 2005 10:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar je wordt toch op een verkeerd been gezet. Ik had vraag 20 fout omdat ik serieus dacht als ik die 2 antwoorden allebei goed vind moet het wel een ander antwoord zijn. Er is maar immers 1 antwoord goed. (volgens het voorblad.)

Als jij een vraag verkeerd stelt vind ik dat je voor de gevolgen daarvan moet instaan. De staf had het examen beter moeten formuleren en zo niet zijn eigen fouten moeten toegeven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
saar

saar

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: do 05 mei 2005 10:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als parallel met je eigen voorbeeld met die vier blaadjes, ongeacht welk blaadje je gekozen zou hebben, de rode en blauwe zouden ALTIJD fout zijn geweest, dus die twee opties vallen automatisch weg. Wink[/quote]

Tja maar als de vraag is, er is een blaadje groen welk is dat? Dan gaat het niet om welk antwoord goed is maar om het feit dat de vraag in combinatie met de antwoorden niet te beantwoorden valt. Want er zijn 2 groene blaadjes. Elk antwoord is dus in feite fout.

Als de vraag in combinatie met de antwoorden niet juist is zou naar de keuze van de studenten niet eens meer gekenen moeten worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 05 mei 2005 13:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt erop dat nog niet veel mensen hebben gezien dat inmiddels nog 2 antwoorden (bij andere vragen) zijn goedgerekend. Voor versie 4 vraag 37 (naast D ook C goed) en vraag 40 (naast C ook D goed). Bij beide vragen blijven A en B fout Smile.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 05 mei 2005 14:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij vraag 20 (waar saar het over had) was de vraag: op welke artikel van het EVRM mag nooit inbreuk worden gemaakt. Antwoorden: A. art 7, B. art 4, C. art 10, D. op mensenrechten mogen geen inbreuken worden gemaakt.

Aanvankelijk werd alleen A goedgerekend, later B ook.

De redenering was denk ik: op artikel 4 lid 1 mag geen inbreuk worden gemaakt, op artikel 4 lid 2 wel. Dus strikt genomen is B fout.

Multiple choice is echt heerlijk, want ik kan elk antwoord wel verdedigen. Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of je wel inbreuk mag maken op artikel 10? Een inbreuk op vrijheid van meningsuiting mag wel, maar alleen binnen de begrenzingen van artikel 10, en dan maak je dus geen inbreuk op artikel 10.

Misschien was het juiste antwoord dan ook: kijk naar artikel 15. Lid 1 laat een partij toe het verdrag tijdelijk buiten werking te stellen, lid 2 sluit hierbij (onder meer) artikel 4 lid 1 en artikel 7 uit. Ik kwam artikel 15 overigens pas tegen toen ik na afloop van het tentamen een beetje ging google'n. Ik betwijfel dat het tijdens het college ooit behandeld is (en met strafrecht heeft het op dit punt al helemaal weinig meer te maken maar ok).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 05 mei 2005 14:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

saar schreef:
Tja maar als de vraag is, er is een blaadje groen welk is dat? Dan gaat het niet om welk antwoord goed is maar om het feit dat de vraag in combinatie met de antwoorden niet te beantwoorden valt. Want er zijn 2 groene blaadjes. Elk antwoord is dus in feite fout.

Om op dit thema door te gaan. Neem vraag 9 (versie 4).

De voorwaarden voor het instellen van een vervolging:
a. staan in WvSv
b. staan in WvSv en WvSr
c. staan in WvSr
d. moeten wettelijk omschreven zijn.

Voor de grap: wie kan uitleggen wat met de vraag wordt bedoeld en wat derhalve het juiste antwoord is? Uiteraard is er slechts 1 goed antwoord.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
saar

saar

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: do 05 mei 2005 17:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou het zal wel.

Maar als je zo een vraag (waar meerde antwoord mogelijkheden goed zijn maar er wordt gezegd dat er maar 1 antwoord goed is) aan een filosoof, een natuurkundige of een wiskundige zou voorleggen, zouden zij beweren dat het een onoplosbaar vraagstuk is.

Maar goed juridisch zal het wel te verklaren zijn, dus maar beter dat ik voor zover me erbij neerleg (wat rest mij ander ste doen?).

Zij het wel zo, dat ik persoonlijk vind dat je niet geleerd wordt door in 1 wetenschap te worden onderwezen. En dat blijkt maar weer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 8 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds