Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 5:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[Rechten] Bachelor
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
markje2



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 20:12    Onderwerp: [Rechten] Bachelor Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor mijn zus post ik dit topic hier, aangezien ze zelf weinig met internet heeft

Mijn zus studeerd rechten op de universiteit in Groningen, en heeft moeite met een vak genaamd Bestuurlijk Recht 3 of Burgerlijk Recht 3, weet niet zeker meer, maakt voor probleem niet zoveel uit. Ze heeft al enkele keren geprobeerd dit vak te halen maar komt telkens een paar puntjes tekort. De leerkracht van haar is niet bereid om een mondeling te geven, en zegt keihard om het volgend jaar maar weer te proberen. Ondertussen heeft ze al wel enkele master vakken gehaald, maar om verder te komen heeft ze dit vak nodig voor haar Bachelor.
Dit vak gaat over een boek (boeken) van rond de 1000 pagina's en ze is niet positief over het feit dat ze weer een JAAR moet wachten.

Waarom ik dit topic post is om de volgende vraag:
Is er een mogenlijkheid om dit vak ergens anders (andere onderwijsinstelling oi.d) te halen wanneer zij dit wil ? Is het mogenlijk om dit vak op een andere manier te halen.

Alle opties zijn graag gewaardeerd.
Alvast bedankt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 20:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ze zou het beste een keer met een studie-adviseur kunnen gaan praten. Ik weet niet precies hoe de regeling in elkaar zit maar als ik me niet vergis kan de Examencommissie een extra tentamenkans toekennen (lees: een mondeling) als het alternatief zware studievertraging is. De docent heeft in ieder geval gelijk in die zin dat hij/zij niet uit zichzelf kan besluiten een mondeling aan te bieden.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 10:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ze kan de studieadviseur vragen of ze het vak aan een andere instelling kan doen en dan kan inbrengen voor een vrijstelling. Bij ons is dat in principe mogelijk (ik heb het zelf overwogen voor een bepaald vak). Het levert echter wel een hoop gedoe op, omdat je dan bij die uni ook ingeschreven moet zijn. Bovendien is altijd maar af te wachten wanneer daar het tentamen is.

Misschien pakt je zus het bij dit vak niet goed aan. Oefent ze bijvoorbeeld wel met oude tentamens? Daar kun je echt heel veel mee halen, want je ziet door bestudering van de modelantwoorden ook hoe de docent het antwoord graag wil zien. Een deel is kennis en een deel is antwoorden en naar relevante arresten verwijzen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
markje2



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 11:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja ze gebruikt oude tentamens en betaalde samenvatting e.d
Maar ze zegt dat haar leraar telkens compleet andere tentamens geeft over andere stukken dus ze heeft niks aan die oude tentamens.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 552


BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

markje2 schreef:
Ja ze gebruikt oude tentamens en betaalde samenvatting e.d
Maar ze zegt dat haar leraar telkens compleet andere tentamens geeft over andere stukken dus ze heeft niks aan die oude tentamens.


In dat geval zou contact met de examencommissie ook nog iets kunnen opleveren. Lees vantevoren wel even goed het examencommissie reglement door.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 17:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

markje2 schreef:
Ja ze gebruikt oude tentamens en betaalde samenvatting e.d
Maar ze zegt dat haar leraar telkens compleet andere tentamens geeft over andere stukken dus ze heeft niks aan die oude tentamens.

Dan doet die 'leraar' het goed. Het tentamen is tenslotte niet bedoeld om kennis van oude tentamens te toetsen, maar kennis van en inzicht in de leerstof.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 18:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat klopt. Uit het hoofd leren heeft weinig zin. Wel zie je bepaalde iteams telkens terugkomen en je ziet dus de systematiek van antwoorden.

Er zijn mensen die het halen, dus het moet te doen zijn Wink
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
RPRN



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 99


BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2009 20:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gewoon keihard leren! Niks geen samenvattingen, eerst gewoon elke dag een hoofdstuk van het boek in je hoofd stampen. Op samenvattingen haal je het niet, althans de meeste.
_________________
Ubi ius ibi actio
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2009 20:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het stemt mij eerlijk gezegd heel tevreden om te lezen dat iemand het met gekochte samenvattingen en oude tentamens niet haalt.

Echt stampen is niet nodig. Begrijpen wel. Het voordeel van rechten daarbij is dat het niet moeilijk is.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
komodo

komodo

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 312


BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2009 21:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zwaarste tentamen (voor mij dan) wat ik ooit heb gedaan was biochemie 2. Dat heb ik gehaald door het hele boek zelf, met de hand, samen te vatten. Daarna hoefde ik mijn samenvatting niet eens meer te leren, want dat samenvatten heeft enorm geholpen. Misschien dat je zus ook op die manier een dergelijk struikelvak (en dit was voor mij een struikelvak) te tackelen.

Bij rechten ben ik iets dergelijks nog niet tegengekomen, al komt overeenkomstenrecht in de buurt van dit soort ellende.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds