Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 6:40
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Openbare verkoping vanuit een huurwoning
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
monique1969



Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2013 12:26    Onderwerp: Openbare verkoping vanuit een huurwoning Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik lig al bijna 4 jaar met een deurwaarder in de clinch en wel hierom:
mijn moeder woonde in Ermelo en na de scheiding van mijn vader leefde zij van een gemeentelijke uitkering en door een aandoening moest zijn 15 jaar geleden haar beide benen laten amputeren
Zij had hierdoor via het WMO van de gemeente een aantal hulpmiddelen in de vorm van een aangepaste woning een elektrische rolstoel etc mijn moeder en ik hadden al ruim 20 jaar geen contact meer met de rest van de familie in 2009 overleed mijn moeder aan de gevolgen van longkanker
Ik heb toen mijn moeder haar begrafenis geregeld , en iedereen icl de gemeente bericht gegeven van het overlijden van mijn moeder mijn moeder had alleen schulden en om die reden hebben mijn broer en ik bij de notaris vast laten leggen dat wij de eventuele erfenis (die er niet was) beneficiair aanvaarden begin 2010 kreeg ik een brief van de gemeente Harderwijk gericht aan de erfgename van mijn moeder met de mededeling dat mijn moeder in augustus 2009 te veel geld had ontvangen en dat ik dat diende terug te betalen ik heb hierop gelijk de gemeente gebeld en gezegd dat ik geen erfgename ben maar nabestaande dat mijn moeder helemaal geen erfenis had maar alleen maar schulden en dat mijn broer en ik beneficiair hadden aanvaard heb wederom de bewijzen opgestuurd heb een hele tijd niks meer gehoord tot ik een aantal maanden later een deurwaarder aan de deur kreeg met een exploot waarin stond dat er een zitting was geweest en dat ik na behoorlijk te zijn opgeroepen niet ben verschenen en dat ik bij verstek veroordeeld ben (ik heb nooit geweten dat die zitting er was) nu waren de kosten opgelopen van 350 euro tot ruim 1000 heb hierop meerdere keren telefonisch contact gehad met de deurwaarder maar er viel niks meer aan te doen en de deurwaarder kwam afgelopen 2 juli 2013 beslag leggen op mijn inboedel om deze op een nog nader te bepalen datum openbaar te doen verkopen en hier ben ik nu met hun over in de clinch mijn huurovereenkomst stelt namelijk dat er op mijn adres/perceel uitsluitend een woonbestemming rust hoe kan het dan zijn dat een deurwaarder mijn beslagen inboedel openbaar kan verkopen vanuit mijn woning er staat namelijk nergens in de wet dat een woning (al is het maar voor 5 minuten) tot openbare ruimte kan worden verklaard de deurwaarder had de beslagen goederen meteen mee moeten nemen opslaan in een eigen opslagruimte verzekeren zolang deze goederen er opgeslagen staan en vanuit die ruimte verkopen dus niet vanuit mijn woonhuis! ik heb de gemeente een open brief gestuurd waarin ik onmiddellijke handhaving verzoek maar hun antwoord was dat ze niet zullen handhaven omdat de openbaar stelling maar van korte duur is en geen maanden gaat duren (dit is dus klinkklare onzin) ik ga hiertegen nog in beroep bij de commissie want ze geven wel toe dat het een vergrijp c,q overtreding is maar dat deze te kort van duur is om er een handhavingstraject voor op te starten als de gemeente de deurwaarder toelaat mijn woning bij de openbare ruimte te zullen trekken eis ik 5 jaar huur terug omdat ik dan in mijn mening de enige en eerste Nederlander ben die een openbare ruimte huurt om er in te wonen en dat kan natuurlijk nooit en ook eis ik mijn verzekeringen van de inboedel terug van 5 jaar want in een openbare ruimte kan je niks verzekeren!

Mijn vraag is nu hier heb ik toch gelijk in? er heeft nog geen advocaat of jurist mij een wet kunnen laten lezen waarin staat dat een woning met een wettelijk bindend huurcontract openbare ruimte kan worden
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2013 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij kan het ook uit de woning halen en buiten de woning verkopen, is vaak echter niet bevorderlijk voor de opbrengst van de spullen, waardoor de openstaande schuld hoger blijft dan wanneer vanuit huis wordt verkocht.

U kunt dus een hoop moeilijkheden veroorzaken, echter de verkoop zal niet tegengehouden kunnen worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
monique1969



Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2013 12:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dat is ook juist de bedoeling! dat hij het uit de woning haalt ergens elders opslaat er het vanuit daar verkoopt maar dat willen ze niet want dat kost hun te veel en verdienen ze er niks op de beslaglegging kost ruim 1200 euro mijn schuld is 1000 mijn inboedel brengt tussen de 300 en 600 euro op als ze dan ook nog een opslagruimte moeten huren maken ze verlies en daarom verkopen ze de inboedel vanuit het woonhuis zelf dan hoeven zij er verder geen kosten voor te maken ze mogen geen beslag meer leggen op ''niet bovenmatige inboedel'' dat houd dus in dat ze geen beslag meer mogen leggen op een koelkast, vriezer gasfornuis pc en wasmachine dit zijn allemaal spullen die voor een gezin van levensonderhoud zijn
Ook is het belachelijk dat ze geen beslag mogen leggen op drank en voedsel (ze moeten namelijk voor een maand voedsel achter laten) maar dat ze wel beslag mogen leggen op de koelkast en de vriezer die er voor moeten zorgen dat dat voedsel voor een maand niet bederft!!!!!!!!!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 08 okt 2013 14:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Staat het vast dat je de erfenis uiteindelijk verworpen hebt?

Misschien kun je de notaris vragen om contact op te nemen met de gemeente, bij voorkeur met de burgemeester? Want rechtszaak (in jouw afwezigheid) of niet, als jij de gemeente eigenlijk niets verschuldigd bent, dan moet de gemeente zich gewoon fatsoenlijk gedragen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
monique1969



Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 09 okt 2013 11:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb beneficiair aanvaard samen met mijn broer dat houd in wel de lusten niet de lasten dus dat schuldeisers van mijn moeder niet bij mij aan de deur kunnen komen en de gemeente is juist die gene die mij een deurwaarder op mijn dak stuurt! en daar valt geen normaal gesprek tussen 2 volwassenen mee te voeren
Bekijk profiel Stuur privé bericht
monique1969



Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 09 okt 2013 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb maandag een brief naar de officier van justitie gestuurd en ook naar de nationale ombudsman nu afwachten hoe deze hierop gaan reageren want het kan toch niet zo zijn dat elke nederlander volgens de wet en regelgeving diendt te leven maar een deurwaarder deze zelfde wet en regelgeving keer op keer zal mogen breken!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 09 okt 2013 17:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben je al naar het juridisch loket geweest?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
monique1969



Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 10 okt 2013 0:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nee alle juridische hulp vind ik zelf online in het burgelijk wetboek en het wetboek van strafrecht en in de grondwet
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds