Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Unraveling the...
A Guide to the...
Oude Wet op de...
Wet op het Fin...
Level Up Your ...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 18 jun 2026 2:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

WMO-PGB - Eigen bijdrage - Onvolledige informatie - Bezwaar
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EgoClash

EgoClash

Leeftijd: 60
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: zo 14 nov 2010 16:10    Onderwerp: WMO-PGB - Eigen bijdrage - Onvolledige informatie - Bezwaar Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Hier een vraag in het kader van het betalen van de Eigen Bijdrage in het kader van een WMO-PGB uitkering.

Als gevolg van mijn ziekte MS wordt ik langzaam steeds verder invalide. Daarom moest ik vorig jaar gebruik maken van de WMO-regeling die er is: een aanpassing in de badkamer (douchestoel, verwijderen douchebak, antisliptegels en een beugel aan de muur) en ik kreeg een PGB voor het aanschaffen van een invalidevoertuig.

Ik heb daar een voertuig anders dan een scootmobiel voor gekocht, te weten een Segway, want die kan ik meenemen in de auto. Dit met goedkeuring van de gemeente.

Bij het aanvragen van deze zaken, heb ik een WMO-consulente van de gemeente thuis gehad, die me herhaaldelijk wees op het feit, dat ik "een eigen bijdrage" moet betalen voor dat voertuig. Omdat ik verder geen ervaring heb met het aanvragen van dergelijke zaken, dacht ik dat het hier om een eenmalige eigen bijdrage ging. Maar nu blijkt dat het CAK mij aanslaat voor een maandelijkse eigen bijdrage van Euro 112,= en dat blijk ik nu meer dan 30 maanden te moeten betalen Shocked !!!

Ik heb een uitkering en zou niet weten hoe ik dat moet gaan betalen. Maar hoe kan het zijn, dat je een voorziening aanvraagt en dat ik tijdens deze procedure geen enkele keer duidelijk gewezen ben op dit feit. Ik heb geen contract hiervoor ondertekent, niets. Ik ben in bezwaar gegaan, maar men neemt het niet als zodanig in behandeling en dit zonder motivatie. Mag dit zomaar?

Zou iemand mij kunnen adviseren over de wijze waarop ik dit nu moet vervolgen? Want ik zie het echt niet zitten om dit ruim 3 jaar te moeten betalen. Tevens blijkt nu dat ik niet alleen voor de "scootmobiel", zoals de CAK het aangeeft, moet betalen maar ook voor de aanpassingen in de badkamer. Terwijl ik ervan in de veronderstelling was dat dit een voorziening "in naturä" is, aldus de WMO-consulente van de gemeente.

Ik moet uitkijken dat ik er geen heel lang verhaal van maak, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen om hier onderuit te komen. Ja, de Segway inleveren, want zodra je geen gebruikt meer maakt van de voorziening hoef je niet meer te betalen. Maar de badkamer slopen, zie ik ook niet zitten.

Graag jullie advies en verwijzing naar jurisprudentie en wetteksten. Alvast heel hartelijk bedankt!

EgoClash

BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2010 17:25    Onderwerp: Moeilijk onderwerp? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inmiddels zie ik dat er meerdere honderen mensen dit bericht gelezen hebben. Aangezien niemand reageert, ga ik ervan uit dat dit een moeilijk of ongewoon onderwerp is?

Op mijn verzoek aan de gemeente om een gesprek met de WMO-consulente kreeg ik een afwijzing en werd doorverwezen naar de Juridisch medewerkster van de gemeente. Die eveneens geen afspraak met me wilde maken om een en ander door te nemen.

Ze gaf toen dit nooit eerder te hebben meegemaakt!!

Leeftijd: 126
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2010 19:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ombudsman?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
EgoClash

EgoClash

BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2010 20:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb vandaag contact gezocht met een verslaggever van een bepaald tv programma. Die gaat er naar kijken. Want ik neem aan dat ik echt niet de enige ben met dit probleem.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds